Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

ICEA S.A. podsumowuje 2023 rok – stabilny poziom przychodów i 125% wzrost EBITDA

ICEA S.A., polska agencja specjalizująca się w marketingu cyfrowym, zamknęła 2023 rok przychodami na poziomie 31,8 mln zł wobec 30,6 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie, spółka zanotowała znaczną poprawę w EBITDA, która osiągnęła wartość 7,46 mln zł – co oznacza wzrost o 125 proc. r/r. W ubiegłym roku, mimo zmiennych warunków rynkowych, firma utrzymała stabilną pozycję i kontynuowała budowanie trwałych relacji z partnerami biznesowymi. W rezultacie jej eksperci przeprowadzili w ubiegłym roku przeszło 2,3 tys. konsultacji SEO. Z myślą o dalszym wzmacnianiu pozycji firmy na rynku i maksymalizacji jej wartości, zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych, które mogą wesprzeć dalszy rozwój organizacji.

Stabilny wzrost

Agencja ICEA S.A., która od 17 lat dostarcza kompleksowe rozwiązania z zakresu marketingu cyfrowego wiodącym firmom w Polsce i na świecie, podsumowała wyniki za 2023 r. W omawianym okresie spółka – podobnie jak w ubiegłych latach – utrzymała tendencję wzrostową. Jej przychody wyniosły 31,8 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 1,2 mln zł w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2023 r. spółka uzyskała wynik EBITDA na poziomie 7,46 mln zł (wobec 3,3 mln zł w 2022 r.). Ten znaczący, trzycyfrowy wzrost procentowy jest bezpośrednio związany z zakończeniem wcześniejszych strategicznych inwestycji oraz unowocześnieniem procesów operacyjnych dzięki wdrożeniu zaawansowanych technologii sztucznej inteligencji (AI), co przyczyniło się do zwiększenia efektywności i rentowności firmy. Uzyskane rezultaty to także konsekwencja utrzymującego się na wysokim poziomie zapotrzebowania na usługi digitalowe.

Podejmowane przez nas na przestrzeni ostatnich kwartałów działania w znacznym stopniu przełożyły się na dobre wyniki finansowe. Obecnie skupiamy się na długoterminowej perspektywie i jednym z naszych założeń na najbliższy czas jest przegląd opcji strategicznych. Chcemy jeszcze lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania. Spoglądamy perspektywicznie w przyszłość i prognozujemy, że w 2024 r. wypracujemy przychód w wysokości 35,9 mln zł oraz wynik EBITDA na poziomie 11,2 mln zł. Jesteśmy przekonani, że nasza wiedza technologiczna, długoletnie doświadczenie w biznesie, zaangażowanie w budowanie relacji z klientami oraz umiejętność szybkiego dostosowywania się do zmieniającego rynku, pozwolą nam osiągać ponadprzeciętne rezultaty – mówi Wojciech Haremza, Prezes Zarządu, ICEA S.A.

Większa efektywność dla klientów

W 2023 r. spółka odnotowała także znaczący wzrost liczby obsłużonych klientów. W ciągu minionych 12 miesięcy przeprowadzono ponad 2,3 tys. konsultacji SEO. Dzięki efektywnemu wsparciu klientów w ich działaniach marketingowych, ICEA S.A. przyczyniła się do wygenerowania przez nich imponującego przychodu – łącznie na poziomie około 2,3 mld zł. W 2022 r. było to blisko 1,8 mld zł. W analizowanym okresie, współpracujące z ICEA firmy, wygenerowały łącznie 5,9 mln transakcji, z czego ponad jedna piąta pochodziła z ruchu organicznego. Jednocześnie skupienie spółki na sukcesie klientów oraz innowacyjne podejście do działań w zakresie pozycjonowania i marketingu cyfrowego wpłynęły na obniżenie wskaźnika ich rezygnacji aż o 30 proc.

–  W centrum naszej strategii biznesowej leży zasada wzajemnego rozwoju. Osiągnięcia naszych klientów są nierozerwalnie związane z naszym sukcesem i dalszym wzrostem – podkreśla Wojciech Haremza. – Obecnie dzięki współpracy z około 300 partnerami z różnych dziedzin e-commerce i marketingu, możemy skuteczniej dostarczać rozwiązania dopasowane do indywidualnych i bieżących potrzeb klientów. Nasze konsekwentne działania nie tylko przyczyniają się do bezpośredniego wzrostu ich wyników, co jest widoczne chociażby w wygenerowanym przez nich łącznie przychodzie, ale także budują długotrwałe relacje. O rosnącym zaufaniu do nas i zadowoleniu z dostarczanych usług może świadczyć fakt, że w 2023 roku, co ósmy klient naszej firmy zdecydował się zwiększyć swoje budżety, a ponad 20 proc. spośród wszystkich współpracuje z nami dłużej niż 3 lata –  dodaje.

Perspektywy na przyszłość

W nadchodzących kwartałach ICEA S.A. planuje utrzymać trend wzrostowy i pozycję lidera branży digital marketingu. W tym celu zamierza kontynuować inwestycje w nowoczesne technologie i innowacje, co pozwoli na dalszy rozwój i dostarczanie jeszcze bardziej zaawansowanych usług dla klientów, szczególnie w obszarze pozycjonowania.

Świat digitalu rozwija się w zawrotnym tempie. Z uwagą obserwowaliśmy rosnący trend wykorzystania AI i automatyzacji w SEO i przewidzieliśmy rozwój wydarzeń. Dlatego trzy lata temu zdecydowaliśmy się założyć dział R&D i rozpoczęliśmy prace nad budową autorskich rozwiązań opartych o AI i automatyzację. Naszym celem było stworzenie narzędzi, które pozwolą nam jeszcze bardziej zwiększyć efektywność działań, jednocześnie utrzymując konkurencyjne ceny dla naszych klientów – podsumowuje prezes ICEA S.A.

***

ICEA S.A. to polska agencja digitalowa, która dostarcza kompleksowych usług digital marketingowych wiodącym firmom w Polsce i za granicą – m.in. PZU, Orange, Viessman czy Panattoni. Spółka istnieje od roku 2007 i oferuje strategiczne rozwiązania w obszarach SEO, ads i CRO. Dzięki zapleczu specjalistów i sprawdzonych partnerów z całego spektrum usług technologicznych i marketingowych, ICEA to również one-stop shop dla wszelkich potrzeb digitalowych związanych z działalnością e-commerce. W roku 2023 firma została nagrodzona Diamentem Forbesa, nagrodą semKRK Awards oraz tytułem Performance Marketing Diamonds Izby Gospodarki Elektronicznej.