Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Jak dotrzeć do większej ilości klientów w 2022 roku?

jak dotrzeć do klientów

Chociaż konkurencja w każdej branży jest coraz większa, to również ilość możliwości zdobywania klientów jeszcze nigdy nie była tak zróżnicowana i łatwo dostępna. Dzisiaj żeby trafić do dużej ilości klientów nie musimy już chodzić po ulicach z ulotkami – wystarczy dobrze skonstruowana strona internetowa, obecność w mediach społecznościowych i znajomość SEO.

Unikalna i dobrze pozycjonowana strona internetowa to podstawa

Zanim zaczniemy się interesować kwestiami takimi jak kampanie reklamowe, AdWordsy czy współprace, przyjrzyjmy się swojej stronie internetowej. Dzisiaj nie wystarczy już posiadać adresu www. Strona dla firmy musi posiadać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Składa się na to kilka podstawowych czynników:

  • unikalne treści – oryginalne opisy, zdjęcia i grafiki,
  • odpowiednio dobrane słowa kluczowe – powinny być dopasowane do naszej branży, różnorodne i odpowiednio wplecione w teksty na naszej stronie,
  • linkowanie wewnętrzne – na naszej stronie powinny znaleźć się odnośniki do innych zakładek na naszej witrynie,
  • linkowanie zewnętrzne – linki do naszej witryny powinny pojawiać się w innych publikacjach, na przykład w katalogach firm,
  • przejrzysta strona, która jest wygodna do nawigowania dla użytkownika.

Oczywiście na odpowiednio wypozycjonowaną stronę składa się o wiele więcej czynników. Wszystkie kryją się pod nazwą SEO.

Obecność w mediach społecznościowych to obecnie „must have”

Chociaż wiele branż i firm może myśleć, że media społecznościowe służą tylko do reklamowania ubrań i kosmetyków, to bardzo nie doceniają ich potencjału. Na reklamie w social media mogą skorzystać wszyscy, od gabinetów stomatologicznych po kancelarie prawnicze. Piękno mediów społecznościowych polega na tym, że stwarza mnóstwo możliwości do reklamy. Po pierwsze weźmy pod uwagę, że mamy do wyboru Facebooka, Youtube’a, Instagrama, TikToka, Pinteresta, LinkedIn i jeszcze kilka innych platform.

Dzięki temu możemy idealnie dobrać rodzaj medium do swojego typu klienta. Jeżeli chcemy sprzedać produkt lub usługę młodym klientom, to najlepiej postawić na TikToka i Instagrama. W przypadku trochę starszej grupy wiekowej to Facebook i Pinterest będą najlepszym wyborem. Jeżeli chodzi nam o klienta biznesowego, to LinkedIn będzie doskonałą platformą. Social media pozwalają nam na dokładne dobranie kanału, którego potrzebujemy do zwiększenia zasięgów.

Media społecznościowe pozwalają na współpracę z influencerami

Media społecznościowe to nie tylko prowadzenie własnych kont albo wykupienie reklamy, która będzie się wyświetlać pomiędzy filmikami. Możemy też wykorzystać zasięgi influencerów do reklamy naszego produktu lub usługi. To obecnie jedna z najłatwiejszych i najbardziej skutecznych metod zdobywania nowych klientów. Ważne jest jednak wybranie influencera, którego widownia odpowiada naszej pożądanej grupie klientów. On sam będzie wiedział najlepiej jak zareklamować naszą markę w naturalny sposób, który trafi do jego followersów.

Kluczem do pozyskiwania klientów jest zatrudnienie profesjonalnej agencji

Wszystkie kwestie związane z e-marketingiem, SEO, współpracą z influencerami i innymi aspektami zdobywania klientów, mogą nas przerosnąć. Od tego są na szczęście agencje interaktywne. Agencja 360, bo tak też je nazywamy, to specjaliści, którzy zajmują się szeroko pojętym marketingiem internetowym. Jedną z agencji interaktywnych, na którą warto zwrócić uwagę, jest Devispace. Są to specjaliści, którzy zajmują się profesjonalnym tworzeniem stron internetowych, pozycjonowaniem ich w wyszukiwarkach, ale też innymi aspektami reklamy i identyfikacji wizualnej.

Agencja interaktywna to pewny sposób na przyciągnięcie nowych klientów, którzy będą zainteresowani naszym produktem lub usługą. Promowanie strony dla firmy to ich codzienność, więc jeżeli chcemy zdobyć nową grupę klientów i nie mamy czasu i wiedzy potrzebnej do wdrożenia odpowiedniego e-marketingu, to taka agencja jest odpowiedzią na nasze problemy.

Czy warto inwestować jeszcze w tradycyjny marketing?

Wszystko zależy do rodzaju naszej branży i rynku, na którym działamy. Zazwyczaj jednak jeżeli nasza reklama w Internecie (rozumiana jako strona internetowa, SEO, AdWords, media społecznościowe, itp.) jest zoptymalizowana, to marketing tradycyjny może być po prostu nieopłacalny. Koszt drukowania ulotek, plakatów, reklamy w radio, tv, gazetach jest o wiele większy niż koszt e-marketingu. Strona internetowa dla Twojej firmy to o wiele mniejszy koszt, który może za to przynieść o wiele lepsze efekty i przyciągnąć o wiele więcej klientów.

Powiązane artykuły

Szkolenia dla działu marketingu – tych szkoleń nie powinno zabraknąć

teoriabiznesu.pl

Jak wypromować markę w sieci?

teoriabiznesu.pl