Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?

kubki-z-nadrukiem

Gadżety reklamowe od dawna pozostają skuteczną formą promocji, z której chętnie korzystają największe światowe marki. I chociaż współczesny marketing pędzi w kierunku digitalizacji, skupiając się przede wszystkim na reklamach online, drobne upominki wręczane kontrahentom i klientom cieszą się niesłabnącą popularnością. Bez względu na to, że odbiorcy na całym świecie coraz więcej czasu spędzają w Sieci, specjaliści w zakresie marketingu doskonale wiedzą, że dobrze dobrane gadżety reklamowe przyciągają ich jak magnes i przekładają się na wymierne zyski. Dlaczego? Ponieważ od chwili wręczenia ich drugiej stronie, zaczynają żyć własnym, długim i często zaskakującym życiem.

Gadżety reklamowe – dlaczego są najskuteczniejszą formą promocji?

Zanim przejdziemy do argumentów jasno wskazujących, że warto inwestować w gadżety reklamowe, przyjrzymy się innym formom promocji. Największą popularnością cieszą się dziś oczywiście reklamy online. Jak długo żyją? Zwykle ich oddziaływanie ogranicza się do czasu, w którym odbiorca ma z nimi bezpośrednią styczność i błyskawicznie wygasa, nie pozostawiając po sobie śladu. Problemem są także programy pozwalające na blokowanie reklam w Internecie. Według Raportu Hootsuite z 2021 roku, stosuje je ponad 42% użytkowników Sieci. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku reklam emitowanych w telewizji oraz w serwisach streamingowych. Przez większość użytkowników takie formy promocji są uważane za nachalne i dlatego powodują efekt odwrotny do zamierzonego. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda natomiast w przypadku gadżetów reklamowych. Od lat pozostają świetną formą kreowania wizerunku firmy. I, co najważniejsze, budzą pozytywne reakcje oraz emocje u odbiorcy. Niewielki koszt produkcji sprawia, że są jedną z najtańszych form reklamy. Dodajmy – skutecznej reklamy. Przykładem mogą być klasyczne, doskonale znane T-shirty. Według raportu Advertising Specialty Institute z 2019 roku, średni czas ich oddziaływania wynosi ponad 14 miesięcy, zaś przekaz może dotrzeć nawet do 3,5 tysiąca odbiorców.

koszulki-polo-biale-z-haftem

Gadżety reklamowe – niezrównane w budowaniu wizerunku firmy

O tym, że gadżety reklamowe są niezrównane w budowaniu wizerunku firmy, nie trzeba nikogo przekonywać. Praktyczne drobiazgi opatrzone logo firmy sprawiają, że staje się rozpoznawalna na rynku. Dlaczego? Ponieważ klient, używając gadżetów reklamowych, na co dzień obcuje z marką. Jej obecność stopniowo utrwala się w jego świadomości. I nawet, jeśli w danej chwili nie sięgnie po jej produkty, istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że przy kolejnej nadarzającej się okazji, nie będzie szukać rozwiązań innych marek – sięgnie po te, które zakotwiczyły się w jego pamięci. Badania przeprowadzone przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych w 2016 roku wskazały, że ponad 83% marketerów korzysta z gadżetów promocyjnych.

Budowanie marki ma niewątpliwie ogromne znaczenie, ale ja zwróciłbym uwagę na istotną kwestię wywieraną przez gadżety promocyjne. To rozwiązania, które ułatwiają także budowanie relacji z klientem lub kontrahentem. Skracają dystans dzielący obie strony interakcji. Pozwalają niewerbalnie zakomunikować mu, że jest ważny dla firmy i wyróżnić go na tle odbiorców innych marek. Świetnie sprawdzają się w nawiązywaniu rozmowy, wymiany kontaktów czy podzielenia się doświadczeniami – mówi właściciel Faneo.net, firmy, która od lat specjalizuje się w tworzeniu gadżetów reklamowych.

Warto pamiętać o tym, że gadżet reklamowy żyje swoim życiem. Podarowany jednej osobie, zwykle jest zauważany przez innych odbiorców. Jest zmodyfikowaną formą marketingu szeptanego, przekazującego, że skoro ktoś, kogo znam, zaufał danej marce, to ja też powinienem to zrobić.

Gadżety reklamowe – jak oddziałują na odbiorców?

Na tym jednak nie koniec zalet, jakie niosą gadżety reklamowe. Liczy się także dobre samopoczucie klientów bądź kontrahentów. O ile reklamy Internetowe czy telewizyjne rzadko budzą pozytywne konotacje, o tyle w przypadku upominków jest dokładnie na odwrót. Odbiorcy nie odwracają wzroku od drobnych upominków, nie starają się ich unikać. Wręcz przeciwnie. Czują się ważni i wyróżnieni. Wartość reklamowa gadżetu wzrasta wraz z jego praktycznością – im bardziej użyteczny, tym lepsze budzi emocje. Nie można zapominać o aspekcie estetycznym. Gadżety wyróżniające się starannym wykonaniem działają na klientów jak magnes i dzięki temu doskonale spełniają swoją rolę. Podstawa reakcji jest bardzo prosta – wszyscy lubią otrzymywać prezenty, ponieważ dają radość i poprawiają nastrój. Otrzymanie upominku reklamowego pozwala wyzwolić u obdarowanego przyjemne doświadczenia i pozytywne skojarzenia z daną marką.

Gadżety reklamowe – czym kierować się podczas wyboru?

Gadżety reklamowe znakomicie spełniają swoją funkcję pod jednym warunkiem – muszą być odpowiednio dobrane. Wybierając tę formę reklamy, zdecydowanie warto postawić na jakość. Stawia na nią ponad 65% marketerów. Upominek reklamowy, wręczony klientowi czy kontrahentowi, staje się wizytówką firmy. Solidny i wysokogatunkowy, przekazuje informację o tym, że produkty czy usługi marki są na równie wysokim poziomie. Warto także dopasować je do potencjalnego odbiorcy. Przykład: o ile młodzi ludzie gustują w pendrive’ach i powerbankach, o tyle dla starszych klientów zdecydowanie lepszym wyborem jest elegancki notes czy kubek termiczny z logo marki. Idealnie, jeśli upominki w jakimś stopniu wiążą się z działalnością firmy. Inwestując w gadżety reklamowe, warto korzystać z ofert sprawdzonych dostawców, specjalizujących się w produktach tego typu. Dlaczego? Ponieważ nie tylko gwarantują wysoką jakość, ale szeroki wybór upominków. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie przy tym efektu skali. Przy zakupie większej ilości gadżetów reklamowych ich cena proporcjonalnie maleje, co pozwala jeszcze bardziej ograniczyć wydatki na promocję. Jest to o tyle zasadne, że wiele firm tworzących upominki z nadrukiem ma możliwość wysłania bezpłatnych próbek produktów.

Gadżety reklamowe niosą ogromny potencjał promocyjny. Świadczy o tym chociażby fakt, że nie dezaktualizują się nawet wówczas, gdy życie, w tym reklamowe, coraz prężniej przenosi się do Internetu. Nadal pozostają jedną z najlepszych możliwości na wzbudzenie u odbiorcy pozytywnych skojarzeń z marką i podświadomie przyzwyczajają do jej produktów.