Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Zalety biura w centrum Warszawy

biuro centrum warszawy

Biuro w Warszawie dla wielu firm jest kwestią prestiżową, ale chyba nikt nie traktuje tego jako głównej wartości. Z kolei o niektórych zaletach wyboru lokalizacji w stolicy mówi się niewspółmiernie mało w stosunku do ich znaczenia.

Wykształceni absolwenci

Biura dość często kojarzą się z pracą czysto administracyjną i choć to słuszne skojarzenie, to nie można też zapominać o tym, że także najbardziej perspektywiczne działy, np. R&D także są w istocie biurami. To zdecydowanie zmienia też punkt widzenia, bo w tym kontekście biuro do wynajęcia Warszawa jest wyborem strategicznym dla firm, które chcą uzyskać dostęp czy to do bazy świetnie przygotowanych absolwentów różnych szkół, czy nawet na poziomie organizacyjnym współpracując z akademickimi pracowniami i laboratoriami.

Pod tym względem żadne inne miasto nie daje aż takich możliwości. I choć oczywiście większość ofert biur na wynajem gdzieś o tym atucie wspomina, to nie jest to wybitnie eksponowane. Czasem jednak na liście na stronie https://www.officelist.pl/warszawa pojawiają się propozycje biur do wynajęcia w Warszawie w niedużej odległości od najlepszych kampusów uniwersyteckich.

Możliwość zatrudnienia najlepszych pracowników

Temat jest w sumie pokrewny poprzedniemu, ale też warto na to zwrócić uwagę. W Warszawie znalezienie wykwalifikowanej kadry nie jest problemem, bo nie tylko zostają tutaj wykształceni absolwenci prestiżowych uczelni, ale też przyjeżdżają tu specjaliści ze wszystkich stron Polski, a także z innych krajów.

To spore ułatwienie zwłaszcza w tych branżach, w których niedobór pracowników jest naznaczony bardziej wyraźnie albo tych, w których pracownicy nie są tak mobilni, jak gdzie indziej. Wiele firm po prostu może działać zdecydowanie łatwiej, jeśli przeniesie się tam, gdzie są pracownicy, niż gdyby próbowały zachęcić pracowników do przeprowadzki. W dłuższej perspektywie pozwala to na stabilny rozwój działalności.

Doskonała baza dla międzynarodowej firmy

Jeśli porównywać ceny wynajmu biur w Warszawie z Łodzią czy Olsztynem, to nie trzeba wiele, że odgadnąć, które będą najwyższe. Z drugiej jednak strony, warszawskie biuro będzie znacznie tańsze od londyńskiego, berlińskiego czy paryskiego, więc dla firm międzynarodowych będzie to rozwiązanie pozwalające wykorzystać całą siłę prestiżu związanego z lokalizacją biura w stolicy sporego kraju. Można na tym jednak także sporo oszczędzić. A sam adres biura nie definiuje przecież wszystkich kosztów prowadzenia działalności, bo już obiekty produkcyjne czy centra dystrybucyjne można zlokalizować w zupełnie dowolnych miejscach.

Dostęp do najlepszej infrastruktury

Decyzja o wynajęciu biura dla firmy w Warszawie może być podyktowana wieloma czynnikami, a infrastruktura jest jednym z nich. Zwykle jednak jest to tylko dość ogólnikowe hasło, za którym nie do końca wiadomo, co się kryje. Bo choć bliskość lotnisk czy sprawna komunikacja mają pewne znaczenie, to na pewno nie wyczerpują tematu. Wynajmując biuro w Warszawie, można za to czasem liczyć na inne rozwiązania techniczne, które w innych miastach są mniej rozpowszechnione.

Mogą to na przykład być budynki zasilane zieloną energią, pokryte muralami antysmogowymi czy w jakiś nietypowy sposób wyposażone. Takie innowacje pojawiają się na początku właśnie w Warszawie, ponieważ to tutaj administratorzy biurowców mogą liczyć na największe zainteresowanie, więc mają pewność, że podobne inwestycje w miarę szybko się zwrócą. Pojęcie infrastruktury jest bardzo szerokie i o przewadze warszawskich biur często decydują detale, które nawet nie trafiają do pierwszej części ogłoszenia.

Podsumowując: zdecydowanie chodzi nie tylko o prestiż – wynajem biur w Warszawie może przynieść korzyści przede wszystkim na płaszczyźnie czysto biznesowej.