Prowadzenie firmy wymaga podjęcia szeregu działań, które mają na celu promowanie marki wśród potencjalnych klientów. Pomaga w tym digital marketing. Ale co ten termin tak naprawdę oznacza? Digital marketing to forma promowania produktów poprzez różne kanały online. Jak to działa w praktyce i czy warto wprowadzić te zasady w swojej formie? Oto kilka wskazówek, które na pewno przyczynią się do wzrostu zainteresowania produktami.
- Czym jest digital marketing?
- Działania wchodzące w skład marketingu sieciowego
- Google Ads Remarketing
Liczne badania przeprowadzone na przestrzeni ostatniej dekady pokazują, że spędzamy coraz więcej czasu online. W związku z tym reklama sieciowa, jaką proponuje agencja adCookie, skupia się właśnie na internecie. Konsumenci przed zakupami praktycznie zawsze dokładnie przeszukują sieć, aby dowiedzieć się więcej o towarach oferowanych przez konkretne firmy. Wśród wyszukiwań powinny znaleźć się także usługi naszej formy. Jednak, aby zaistnieć w sieci, trzeba podjąć odpowiednie kroki. W przeciwnym razie potencjalny klient nawet nie będzie wiedział o istnieniu naszego przedsiębiorstwa. A to właśnie internet jest obecnie największym źródłem wiedzy dla konsumentów na całym świcie. Oczywiście większość właścicieli pomyśli od razu, że przecież firma posiada dobrze zaprojektowaną stronę internetową, która została wykonana np. 8 lat temu. Witryna to wierzchołek góry lodowej. Warto pamiętać, że trendy w projektowaniu oraz działaniu wyszukiwarek regularnie się zmieniają. Dlatego należy co jakiś aktualizować zawartość oraz wygląd stron. Najważniejszą wyszukiwarką obecnie jest Google. To właśnie algorytmy tej wyszukiwarki pozwalają na uplasowanie się danej witryny na pierwszym miejscu wśród wyników wyszukiwania. A jak poprawić swoje miejsce w rankingu Google tak, by klienci nas zauważali?
Działania wchodzące w skład marketingu sieciowego
Optymalizacja stron internetowych powszechnie zwana jest SEO. To właśnie użycie odpowiednich fraz kluczowych, linkowania wewnętrznego oraz struktury sprawiają, że nasza strona firmowa pnie się w górę. A to wpływa na ruch na stronie, co przyciąga potencjalnych konsumentów. Aby zainteresować klientów należy stworzyć wartościowe i poprawne treści. Tym zajmuje się content marketing. To właśnie przekazywanie dokładnych informacji w odpowiedniej formie angażuje użytkowników i wpływa na pozytywny odbiór marki. Kluczową rolę odgrywa także social media marketing. Nie można zaprzeczyć, że dziś social media, np. Popularne Facebook czy Instagram, to miejsca, gdzie po prostu trzeba zaistnieć, jeśli chce się prowadzić skuteczną sprzedaż. Coraz więcej firm decyduje się także na e-mail marketing, pozwalający wysyłać wartościowe wiadomości do klientów. W tym wypadku należy stworzyć poprawną bazę danych. Te wszystkie procesy można zautomatyzować i tym właśnie zajmują się firmy oferujące usługi w zakresie digital marketingu. Wdrażają w przedsiębiorstwa swoich klientów nowe zasady, dzięki czemu dana marka zyskuje coraz większą popularność. Dodatkowo warto także wspomnieć o remarketing adwords czy Google ads remarketing.
Google Ads Remarketing
Ale jak pozyskać informacje dotyczące procesu decyzyjnego klientów? Jak właściciel firmy ma sprawić, żeby potencjalny nabywca nie zapomniał o danej marce i wrócił na konkretną witrynę? W tym celu wykorzystywane są nienachalne reklamy Google. Podążają one za konsumentem i wyświetlają się tak, by dana osoba cały czas miała w świadomości dany produkt. Kampanie remaretingowe to obecnie najlepsza forma promocji firmy.