Materiały POS (akronim od point of sale; stosuje się także skrót POSM – point of sale marketing i POP – point of purchase) mają ogromne znaczenie dla marketingu bezpośredniego. W epoce dynamicznego rozwoju reklamy cyfrowej można przypadkiem zapomnieć o standardowych, „analogowych” formach. To błąd, którego warto uniknąć. POS to materiały przeznaczone do zwrócenia uwagi klienta detalicznego konkretnie w miejscu dokonywania zakupu. Spotyka się je w sklepach wielkopowierzchniowych, mniejszych supermarketach, a nawet niewielkich sklepikach osiedlowych. Dowiedz się więcej o tym, jak możesz skorzystać z tych materiałów reklamowych i jakie zyski z nich płyną.
Co to są materiały POS?
Materiały POS to zróżnicowane materiały promocyjne przydatne w zwiększaniu sprzedaży produktów. Mają za zadanie przekonać konkretnego klienta do zakupu danego towaru w momencie, w którym może to zrobić od razu stacjonarnie. Umieszcza się je często na terenie sklepów wielkopowierzchniowych, ale także na niewielkiej przestrzeni.
Dla rozwoju POS kluczowe znaczenie mają badania, które potwierdzają, że około 70% decyzji zakupowych zostaje podjętych w miejscu zakupu określonego towaru. Połączenie zróżnicowanych działań marketingowych pozwala na maksymalizowanie zysków i zwiększenie rozpoznawalności marki.
Można umieścić dowolną reklamę na odpowiednich materiałach POS, które następnie stawia się w specjalnie eksponowanych miejscach. Mogą zaprezentować potencjalnym klientom aktualną lub stałą ofertę, a także promocje. Chodzi o zwrócenie konsumentowi uwagi na daną firmę w momencie, w którym ma podjąć decyzję, i przypomnienie o produktach znajdujących się w tym samym sklepie.
Materiały POS mają związek nie tylko z potrzebą zaprezentowania sprzedawanego towaru. Chodzi tu bowiem także o aktywowanie pewnych skojarzeń. Świetnie idą w parze z szeroko zakrojonymi kampaniami marketingowymi, ponieważ w momencie zakupu jeszcze raz przywołują brand i zachęcają do postawienia właśnie na jego produkty. Jest to więc uzupełnienie marketingu prowadzonego za pośrednictwem środków masowego przekazu.
Rodzaje materiałów POS
Jest wiele kryteriów podziału materiałów POS. Najczęściej dzieli się je na twarde i miękkie materiały POS. Te pierwsze najczęściej wykonuje się z tworzywa sztucznego (PVC, HPS, PET, pleksi), drewna, metalu bądź aluminium, drugie wytwarza się z papieru lub kartonu.
Materiały POS są znacznie zróżnicowane. Należy wymienić przede wszystkim różnego rodzaju:
- standy promocyjne – to uniwersalne, proste nośniki treści o charakterze reklamowym.
- dyspensery – są przeznaczone głównie do rozdawania ulotek. To najczęściej materiały przeznaczone na ladę. Często spotyka się też standy będące jednocześnie dyspenserami.
- stoppery – specyficzna forma reklamy półkowej, czyli swego rodzaju nakładka, którą umieszcza się na półce.
- bilonownice – to podkładki pod resztę. Spotyka się dość często bilonownice zawierające próbki produktów, na przykład papierosów.
Inne materiały POS, z których może skorzystać producent, to: potykacze reklamowe, ścianki prezentacyjne, stojaki na ulotki, ramy OWZ, wysięgniki do banerów, makiety przedstawiające konkretny produkt w powiększeniu, ekspozytory na materiały drukowane, wobblery reklamowe, osłonki i listwy na ceny, tacki produktowe, krawaty na produkty, uchwyty do półek, wysięgniki do bannerów i inne. Wszystkie wyposażone są w odpowiednie akcesoria umożliwiające poprawne przytwierdzenie reklamy. To tylko niektóre przykłady materiałów POS; możliwości są naprawdę szerokie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, by przyciągały wzrok dobrym wykonaniem i estetyką. To najlepszy sposób na zwiększenie sprzedaży w docelowym miejscu!
Producent materiałów POS POP Time
Jeśli chcesz postawić na wysokiej jakości materiały POS w atrakcyjnej wizualnie formie i rozsądnych cenach, sprawdź ofertę marki POP Time. Firma proponuje szeroki wybór tego rodzaju materiałów tworzonych z troską o każdy detal. Usługi mają kompleksową formę: POP Time oferuje zarówno gotowe materiały, jak i te projektowane na zamówienie. Co ważne, dysponuje własnym parkiem maszynowym, a ponad tysiąc produktów dostępnych jest od ręki. Sprawdź stronę POP Time i dowiedz się więcej!