Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Blisko ludzi Franczyza

Franczyza z PPHU „Wojtex” – największym operatorem franczyzowym

Franczyza Biesiadowo

Poniżej przedstawiamy wywiad, dzięki któremu dowiecie się więcej o największym operatorze franczyzowym w naszym kraju – PPHU „Wojtex”.

Franczyzodawca posiada w swoim portfolio takie marki jak:

  • Sieć pizzerii Biesiadowo
  • Sieć pizzerii Crazy Piramid Pizza
  • Western Chicken
  • Western Tortilla
  • Kawiarnie Coffeeloffee
  • Lodziarnie Mangatto
  • Sklepy z zabawkami Toy Planet

Czym jest franczyza i jakie są jej zalety ?

Franczyza jest najprostszym sposobem otworzenia własnego biznesu pod znaną i sprawdzoną marką. W przypadku podjęcia współpracy z jedną z naszych marek franczyzowych, franczyzobiorca ma możliwość uruchomienia swojego biznesu znacznie taniej niż miałby to zrobić we własnym zakresie. Nasi franczyzobiorcy korzystają ze wszystkich naszych upustów wynegocjowanych np. u naszych dostawców sprzętu. Poza tym otrzymują całe KNOW HOW, czyli przekazujemy im praktycznie gotowy przepis na sukces.

Wiemy, że obecnie jesteście największym operatorem franczyzowym w kraju, jakie marki znajdują się w Państwa portfolio?

Zgadza się, jesteśmy obecnie największym operatorem franczyzowym w kraju. Nasze marki to Sieć pizzerii Biesiadowo, Sieć pizzerii Crazy Piramid pizza, Western Chicken, Western Tortilla, Kawiarnie Coffeeloffee, lodziarnie Mangatto oraz sklepy z zabawkami Toy Planet.

Czego najbardziej obawiają się klienci, którzy wahają się podjąć decyzję dotyczącą wejścia w franczyzę ?

Dużo potencjalnych franczyzobiorców zainteresowanych wejściem w biznes obawia się, że pomimo uruchomienia własnego konceptu, nie będą mieli możliwości podejmowania samodzielnych decyzji. W przypadku naszych sieci, franczyzobiorcy mają dużą możliwość podejmowania własnych działań, np. w przypadku sieci Biesiadowo lub Crazy Piramid Pizza mają możliwość rozszerzenia menu o własne pozycje w menu. Poza tym staramy się, żeby nasi franczyzobiorcy mieli z nami jak najbardziej przyjacielskie oraz partnerskie stosunki. Oczywiście pewnych zasad nie wolno złamać będąc w sieci, nie dopuszczalna jest np. ingerencja w receptury.

Jak na przełomie lat franczyza zmieniała się w Polsce i jak wypada ona na tle innych krajów ?

Franczyza jeszcze kilka lat temu była pojęciem prawie zupełnie nieznanym w naszym kraju, oczywiście istniało kilka firm w branży, ale przeciętni ludzie w zasadzie nie mieli pojęcia czym jest franczyza. Obecnie w naszym kraju jest kilkaset firm franczyzowych, a przeciętny Kowalski doskonale wie czym jest franczyza. Myślę, że obecnie mamy podobną ofertę franczyzową jak inne kraje Europy.

Na co powinien zwrócić szczególną uwagę franczyzobiorca podczas podjęcia decyzji o współpracę biznesową ?

Przede wszystkim franczyzobiorca powinien nawiązać współpracę z firmę mającą ugruntowaną pozycję na rynku a marka jest bardzo rozpoznawalna. W Polsce w ostatnim czasie pojawiło się sporo firm które oferują ofertę franczyzową, a tak naprawdę są zupełnie nierozpoznawalni. Moim osobistym zdaniem w taką franczyzę nie ma po co wchodzić. Franczyzobiorca powinien również dokładnie przejrzeć warunki umowy franczyzowej.

W jaki sposób staracie się pozyskać przyszłego partnera biznesowego ?

Oczywiście umieszczamy swoją ofertę w prasie i w internecie. Poza tym nasze marki są doskonale znane Polakom, bardzo dużo potencjalnych franczyzobiorców odnajduje nas samemu. Wiele osób obserwuje też ruch w naszych lokalach franczyzowych, co zachęca ich do podjęcia z nami współpracy.

Jakie wymagania stawiacie przyszłemu partnerowi ?

W zasadzie nie mamy jakiś specjalnych wymagań. Od potencjalnego franczyzobiorcy wymagamy jedynie pełnego zaangażowania w swój biznes. Franczyzobiorca musi również posiadać kapitał na otworzenie swojego lokalu. Kwota inwestycji zależy od wielkości lokalu oraz zakresu prac adaptacyjnych w danym lokalu.

Ile posiadacie jednostek własnych, ile placówek partnerskich i od jak dawna działacie na naszym rynku ?

Obecnie we wszystkich sieciach posiadamy około 150 punktów franczyzowych. Największa z naszych sieci Biesiadowo posiada około 90 lokali. Nie posiadamy własnych lokali, wszystkie prowadzone są przez franczyzobiorców.

PPHU "Wojtex"Jaki jest koszt inwestycji związany z otworzeniem placówki partnerskiej ?

Koszty inwestycji są różne w zależności od wyboru sieci oraz od wielkości lokalu. Przykładowo pizzerię w sieci Biesiadowo lub w sieci Crazy Piramid Pizza można uruchomić już od 42tys. zł, lokal Western Tortilla od 17tys. zł, Western Chicken od 30 tys. zł, kawiarnię od 20 tys. zł, a sklep zabawkowy Toy Planet od około 120 tys. zł.

W jaki sposób franczyzobiorca może liczyć na wsparcie dotyczące promocji swojego biznesu ?

Od naszych franczyzobiorców nie pobieramy opłaty marketingowej, my jako franczyzodawca sami umieszczamy wiele reklam dotyczących promocji sieci. Nasi partnerzy mogą też liczyć np. na darmowe banery oraz ulotki reklamowe w atrakcyjnej cenie. Franczyzobiorca ma również możliwość we własnym zakresie reklamować swój lokal na lokalnym rynku. Zazwyczaj podstawową formą reklamy pizzerii jest roznoszenie ulotek lub lokalna reklama radiowa .

Czy Wasza oferta skierowana jest także do osób z małych miast ?

Tak nasze lokale często otwieramy w miejscowościach nawet pięciotysięcznych .

Na jakie szkolenia może liczyć Wasz partner biznesowy ? Jak często organizujecie szkolenia podnoszące kwalifikacje całego zespołu ?

Przez cały okres trwania umowy franczyzowej nasi franczyzobiorcy mają zapewnione darmowe szkolenia. Pierwsze szkolenia odbywają się przed otworzeniem lokalu, wszystkie pozostałe odbywają się na życzenie franczyzobiorcy.

Dane kontaktowe franczyzodawcy:

PPHU WOJTEX

Wojciech Goduński
99-205 Dalików , złotniki 11
792433601

Powiązane artykuły

Ewolucja branży pocztowej – prezes Speedmail, o zmianach technologicznych i konkurencyjności

teoriabiznesu.pl

Different Tales S.A o prowadzeniu działalności w branży gamedev

teoriabiznesu.pl

Kary od Google, wirtualna rzeczywistość i okulary Hololens – wywiad

teoriabiznesu.pl