Reklama salonu fryzjerskiego jest ważna, zwłaszcza że konkurencja w tej branży jest naprawdę duża. Jeśli zamierzacie otworzyć własną działalność, bądź niedawno ją rozpoczęliście albo interes nie idzie zgodnie z oczekiwaniami, podpowiemy Wam, jak zareklamować swoje usługi.
Roll up na targi fryzjerskie czy też ślubne albo jako stała ekspozycja
Roll up jest reklamą umieszczaną na specjalnym wysięgniku i chowaną w kasecie. Dzięki temu może być chroniony przed uszkodzeniami w trakcie transportu. Roll up można postawić przed wejściem do firmy, ale i skorzystać z tego rodzaju reklamy na targach branżowych. Tam może on pełnić funkcję ścianki reklamowej. Oczywiście aby taka reklama była skuteczna, musi być starannie wykonana. I tu z pomocą przychodzi drukarnia roll up. Warto skorzystać z profesjonalnych usług i uzyskać choćby pomoc w tworzeniu projektu, czyli konkretne wytyczne, a także kompleksowe doradztwo. Warto wybrać firmę wykonującą roll up w Opolu. Do każdego zlecenia podchodzi indywidualnie i z największym zaangażowaniem. Roll up na targach branżowych na pewno powinien zawierać nazwę firmy, ale i kolory brandowe. Warto wybrać odpowiednie logo, które będzie się klientom kojarzyło z Waszymi usługami. Roll up powinien przyciągać uwagę, a jednocześnie nie może być przeładowany treścią. Jeżeli Wasza działalność zacznie się rozwijać wykorzystacie go także do reklamy na imprezach sponsorowanych.
Odpowiedni baner lub tablica reklamowa, a także kaseton to podstawa, czyli o reklamie outdoor i indoor słów kilka
Na pewno oprócz reklamy typu roll up, która jest uniwersalna do zastosowania wewnątrz i na zewnątrz, można postawić na różne typy reklamy zewnętrznej. Baner lub tablica reklamowa blisko miejsca, gdzie znajduje się salon fryzjerski, jeśli nie jest ono dobrze widoczne i eksponowane to absolutne must have. W końcu potencjalni klienci muszą wiedzieć, jak do Was trafić. Nad wejściem do salonu trzeba też umieścić duży podświetlany kaseton reklamowy. Jeżeli chodzi o reklamę zewnętrzną to dostępna jest także reklama digital albo reklama podświetlana typu słupy reklamowe. Obydwa rodzaje mogą być skuteczne, choć na pewno pierwszy jest bardziej kosztowny. Jeżeli chodzi o reklamę w salonie, to i w nim może znaleźć się podświetlany kaseton z nazwą firmy albo wyszczególnionymi usługami i cennikiem. Na pewno sprawdzi się ekspozytor, na którym można umieścić ulotki z opisem usług, mapką z Google, a także danymi kontaktowymi.
Założenie własnego profilu na portalu społecznościowym z poradami
Istotne znaczenie ma także założenie własnego profilu na portalu społecznościowym. W końcu obecnie w ten sposób postępuje większość firm. Tam możecie dzielić się zdjęciami z wnętrza salonu. Oczywiście udostępniacie też dane kontaktowe, także te do szybkiego kontaktu. Możecie założyć stronę internetową typu wizytówka z galerią, ale dobrze wypromowany profil na portalu społecznościowym i regularnie prowadzony właściwie może Wam wystarczyć oprócz reklamy outdoor. W końcu młodsze pokolenie najpierw szuka informacji na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Warto aktywnie prowadzić profil i wrzucać nie tylko zdjęcia, ale filmy, a także wchodzić w interakcje z użytkownikami. Zdjęcia typu metamorfoza, czyli przed i po będą tutaj absolutnym must have. Ponadto możecie udostępniać filmy, gdzie odpowiadacie na często zadawane pytania dotyczące określonych usług fryzjerskich. Jeżeli prowadzicie stronę to na pewno blog czy videoblog z poradami dotyczącymi pielęgnacji i układania włosów może zyskać grono odbiorców, a Wy – nowych klientów.
Rozdawanie gadżetów reklamowych i kuponów rabatowych zarówno na żywo, jak i online
Na pewno nic tak nie przyciąga do skorzystania z usług jak kupony rabatowe, szczególnie jeśli są atrakcyjne. Można np. zaoferować rabat 5 czy 10% dla wszystkich pań w Dzień Kobiet albo strzyżenie buzz cut za pół ceny dla wszystkich ceniących wygodę tuż przed wakacjami. Można wymyślać różne konkursy i akcje promocyjne i rozdawać w ich ramach gadżety reklamowe. Takie akcje można prowadzić online, ale w salonie czy na ulicach miasta.