Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma Reklama

Firmao, Hubspot, Pipedrive – który CRM jest najlepszy? 

Systemy CRM (Customer Relationship Management) stają się obowiązkową pozycją dla firm chcących usprawnić procesy biznesowe oraz, poprzez automatyzację, zwiększyć efektywność pracy. Wybór systemu CRM zdecydowanie nie należy do najłatwiejszych decyzji, szczególnie z powodu dużej konkurencji na rynku. Z pomocą przychodzi ten artykuł, w którym porównamy trzy najpopularniejsze systemy CRM dostępne w Polsce: Hubspot, Pipedrive i Firmao. Zestawienie funkcjonalności z cenami programów powinno pomóc z wyborem systemu idealnego dla Twojej firmy. 

Hubspot to amerykańska odpowiedź na rynek CRM. Powstał w 2006 roku. Jest to typowe narzędzie do zarządzania relacjami z klientami (CRM), które ma szerokie zastosowanie w marketingu, sprzedaży i obsłudze klienta. 

Jego najważniejsze cechy to: 

  • Możliwość automatyzacji marketingu – zarządzanie kampaniami reklamowymi i generowanie leadów ułatwia działania marketingowe,
  • Dość oczywistą funkcją jest zarządzanie sprzedażą – oprócz dostępnych statystyk, program pozwala na śledzenie kontaktów z klientami, zarządzanie lejkiem sprzedaży oraz przypisywanie zadań,
  • Hubspot ułatwia obsługę klienta, zapewniając system ticketowy, chatboty i narzędzia umożliwiające pomiar satysfakcji klienta, 
  • Dzięki swojej wszechstronności i łatwości integracji z innymi narzędziami, Hubspot jest niezwykle popularnym programem. 

W 2010 roku również powstał Pipedrive. Jest to estoński system CRM, zaprojektowany, aby pomagać w sprzedaży i rozwijać działalność klientów. Jego odbiorcami są głównie sprzedawcy. Program ten ma wiele funkcji, takich jak gromadzenie informacji o klientach, zarządzanie sprzedażą, automatyzacja, tworzenie raportów i analizowanie wyników sprzedaży. 

Jego najważniejsze właściwości to: 

  • Tworzenie lejka sprzedaży, monitorowanie postępów, zarządzanie zadaniami i etapami sprzedaży – ułatwia to organizację procesu sprzedaży,
  • Przechowywanie danych kontaktowych klientów, zarządzanie historią interakcji oraz harmonogramowanie spotkań pomaga w zarządzaniu kontaktami, 
  • Pipedrive umożliwia analizowanie wyników, które pomogą zrozumieć skuteczność działań sprzedażowych, 
  • Pipedrive wyróżnia się swoją intuicyjnością. Ponadto dużą zaletą jest jego przejrzysty interfejs użytkownika.

Firmao to polskie oprogramowanie stworzone w 2010 roku. W przeciwieństwie do konkurencji, Firmao jest narzędziem kompleksowym, oferującym funkcje pomocne w zarządzaniu wszystkimi działami firmy – od marketingu po obsługę posprzedażową – krótko mówiąc, jest to wiele narzędzi w jednej wygodnej aplikacji. Firmao ma pomóc małym i średnim firmom, zajmujących się produkcją, usługami i sprzedażą. Badania rynku, przeprowadzone przez firmę Buzzcenter, potwierdzają, że Firmao to obecnie najpopularniejszy polski system klasy CRM/ERP w Chmurze.

Firmao posiada wiele istotnych funkcji. Oto najważniejsze z nich: 

  • Program pozwala na automatyzację i organizację procesu sprzedaży, 
  • W łatwy i szybki sposób można wystawić ważne dokumenty jak: faktury, oferty, zamówienia, 
  • Pozwala na oznaczanie faktur jako zapłacone w czasie rzeczywistym, proces może być również ulepszony dzięki łatwej automatyzacji (np. przypomnienia o niezapłaconych fakturach w terminie lub cykliczne wysyłanie faktur)
  • Dzięki ewidencji czasu pracy oraz możliwości przydzielania zadań można bardzo łatwo zarządzać pracą pracowników,
  • Firmao, jako program All-In-One ułatwia również obsługę magazynu, a dzięki większej elastyczności, w przeciwieństwie do konkurencji może być dopasowany do specyficznych potrzeb firmy. 

Ważnym elementem systemu CRM jest obsługa procesu sprzedaży. Warto się przyjrzeć jak wygląda ten proces w porównywanych programach.

Szanse sprzedaży

W tym aspekcie, wymienione programy są bardzo podobne. Wszystkie zawierają interfejs API, który funkcjonuje bardzo podobnie. Pomaga on w pozyskiwaniu leadów. Każdy program umożliwia integrację z systemami reklamowymi różnych platform  takimi jak z Facebook Ads, LinkedIn Ads, Twitter Ads, Google Ads, czy Bing Ads. Dzięki poczcie email, czy też udostępnieniu widgetów Livechat, czy CallBack przez porównywane programy, potencjalni klienci trafiają automatycznie do systemu. Oczywistą funkcją jest integrowanie formularzy na podstronach (Landing Pages), dzięki czemu będą one automatycznie tworzyć szanse sprzedaży lub kontakt w systemie CRM. Natomiast integracja z telefonią VOIP umożliwia tworzenie szans sprzedaży powiązanych z konkretną rozmową telefoniczną. 

