Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Internet

Polska branża SEO w pandemii 2020/2021. Raport pod patronatem Grupa iCEA

raport seo icea

Pandemia COVID-19 wpłynęła na biznes w Polsce i na świece. Przełomowy 2020/2021 niewątpliwie możemy zaliczyć do roku zmian dotychczasowych zachowań konsumenckich i zwiększonego napływu nowych użytkowników online. W konfrontacji z dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością firmy, zaczęły testować i wprowadzać nowe rozwiązania, aby odpowiedzieć na nowe potrzeby klientów w sieci. Jakie zmiany miały miejsce w SEO? Odpowiedzią jest raport „Polska branża SEO w pandemii 2020/2021”, który zawiera analizę tego obszaru, uzupełnioną o wypowiedzi ekspertów z branży podsumowujące miniony rok. 

Polska branża SEO w pandemii – Raport

Raport przedstawia transformację branży oraz proces dostosowywania się przedsiębiorstw do zmieniających się warunków pandemicznych. Przeprowadzono setki testów, wdrożono dziesiątki programów pilotażowych, aby dzięki nim dobrać odpowiednie strategie działań w branżach dających początek nowej ery e-commerce. Nastąpiły zmiany w wyglądzie oraz funkcjach narzędzi. Obserwowaliśmy mniejsze i większe wahania w wynikach pozycjonowania, wynikające ze zmian w algorytmie oraz testy w wyglądzie i zachowaniu SERP-ów. Miniony rok był bardzo obiecujący dla branży e-commerce, a co za tym idzie, także dla SEO.

„Pandemia COVID-19 niezaprzeczalnie przeniosła handel do sieci, zmieniając przyzwyczajenia konsumentów co spowodowało, że zarówno rok 2020, jak i 2021 należały do branży e-commerce. Sprzedawcy internetowi docenili wartość inwestycji w SEO. Zwycięzcami tego okresu z pewnością są firmy SEO, które już wcześniej  rozpoznały potrzeby rynku i rozpoczęły transformację polegającą na wąskiej specjalizacji w dostarczaniu usług dla firm z sektora e-commerce” – zmiany w sektorze online komentuje Wojciech Haremza, CEO w Grupa iCEA

Raport zawiera nie tylko część analityczną. Sytuację w branży SEO komentują zaproszeni eksperci, wśród których znaleźli się: Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska, Maciej Małecki,  Redaktor Naczelny portalu Nowymarketing.pl, Wojciech Haremza, CEO Grupa iCEA, Karol Krzywicki, Wiceprezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, czy Maciej Samcik, bloger i dziennikarz, twórca bloga subiektywnieofinansach.pl. Liderzy rynku na nowo zdefiniowali procesy komercyjne, wyznaczając współczesne kierunki dla biznesów, działających w obszarze online, pokazując tym samym ścieżki rozwoju dla e-handlu. Wiemy, że redefinicja starych przyzwyczajeń stała się faktem. Firmy, by przetrwać, musiały wykazać się dużą elastycznością i gotowością do budowy bliskiej relacji z klientem. Konieczne było dostosowanie się, bardziej niż dotychczas, do jego potrzeb, a także uproszczenie procesów sprzedażowych.

Raport SEO pod patronatem Grupa iCEA – lidera w pozycjonowaniu stron internetowych, został zrealizowany przez Martis Consulting, we współpracy z SEC Newgate CEE.

Polska branża SEO w pandemii 2020/2021

Powiązane artykuły

GO WITH THE FLOW – podsumowanie konferencji Brains Attack

teoriabiznesu.pl

50 proc. wzrost przychodów! Grupa iCEA podsumowuje miniony rok

teoriabiznesu.pl

Digital Now! Magazine z nową redaktor naczelną

teoriabiznesu.pl