Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Pieniądze

PayPal wprowadza dodatkową opłatę za nieaktywne konto

Split payment

Firma PayPal wprowadza dodatkową opłatę za nieaktywne konto. Nowy regulamin ma wejść w życie już za dwa miesiące.

Zmiany istotne dla klientów PayPal, wejdą w życie 16 grudnia 2020 roku. Posiadacze kont powinni zapoznać się z nowym regulaminem i zmianami, dotyczącymi pobieranych opłat. Informacja o tym pojawiła się już 29 września. Internetowy system płatniczy będzie mógł pobrać przechowywane w portmonetce środki, jeśli dane konto nie będzie używane. Pobrana stawka zależeć ma od salda na koncie klienta. Jeśli kwota nie będzie przekraczała 50 zł, opłata wyniesie równowartość stanu konta. Jeśli natomiast saldo pozostałe na koncie przekroczy 50 zł, opłata za brak aktywności wyniesie właśnie 50 zł. Zapis ten znajduje się w regulaminie zamieszczonym na oficjalnej stronie serwisu PayPal. Dokładnie jest to punkt A3.11. Dotyczyć będzie użytkowników, których konta nie są aktywne przez minimum 12 miesięcy.

Zmiana w regulaminie ma być swoistym zabezpieczeniem internetowego systemu. Zabieg ten określany jest jako zabezpieczenie spłaty. Operator nie określił jednak w dokumencie co dokładnie rozumiane poprzez termin nieaktywnego konta. Wiadomo jednak, iż opłaty pobierane będą raz do roku. Pierwsza taka ma przypadać między 16 a 31 grudnia bieżącego roku. Nie określono natomiast kiedy pobierane będą opłaty za brak aktywności na koncie w ciągu kolejnych lat. Przed zastosowaniem nowego zapisu, klienci PayPal mają otrzymać od systemu 3 powiadomienia o planowaniu pobrania opłaty. Pierwsze z nich 60 dni przed jej naliczeniem, drugie 30, a trzecie 7.

Zamknięcie konta jednym kliknięciem

Klienci, którzy nie chcą respektować nowo wprowadzonego regulaminu, mogą bezpłatnie zamknąć konto przed 16 grudnia 2020 roku. PayPal ostrzega jednak, iż decyzji też nie będzie można cofnąć, a dostęp do konta zostanie utracony.

Wielu dotychczasowych użytkowników wyraziło niezadowolenie z powodu zmian wprowadzonych w regulaminie. Klienci zarzucają firmie przede wszystkim brak sprecyzowania poszczególnych pojęć, np. nieaktywnego konta bądź dokładnego wytłumaczenia zasad i terminów pobierania opłat. PayPal spotkał się zatem z dużą falą krytyki, szczególnie w mediach społecznościowych.\

Opracowała: Emilia Niedbała

Powiązane artykuły

Co to jest wpłatomat?

teoriabiznesu.pl