Każdy program umożliwia automatyczne przydzielanie leadów/szans sprzedaży do konkretnych handlowców. Co więcej, automatyzacja procesu sprzedaży może działać na podstawie określonych warunków, np. po wypełnieniu wszystkich elementów wcześniej zaprogramowanej checklisty.

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna jest naturalnym dodatkiem do każdego programu. Jej cel jest prosty: zapewnienie szybkiego dostępu do danych klientów, historii interakcji, informacji sprzedażowych i innych istotnych informacji, gdziekolwiek się znajdują za pomocą smartfona. Aplikacje Firmao, HubSpot i Pipedrive są bardzo podobne. Oferują tworzenie i śledzenie szans sprzedaży, zarządzanie kontaktami i firmami, nadzorowanie nad zadaniami oraz przypomnienia push. Pomimo podobieństw, można zauważyć również różnice. W przeciwieństwie do Pipedrive i Firmao, HubSpot umożliwia prowadzenie kampanii marketingowych. Mimo podobieństw i różnic, Firmao jest zdecydowanie najłatwiejsze w obsłudze. 

Integracje

HubSpot może być zintegrowany z ponad 1340 aplikacjami i narzędziami. Pomagają one w marketingu, sprzedaży, e-commerce, obsłudze klienta, analityce. HubSpot i Firmao łączą się z Zapierem, dzięki czemu można łatwo integrować te programy z innymi aplikacjami i narzędziami.

Marketplace Pipedrive oferuje jedynie 300 integracji. Jeżeli brakuje potrzebnej integracji. Pipedrive proponuje klientom interfejs API. aby można było własnoręcznie zintegrować wybrane narzędzie z programem. Jest to z pewnością najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne rozwiązanie, w porównaniu do Zapiera oferowanego przez Firmao i Hubspota.

Firmao ma do zaoferowania ponad 1000 integracji. Należą do nich te podstawowe, jak kalendarz czy skrzynka mailowa, jak i te bardziej rozbudowane. Jeżeli nie możemy znaleźć integracji z wybranym przez nas narzędziem, to istnieje możliwość integracji poprzez system Zapier, co pozwala na połączenie Firmao z nieograniczoną liczbą programów. Z tego powodu, Firmao z 1000 integracji rozszerza ich liczbę do 5000. Dodatkowo, w 2023 roku Firmao uzyskało wyróznienie jako jedna z najlepszych integracji Zapiera.

Support

Support HubSpota dostępny jest 24h/7. Możliwa jest rozmowa w języku angielskim, francuskim, niemieckim, japońskim, portugalskim i hiszpańskim. Oprócz standardowego supportu telefonicznego, dostępne są również alternatywne metody kontaktu m.in. poprzez maila oraz livechat.

Pipedrive również oferuje support 24h/7, ale jedynie w języku angielskim oraz portugalskim. Pomoc w języku niemieckim, francuskim oraz hiszpańskim dostępna jest tylko w określonych godzinach. Dodatkowo, można skontaktować się mailowo, telefonicznie lub przez livechat. Jednak, aby skorzystać z supportu livechat Pipedrive wymagane jest założenie konta.

Firmao oferuje wsparcie telefoniczne w godzinach 8:00 – 17:00 (CET), a mailowe 24h/365. Support oferowany jest w języku polskim, angielskim, ukraińskim. Firmao wyróżnia się na tle konkurencji dostępnością dla wszystkich użytkowników, bez konieczności zakładania konta. Oprócz supportu telefonicznego, wsparcie dostępne jest również poprzez maila, livechat, widget callback. Ponadto dostępna jest możliwość zamówienia prezentacji online systemu.

Cena

Programy oferują bardzo zróżnicowane pakiety cenowe. 

HubSpot jest najdroższym programem. Oferuje wiele różnych planów. Ceny zaczynają się od 30€ (ok. 132zł) do aż 4783€ (ponad 21 tys. zł) za użytkownika miesięcznie. Dodatkowo, HubSpot określa liczbę użytkowników w każdej z licencji (odpowiednio: 2, 5, 10) – za nadmiarowych użytkowników trzeba dodatkowo zapłacić.

Pipedrive wychodzi taniej niż HubSpot. Ceny wahają się od 21,90€ (ok. 96 zł) do 119€ (ok. 2374 zł) za użytkownika miesięcznie. Jednak ze względu na dużo mniejszą ilość funkcji niż konkurencyjne programy, cena ta nadal wydaje się zawyżona.

Firmao zdecydowanie odznacza się wśród konkurencji. Oferuje bardzo konkurencyjne ceny, odpowiadające potrzebom klientów. Można wybrać 3 plany – ceny zaczynają się od 64 zł, natomiast za najwyższą licencję zapłacimy 168 zł za użytkownika miesięcznie. Jeśli wybieramy pakiet na rok, dostępna jest zniżka.

W odpowiedzi na potrzeby użytkowników, Firmao, Pipedrive i HubSpot oferują 14 dniowy okres próbny, która pozwala swobodnie przetestować system. Po tym okresie, należy wykupić licencję, aby móc dalej korzystać z oprogramowania.

Podsumowanie

Wybranie odpowiedniego systemu CRM jest niezwykle trudnym zadaniem. Nie jest łatwo znaleźć zauważalne różnice porównując funkcjonalność tych programów. Jednak gdy porównamy ceny, jakość wsparcia technicznego i elastyczność integracji łatwo wskazać zwycięzcę porównania.