Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Blisko ludzi Eventy

IC Events – organizator targów i konferencji – wywiad

Targi franczyza

Poniższy wywiad ma przybliżyć czytelnikom firmę IC Events – organizatora targów i kongresów.

Od jak dawna istnieje firma IC Events?

Firma IC Events ma długoletnie doświadczenie w organizacji targów i kongresów. Działamy od 8 lat na rynku, a od listopada 2016 pod brandem IC EVENTS.

Jakiego rodzaju wydarzenia organizujecie?ICEvents logo

Tworzymy autorskie wydarzenia: głównie targi, konferencje, kongresy. Uzupełnieniem naszych działań jest portal BranzaFitness.com, największa platforma B2B dla branży fitness w Polsce. Produkujemy wydarzenie od A do Z. Od ustalenia grupy odbiorców, logotypu, nazwy i strony www, poprzez sprzedaż powierzchni i pakietów reklamowy, aż do biletów i koordynacji samego wydarzenia. Pozyskujemy wystawców, prelegentów, tworzymy wizję i realizujemy ją do ostatniego dnia. W samym lutym i marcu zorganizujemy 5 wydarzeń sportowych i biznesowych (ESP Sport i Zdrowie, Targi Franczyza Expo, Kongres FEM, Konferencja Fitness PEI oraz National Sales Congress)

Jakie było najważniejsze a zarazem najtrudniejsze wydarzenie, które organizowaliście?

Każde wydarzenie to dla nas święto i wyzwanie jednocześnie. Podchodzimy do niego dobrze zorganizowanie, w skupieniu i profesjonalnie. Największe i najbardziej wymagające są targi FIWE Fitness Trade Show. 250 wystawców i 30 tysięcy ludzi przez weekend na 4 halach Expo XXI. Organizacja takiego wydarzenia trwa cały rok a przygotowanie do kolejnej edycji zaczyna się od razu po zakończeniu poprzedniej. Każde wydarzenie jest wyjątkowe na swój sposób, każde ma inną dynamikę i różne cele.

Jakie wydarzenie było najbardziej nietypowe i dlaczego?

Nie tyle nietypowe – co zupełnie dla nas nowe, skierowane do nowej grupy odbiorców. To wydarzenie to National Sales Congress, łączący w sobie elementy sportu, który jest nam bardzo bliski oraz biznesu i edukacji. Zgromadziliśmy na scenie mistrzów motywacji, ekspertów sprzedaży oraz ludzi sukcesu ze świata MMA. Premiera odbyła się 13 września 2018 na PGE Narodowym i okazała się wielkim sukcesem. Tak wielkim, że Kongres odbywa się teraz dwa razy w roku.

W jaki sposób rodzą się pomysły na zorganizowanie targów o danych tematykach? W przyszłym roku organizujecie Targi Franczyza Expo. Jak zrodził się pomysł na zorganizowanie takiego wydarzenia?

Wszystko zaczyna się od dobrego researchu rynku. Śledzimy rynek, badamy potrzeby. Szukamy dla siebie miejsca, doskonale znamy swoje mocne strony a każda decyzja o nowym wydarzeniu oparta jest na dokładnej analizie.

Targi Franczyza Expo powstały jako odpowiedź na potrzeby rynku. Rynku, który bardzo szybko się rozwija i skupia kilkanaście branż. Oferujemy świeże spojrzenie na franczyzę, bogaty pakiet świadczeń reklamowych i prestiżową powierzchnie wystawienniczą – PGE Narodowy. Do tego unikatowe wydarzenia towarzyszące dla franczyzodawców i franczyzobiorców. Jesteśmy pewni, że premierowa edycja przyciągnie nowych franczyzobiorców i pomoże w rozwoju franczyzodawców.

Czy zdarzało się, aby organizowane wydarzenie nie doszło do skutku, ze względu na małe zainteresowanie lub inne nieprzewidziane sytuacje?

Nigdy nie było takiej sytuacji. Myślę, że musiało by to być jakieś zdarzenie od nas niezależne.

Co jest najtrudniejsze w procesie organizacji wydarzeń biznesowych?

Stworzenie oferty atrakcyjnej dla odbiorcy biznesowego. Merytoryka, jakość i dobra komunikacja – to nas wyróżnia wśród konkurencji i sprawia, że nasze biznesowe wydarzenia cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

Czy na targi zapraszacie każdą firmę zajmującą się daną branżą, a może kierujecie się określonymi kryteriami?

Każdy jest mile widziany. Czy w roli wystawcy, prelegenta czy odwiedzającego. 🙂

W jaki sposób docieracie do potencjalnych wystawców?

Długoletnia praca w branży pozwoliła nam na zbudowanie konkretnej bazy. Korzystamy również z sprawdzonych rozwiązań i testujemy nowe. Podstawą jest baza z poprzednich wydarzeń, aktualizacja danych oraz płatne działania reklamowe. Spora część wystawców zgłasza się do nas sama.

W jakich miastach organizujecie wydarzenia i czy planujecie rozszerzyć działalność także na inne miasta w Polsce? Jeżeli tak, to w jaki sposób zamierzacie ją rozwinąć?

Działamy w całej Polsce. W 2019 roku nasze wydarzenia odbywają się w Warszawie i Gdańsku. W poprzednich latach byliśmy też w Krakowie, Wrocławiu

Powiązane artykuły

BeeIN na drodze do opracowania innowacyjnej pompy ciepła. Multidystrybutor OZE rozwija sieć partnerów

teoriabiznesu.pl

Banking Tech i Security – bezpieczeństwo w bankowości

teoriabiznesu.pl

Targi eTradeShow dla branży e-commerce

teoriabiznesu.pl