Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Pozycjonowanie sklepu internetowego – co można zrobić samodzielnie, by wesprzeć specjalistę SEO?

sklep online pozycjonowanie

Rozwój branży e-commerce trwa od lat i nic nie wskazuje na to, aby ta tendencja miała ulec odwróceniu. Zakupy internetowe są na tyle powszechne, że w zasadzie każdy z nas w większym lub mniejszym natężeniu ma do czynienia z tą formą zakupów. Przymierzasz się do założenia swojego biznesu w sieci? Jesteś w dobrym miejscu! Podpowiemy Ci, jak najlepiej wypromować Twój sklep dzięki pozycjonowaniu.

Założenie sklepu internetowego jest na wyciągnięcie ręki

Rosnące zainteresowanie zakupami w internecie doprowadziło do upowszechnienia platform sprzedażowych i zakładania swoich własnych sklepów co z kolei umożliwia rozwijanie swojego przedsiębiorczego pierwiastka. Jeżeli zatem wytwarzasz jakieś dobra, albo chcesz pośredniczyć w sprzedaży produktów – założenie swojego sklepu nigdy nie było tak proste! Do dyspozycji masz szereg możliwości i platform, na których w intuicyjny i szybki sposób założysz swój sklep i dodasz do niego produkty. Dobra informacja jest taka, że wcale nie musisz znać się na programowaniu, nie potrzebujesz żadnych dodatkowych kursów z zakresu IT. Najpopularniejsze serwisy, które umożliwiają zakładanie sklepów internetowych oferują czytelne i intuicyjne samouczki, z których dowiesz się krok po kroku jak założyć swoje miejsce w sieci.

Kiedy to już nastąpi – wówczas pojawia się kolejny aspekt dotyczący odpowiedniego rozpromowania Twojego sklepu. Samo założenie e-sklepu to dopiero początek Twojej przygody. Musisz bowiem zadbać o napływ nowych klientów. Ułożenie takiego planu jest uzależnione od wielu czynników, w tym od Twojej grupy docelowej, jej specyfiki – jak i Twoich produktów. Bez względu na to, w jakiej dziedzinie działasz – pozycjonowanie powinno stanowić jeden z Twoich głównych obiektów zainteresowania.

Wykorzystaj potencjał darmowych narzędzi analitycznych

Na start dobrze będzie skorzystać z dostępu do bezpłatnych narzędzi, które pozwolą Ci monitorować ruch na stronie oraz inne ważne aspekty, które warto śledzić przy prowadzeniu swojego sklepu. Możesz tutaj np. skorzystać z Google Analytics – to prawdziwa kopalnia wiedzy o ruchu na Twojej stronie. Warto zadbać o skonfigurowanie Analyticsa już od początku działania Twojego sklepu. To prawdziwa kopalnia wiedzy, i co najważniejsze – bezpłatna. Jedyny koszt, jaki możesz ponieść (ale nie musisz) jest związany ze skorzystaniem z płatnego szkolenia z zakresu obsługi tego narzędzia. Wiele wartościowej wiedzy znajdziesz jednak bezpłatnie w sieci – kluczem jest tutaj Twoje zaangażowanie i chęć zdobycia nowej wiedzy.

sklep internetowy

Drugi użyteczny przykład dotyczy Google Search Console. Pozwoli Ci on zasięgnąć informacji o tym, w jaki sposób Twój sklep jest prezentowany w wyszukiwarce Google. Otrzymasz tam wiele interesujących informacji dotyczących ruchu organicznego, czyli bezpłatnego z tej wyszukiwarki. Nie da się ukryć, że potencjał Google’a jest ogromny – warto zatem monitorować napływające stamtąd informacje. Dzięki temu możesz też sprawdzić jakie frazy są najbardziej powszechne dla Twojej strony – informuje specjalista SEO Marek Stokowski.

Od czego zacząć samodzielne prace związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego?

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie to pytanie. Spieszymy zatem z odpowiedzią! Bazą jest przygotowywanie odpowiednich opisów kategorii czy samych produktów. Warto przy tym posiłkować się frazami long tail (o tym za chwilę) jednak w naturalny sposób. Piszesz w końcu nie tylko dla robotów Google’a, ale przede wszystkim dla użytkowników! Warto także zadbać o odpowiednie nazywanie dodawanych do sklepu zdjęć. Nie zapominaj także o parametrach alt – każdy obrazek powinien być odpowiednio nazwany. Co znaczy odpowiednio? Wszystkie zdjęcia powinny być opatrzone hasłowym, ale precyzyjnym i zgodnym z prawdą opisem. Równie ważne jest także prowadzenie wielu innych działań – choćby kampanii linkbuildingowych. W praktyce dnia codziennego możesz jednak nie mieć wystarczająco dużo czasu, aby sprostać temu zadaniu. Tutaj właśnie sprawdzi się specjalista od SEO, który będzie w stanie prowadzić odpowiednie działania zmierzające do wywindowania Twojego sklepu na wyższe pozycje w Google.

Zwróć uwagę na frazy long-tail

Jako posiadacz sklepu internetowego masz ogromne zasoby wiedzy na temat oferowanego przez Ciebie asortymentu. Warto wykorzystać ten kapitał przy opracowywaniu słów kluczowych, na które strona Twojego sklepu internetowego ma być widoczna. Warto przy tym wziąć pod uwagę frazy tzw. długiego ogona. Co to oznacza w praktyce? Ujmując to najbardziej obrazowo – frazy long tail składają się z kilku słów. Przykładem takiego sformułowania będzie np. „ekskluzywne stoliki kawowe z marmuru” zamiast „stoliki kawowe”. Dlaczego nasycanie swojej strony i opisów produktów czy kategorii powinno być ukierunkowane właśnie na frazy długiego ogona? Spieszymy z wyjaśnieniami! Pozycjonowanie się na takie konkretne, uszczegółowione i mocno precyzyjne hasła pozwala na wybicie się na tle konkurencji. W sytuacji, gdybyś oczekiwał zajmowania wysokich pozycji w Google na ogólne frazy – wiązałoby się to zarówno z koniecznością większych wysiłków, nakładu czasu i pieniędzy. Nie musiałoby to automatycznie przekładać się na większą sprzedaż w Twoim sklepie – niejednokrotnie użytkownicy szukający produktów po takich ogólnych hasłach nie są jeszcze ukierunkowani na konkretny zakup, mogą dopiero robić wstępny research. Z kolei wyszukiwanie po takich bardziej precyzyjnych hasłach ma już większe szanse, że zostanie to sfinalizowanie oczekiwanym przez Ciebie rezultatem.

Pozycjonowanie sklepu internetowego przez freelancera SEO – dlaczego warto wejść w taki układ?

Prowadzenie swojego e-biznesu jest wymagające i czasochłonne. Jeżeli chcesz mieć pewność, że prowadzone przez Ciebie działania będą naprawdę skuteczne i nie będą tożsame z nauką i testowaniem dopiero co zdobytej przez Ciebie wiedzy – warto powierzyć pozycjonowanie sklepu internetowego specjaliście, który ma już wypracowane metody działania i będzie dokładnie wiedział jaką technikę obrać, aby wywindować Twój sklep na wyższe pozycje. Nie zwlekaj i skorzystaj z takiego profesjonalnego wsparcia!