Jeśli zależy nam na promowaniu lokalnego biznesu, warto rozważyć lokalne SEO, które pozwoli dotrzeć do klientów z danej miejscowości. Dzięki pozycjonowaniu lokalnym możemy łatwiej trafić do potencjalnych klientów. Czytaj dalej, ponieważ mamy zamiar opowiedzieć wam wszystko, co trzeba wiedzieć o lokalnym SEO.
Jak reklamować swój biznes?
Żeby zdobyć klientów, często trzeba rozreklamować swój biznes w sieci. Dziś widoczność w internecie jest kluczem do sukcesu. Firmę online można reklamować na wiele różnych sposobów, skuteczny może okazać się marketing internetowy, jak np. SEO. W wielu biznesach dobrze sprawdzić się może pozycjonowanie lokalne (opis na stronie bizzit.pl), które pozwala dotrzeć do klientów na podstawie geolokalizacji. To świetna metoda na pozyskanie konsumentów z danego miasta, z tego sposobu na rozpromowanie firmy mogą skorzystać, chociażby firmy usługowe, jak salony kosmetyczne, czy fryzjerskie, mechanicy samochodowi czy agenci nieruchomości – ich klientami będą osoby z tej samej miejscowości co firma.
Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu lokalnym?
Część osób uważa, że pozycjonowanie lokalne polega na wypełnieniu strony WWW odpowiednimi frazami kluczowymi, jak np. “Pozycjonowanie stron WWW Katowice” – faktycznie, jest to dobra strategia, ale lokalne SEO to coś więcej. Pozycjonowanie lokalne to szersze działania, które znacznie wykraczają poza stronę internetową biznesu. Pomocna tutaj okazuje się wizytówka Google Moja firma. Umieszczenie biznesu na Mapach Google mocno wpływa na lokalne pozycjonowanie, dzięki geolokalizacji, nasz biznes może pojawić się w wynikach wyszukiwania u osób z tej samej miejscowości lub z okolic.
Skuteczne pozycjonowanie strony WWW wraz z prowadzeniem wizytówki firmowej w Google Maps pozwala dotrzeć nam do nowych, potencjalnych klientów.
Kto powinien skorzystać z pozycjonowania lokalnego?
Lokalne SEO będzie dobre dla przedsiębiorców, którzy działają tylko w danym regionie np. w konkretnym mieście czy województwie, którzy oferują konkretne usługi, czy produkty. Przykładowo, pozycjonowanie sklepu budowlanego będzie w dużej mierze opierało się na geolokalizacji, taki biznes pragnie przyciągnąć klientów z okolicy. Z pozycjonowania lokalnego mogą skorzystać takie biznesy jak:
- restauracje
- hotele,
- kwiaciarnie,
- salony fryzjerskie,
- studia tatuażu,
- biura księgowe,
- kancelarie,
- kliniki.
Wszystkie firmy, które świadczą różnego rodzaju usługi, mogą zyskać na lokalnym SEO.
Pozycjonowanie lokalne czy szerokie, co lepsze dla biznesu?
Lokalny marketing jest ważny, dzięki niemu internauci mogą znaleźć firmy, które świadczą dane usługi blisko nich. Według danych Google blisko 30% użytkowników wyszukuje informacji za pomocą telefonu komórkowego, dzięki czemu przeglądarka ma dostęp do lokalizacji, duża część wyszukiwań lokalnych może skończyć się zakupem, dlatego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne. Nie jest ono dobre każdym przypadku, w niektórych sytuacjach globalne pozycjonowanie może być lepsze, chociażby wtedy, kiedy firma ukierunkowana jest na klientów z całej Polski, w takiej sytuacji warto rozważyć ogólne pozycjonowanie biznesu.
Pozycjonowanie lokalne pozwala dotrzeć do klientów w danym regionie, dzięki takim działaniom łatwiej trafić do potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać, że lokalne SEO nie jest dla każdego, to dobry sposób na rozpromowanie firmy usługowej.