Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Szkolenia dla działu marketingu – tych szkoleń nie powinno zabraknąć

konferencja

Wysyp firm zajmujących się szkoleniami to znak rozpoznawczy państwa prosperity. Jest ich na rynku mnóstwo, chociaż zawirowania kolejnych kryzysów w sposób naturalny pozostawiają te najsilniejsze. Szkolenia dla działu marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i negocjacji odpowiadają na potrzeby małych i dużych firm. Najczęściej sięgają po nie przedsiębiorcy prowadzący średnie i duże firmy, gdzie dział marketingu stanowi swoisty silnik działalności. Jak jednak dobierać te najwartościowsze dla pracownika szkolenia i jak odróżnić je od przeciętnego czy banalnego?

Różne cele szkolenia

Szkolenia dla działu marketingu mogą dotykać istoty przedmiotu mogą też mieć charakter warsztatowy, praktyczny, skierowany na cel sprzedaży. Niezwykle popularnymi w ostatnich latach są szkolenia z e-marketingu. Uczestnicy poznają na nich najważniejsze zagadnienia z marketingu online. Uczą się wykorzystywać różnego rodzaju kanały komunikacji z odbiorcą i zagadnień zachowań społecznych i konsumenckich. Umiejętność wykorzystywania Social Media Marketingu, Copywritingu, E-mail Marketingu, SEO, UX czy big data stanowią dziś o przewadze konkurencyjnej. Działania marketingowe w sieci skierowane do e-marketerów, to szkolenia twarde, warto jednak pamiętać, że każdy marketer powinien zostać wyposażony w umiejętności miękkie do kontaktów z klientami, a te zapewnią tzw. szkolenia miękkie.

Istota marketingu

Szkolenia miękkie to ważny element rozwoju kadry kierowniczej w dużej firmie o skomplikowanej strukturze. Kadra zarządzająca odgrywa w nich szczególną rolę, dlatego szkolenia z kompetencji twardych i miękkich decydują o jakości komunikacji oraz budują dobre praktyki w relacjach pomiędzy nimi a pracownikami niższego szczebla.

Szkolenia miękkie pomagają rozwiązywać problemy w zespole, budują umiejętności radzenia sobie ze stresem, uczą asertywności, motywacji, ale też pozyskiwania klientów czy negocjacji biznesowych. Rozwijają kompetencje psychologiczne pracowników, motywują do lepszego wykonywania swoich obowiązków służbowych, co ostatecznie przekłada się na kondycję firmy i jej zyski.

Szkolenia twarde w firmie

Szkolenia twarde kierowanie do działów marketingu zwykle adresowane są węższego grona pracowników, ponieważ mają one uzupełniać ścisła wiedzę merytoryczną. Bardzo często dotyczą umiejętności posługiwania się wskazanymi narzędziami pracy przydatnymi w marketingu. Jednym z takich narzędzi jest pakiet Microsoftu i jego aplikacje organizujące pracę każdego marketingowca. Pracownik, który zakończy z sukcesem kurs MS EXCEL zaawansowany (https://www.edukey.pl/szkolenie/2/excel-zaawansowany) poradzi sobie z każdą ilością swoich odbiorców i zapewni im najwyższą jakość obsługi.

Szkolenia twarde umożliwiają zdobywanie umiejętności stricte zawodowych, a kończą się zwykle certyfikatami. Dzięki nabytym i potwierdzonym umiejętnościom i kompetencjom pracownik może wykorzystać je w każdym miejscu pracy co podnosi automatycznie jego wartość na rynku pracy.

Szkolenia dla działów marketingu umożliwiają pracodawcy świadome szkolenie pracowników i rozwijanie konkretnych, potrzebnych mu umiejętności i kompetencji.

Powiązane artykuły

Szkolenie z BLOCKCHAIN – czyli smart kontrakty w praktyce

teoriabiznesu.pl

BPMN 2.0 – Kurs zaawansowany

teoriabiznesu.pl

Jakim systemem zarządzania jest Lean manufacturing?

teoriabiznesu.pl