Jednym z najczęściej bagatelizowanych elementów składających się na dobre zarządzanie przedsiębiorstwem jest prawidłowa komunikacja. W wielu firmach nadal traktuje się to zagadnienie po macoszemu. Pracodawcy i managerowie nie zawsze rozumieją, że dobra komunikacja wewnątrz firmy jest warunkiem rozwoju biznesu, a jej brak stanowi jeden z głównych powodów konfliktów oraz spadku wydajności. Jeśli sam nigdy się nad tym nie zastanawiałeś, natomiast od pewnego czasu widzisz, że Twoja firma nie działa tak, jak powinna, to przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz się z niego, jak sprawna komunikacja może odwrócić ten niekorzystny trend.
Brak feedbacku? To irytuje pracowników
Każdy pracownik chce być doceniany, ale przede wszystkim mieć poczucie, że przełożeni zauważają jego pracę. Jeśli w firmie nie ma kultury udzielania pracownikom feedbacku, to trudno o wysokie morale w zespole. Dodatkowo jest to przyczyna, dla której pracownicy wciąż popełniają te same błędy, a to naraża firmę na straty – czasu, wizerunku oraz pieniędzy. Trzeba przy tym zaznaczyć, że feedback musi być udzielony w taki sposób, aby pracownik mógł zrozumieć przekaz i na spokojnie go przeanalizować.
Sprzeczne komunikaty działają demotywująco
W niejednym przedsiębiorstwie jest tak, że kadra zarządzająca przekazuje pracownikom zupełnie sprzeczne ze sobą komunikaty. To wręcz skrajny przykład zaburzonej komunikacji wewnątrz firmy. Takie sytuacje nie tylko demotywują pracowników, ale też osłabiają autorytet przełożonych i opóźniają realizację zadań, które mogłyby być wykonane szybko, bezbłędnie i tym samym przynieść większy dochód.
„Ale ja nie dostałem tego maila!”
Prawdopodobnie choć raz zdarzyło Ci się usłyszeć takie słowa od swojego pracownika. Jest to wręcz standard w firmach o rozproszonej strukturze zatrudnienia, mających kilka działów, realizujących kontrakty w różnych częściach kraju. W takiej sytuacji sprawna komunikacja wewnętrzna powinna być traktowana priorytetowo.
Wydawanie poleceń służbowych przez telefon, udostępnianie ważnych dokumentów w formie papierowej czy wysyłanie materiałów mailem, to prosta droga do chaosu komunikacyjnego. Pracownicy mogą zapomnieć o tym, co przekazał im przełożony, zgubić dokumentację, przypadkowo usunąć maila, a to już grozi opóźnieniami czy co gorsza zrealizowaniem zadania niezgodnie z oczekiwaniami klienta.
Jak usprawnić komunikację wewnątrz firmy?
Służą do tego nowoczesne narzędzia, które są dedykowane biznesowi i świetnie sprawdzają się zarówno w korporacjach, jak i w znacznie mniejszych firmach. Dobrym przykładem będzie tutaj aplikacji Blue Colibri App, która właśnie debiutuje na polskim rynku.
Aplikacja jest już dostępna w kilku europejskich krajach i korzysta z niej ponad 40 tysięcy pracowników. Jak to właściwie działa? Zasada jest bardzo prosta. Blue Colibri App stanowi połączenie intranetu, komunikatora internetowego oraz platformy do delegowania zadań. Użytkownik otrzymuje powiadomienia np. o nowych zleceniach, ważnych informacjach od przełożonego czy terminie szkolenia prosto na swój telefon. Może więc odczytać powiadomienie w dowolnym momencie, a gdyby tego nie zrobił, to aplikacja mu o tym przypomni – aż do skutku.
Blue Colibri App jest doskonałym narzędziem zwłaszcza dla pracowników terenowych, fizycznych oraz wykonujących swoje obowiązki zdalnie. Z uwagi na to, że nie są stale obecni w firmie, mają ograniczony dostęp do informacji, a kontakt z nimi, na przykład telefoniczny, bywa utrudniony. Aplikacja rozwiązuje ten i wiele innych problemów.
Z pełną funkcjonalnością aplikacji Blue Colibri App można się zapoznać na oficjalnej stronie internetowej https://bluecolibriapp.pl/. Aplikacja jest dostępna w wariancie Basic i Pro, dzięki czemu firma może dopasować ją do swoich realnych potrzeb.