Zwiększanie sprzedaży, zwłaszcza online, jest dość stałym celem marketingowym, ale konkurencja może być trudna. Zebraliśmy kilka wskazówek, dzięki którym twój sklep internetowy dotrze do odpowiedniej grupy odbiorców i pozwoli zaprezentować produkty w bardziej atrakcyjny sposób.
Poznaj osobowość kupującego
Fundamentem każdej strategii jest wiedza o kupujących, dlatego by dotrzeć do idealnych kandydatów, najpierw trzeba ich poznać. Stworzenie persony kupującego jest podstawową techniką sprzedaży i jeśli ten element nie jest jeszcze przez ciebie opracowany, to czas zabrać się do pracy. Tworząc personę powinieneś zawrzeć poniższe informacje.
- Kim jest klient? Ustal informacje ogólne, czyli skąd pochodzi twój odbiorca, gdzie pracuje i jaki sposób komunikacji preferuje.
- Co sprawia, że klient jest zainteresowany produktem? Dowiedz się, co kieruje klientem podczas wyboru twoich produktów i usług.
- Jak do nich dotrzeć? Jakie komunikaty najlepiej trafiają do potencjalnych klientów? Zweryfikuj, na jakich platformach najlepiej kontaktować się z docelowym użytkownikiem i co na niego działa najbardziej.
Posiadacze aktywnych witryn powinni wykorzystać Google Analytics, by sprawdzić informacje o płci czy wieku użytkowników, głównych zainteresowaniach i profilach generujących najwięcej konwersji.
Wykorzystaj e-mail marketing
Klasycznym narzędziem do zwiększania sprzedaży w e-commerce jest email marketing. Poczta e-mail oferuje bezpośredni i osobisty sposób komunikacji z odbiorcami, a wiadomości można dostosować w zależności od strategii czy etapu w cyklu zakupowym.
Segmentuj swoją bazę danych
Nie każdy klient ma taki sam cel, korzystając z twojej strony, dlatego wykorzystaj ich zachowanie w witrynie, by dopasować sposób komunikacji. Dzięki temu maksymalnie spersonalizujesz wysyłane wiadomości.
Zaprojektuj różne ścieżki kupującego
Przygotuj się na wysyłkę maila powitalnego, gdy użytkownik zasubskrybuje newsletter, by zapoznać go z twoją treścią. Jeśli dokona zakupu, rozbuduj komunikację – chodzi o to, by zaproponować użytkownikom sensowną podróż, zależnie od procesu zakupowego, w którym się znajdują.
Wdróż bezpieczeństwo witryny
Jeśli twoja witryna wydaje się być niewiarygodna, nie wzbudzi zaufania i niewiele osób zrobi w niej zakupy. Obecnie, kupujący są bardziej wyczuleni na bezpieczne udostępnianie swoich danych, dlatego wdrożenie systemów zabezpieczeń ma ogromne znaczenie. Jedną z pierwszych rzeczy, które należy zrobić, jest zabezpieczenie sklepu internetowego za pomocą protokołu SSL. Warto pamiętać też o ochronie prywatności klientów i samej strony przed cyberprzestępstwem, a więc zabezpiecz w najlepszy możliwy sposób witrynę, by zwiększyć zaufanie wśród klientów i zyskać szansę na większą sprzedaż.
Użyj płatnych kampanii reklamowych
Wykorzystanie płatnych reklam to doskonały sposób na wdrożenie wielu technik sprzedażowych takich jak remarketing albo wyświetlanie spersonalizowanego katalogu produktów. Reklamy, np. w mediach społecznościowych, mają wiele opcji targetowania, dzięki czemu możesz wykorzystać je do uruchomienia bardzo konkretnych kampanii. Spróbuj też reklam płatnych w sieci wyszukiwania Google, by dotrzeć do dużego grona odbiorców. W końcu każdy z nas korzysta z wyszukiwarki codziennie.
Zaprezentuj najlepiej sprzedające się produkty
Strona główna twojego sklepu powinna przedstawiać bestsellery – to pierwsza rzecz, którą zobaczą goście, wchodząc na witrynę i jedyna szansa na pierwsze wrażenie. Prezentując najlepiej sprzedające się produkty, nie przytłaczasz odwiedzającego wszystkimi produktami w asortymencie. Wykorzystaj moc właśnie tych towarów, by przyciągnąć nowych klientów do zakupów.
Dodaj wyskakujące okienka
Wyskakujące okienka w sklepach internetowych są niesamowicie skuteczne! Bywają jednak irytujące, dlatego wywołaj je np. wtedy, gdy klient spędzi określoną ilość czasu na twojej stronie lub przewinie witrynę do określonego punktu. Możesz też wykorzystać pop-up, gdy użytkownik skieruje kursor w celu zamknięcia strony lub stworzyć pływający pasek – to naprawdę działa!
Zoptymalizuj sklep pod kątem urządzeń mobilnych
Ludzie uwielbiają robić zakupy oraz przeglądać sklepy online na swoich telefonach czy smartfonach i nic nie wskazuje, by ten trend miał tracić na popularności. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, spraw, aby twoja witryna była przyjazna dla użytkownika, niezależnie od urządzenia. Nie zapomnij zoptymalizować również wyskakujących okienek pod tym kątem!
Każda z przedstawionych 7 taktyk jest skuteczna, dlatego spróbuj wdrożyć jedną z nich już dziś, dzięki czemu będziesz w stanie zmierzyć różnicę w sprzedaży i zobaczyć, jak te techniki mogą z czasem pomóc. Pamiętaj jednak, że zwiększenie liczby zamówień to nie kwestia jednego dnia, procesy zachodzą stopniowo, dlatego uzbrój się w cierpliwość. Jeszcze więcej wskazówek na ten temat przedstawiamy w artykule smartbuzz.pl/blog/jak-zwiekszyc-ruch-w-sklepie-internetowym , dlatego jeśli chcesz zasięgnąć dodatkowych informacji, zachęcamy do lektury.