Skuteczny proces onboardingu pracownika to już nie tylko dobra praktyka, to pierwszy krok do zmniejszenia rotacji pracowników. Co ciekawe, wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak voiceboty, w połączeniu z elementami grywalizacji, może znacznie usprawnić ten proces, przynosząc szereg korzyści zarówno pracownikom, jak i przedsiębiorstwu.
Onboarding i voiceboty. Co możesz zyskać?
1. Voiceboty i grywalizacja
Wykorzystując zalety grywalizacji, voiceboty rekrutacyjne zamieniają rutynowy proces onboardingu w fascynującą misję z nagrodami. To podejście przyczynia się do zwiększenia zaangażowania pracowników i poprawy skuteczności całego procesu. Ludzie bardziej angażują się w cały proces, ponieważ czerpią z niego dodatkową frajdę.
2. Automatyzacja na pierwszym planie
Voiceboty umożliwiają automatyzację wielu elementów procesu onboardingu, takich jak wysyłanie powiadomień, przeprowadzanie testów czy zbieranie feedbacku od pracowników. Co ważne, voiceboty pozwalają też na większą kontrolę procesu i dają pracownikowi poczucie bezpieczeństwa (nigdy nie zostaje sam z nowymi wyzwaniami), co zdecydowanie ułatwia dostosowanie się do nowego środowiska pracy. Takie rozwiązanie to lepiej zaopiekowany pracownik na każdym etapie.
4. Zbieranie feedbacku po onboardingu
Dzięki voicebotom możliwe jest zbieranie danych z ankiet oraz automatyczne dodawanie wyników do Twojego systemu CRM. To pozwala na szybsze podejmowanie lepszych decyzji dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi i sprawne wprowadzanie poprawek do planu onboardingowego.
5. Unikatowe skrypty – dopasuj się do stanowiska
Voiceboty mogą zostać zaprogramowane w taki sposób, by odtwarzały unikatowe skrypty dostosowane do różnych stanowisk. Ta personalizacja sprawia, że cały proces staje się bardziej atrakcyjny. Co ważne, voiceboty mogą automatycznie kontaktować się z pracownikami w różnych sytuacjach, na przykład aby przypomnieć o spotkaniu czy sprawdzić postępy, co dodatkowo podnosi poziom zaangażowania.
Podsumujmy:
- Wprowadzenie voicebotów AI do procesów HR automatyzuje wiele rutynowych czynności, zapobiega rutynie i przyczynia się do zwiększenia poziomu retencji pracowników.
- Pracownicy HR mogą skupić się na bardziej wartościowych zadaniach, zwiększając swoją efektywność.
- Wykorzystanie voicebotów w procesach onboardingu pracownika nie tylko przyspiesza procesy, ale także zwiększa zaangażowanie i satysfakcję pracowników, np. za sprawą elementów grywalizacji.
Chcesz wiedzieć więcej na temat voicebotów i tego, jak możesz wykorzystać je w swoim onboardingu? Daj nam znać!