Utrzymanie dobrych stosunków z partnerami biznesowymi to podstawa długotrwałych, owocnych relacji i wspólnych projektów zakończonych sukcesami. Niejednokrotnie idzie za tym zwiększenia obrotów firmy, zaufanie klientów oraz wiele innych, ważnych elementów niezbędnych w każdej branży. Aby dbać o kontakt z kontrahentem warto poznać kilka podstawowych zasad, rządzących światem biznesu – dotyczą one także eleganckiej formy obdarowywania upominkami.
Relacja B2B – sposoby na zacieśnianie więzi
W relacjach z partnerami biznesowymi niezbędny jest wzajemny szacunek i wymiana rozwiązań, które ostatecznie mają przynieść Twojej firmie konkretne, wymierne korzyści. Żeby to osiągnąć, trzeba stworzyć więź, aby – wraz z rosnącym zaufaniem – generować obopólne zyski. Koniecznie należy pamiętać o dotrzymywaniu umówionych terminów, trzymaniu się wspólnie wypracowanych założeń oraz o drobnych gestach, takich jak upominki na różne okazje. Doskonale sprawdzą się w tym kosze prezentowe z ekskluzywnymi produktami.
Co powinien zawierać kosz prezentowy dla kontrahenta?
W przeciwieństwie do drobnych upominków, które możesz podarować swoim klientom, kosze prezentowe dla partnerów biznesowych powinny być nieco bardziej przemyślane. Przede wszystkim nie musisz personalizować kosza – kontrahent dobrze wie, od kogo otrzymał prezent, a wartość gestu nie wymaga dodawania loga. Jeśli jednak zależy Ci na podkreśleniu swojej marki, najlepiej umieścić znak rozpoznawczy na drobnym elemencie, takim jak np. wstążka. Produkty w koszu powinny pochodzić od znanych, uznanych na rynku producentów. Mogą się w nim znaleźć, między innymi:
- czekolady lub pralinki,
- smakowe herbaty,
- ekskluzywna kawa,
- alkohol,
- ozdoby (w przypadku koszy świątecznych),
- luksusowe artykuły piśmiennicze i wiele innych.
Jaka okazja jest najlepsza, aby podarować kosz prezentowy partnerowi biznesowemu?
Najczęściej, oprócz świąt, wykorzystuje się prezenty jako wyraz wdzięczności za pozyskanie nowych kontaktów, podziękowanie za wspólny projekt, który okazał się sukcesem, a także na zakończenie współpracy. Dzięki temu kontrahent zapamięta Twoją firmę na lata i istnieje spora szansa, że przy najbliższej okazji poleci Twoje usługi lub rozwiązania innym osobom z branży. Jedną z firm, które oferują sprzedaż ekskluzywnych koszy prezentowych, jest Fabryka Prezentów – możesz tam zamówić upominki dla partnerów biznesowych, pracowników lub klientów. Duży wybór zestawów i możliwość personalizacji to dodatkowe atuty przemawiające za wybraniem sprawdzonego wykonawcy.