Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Audyty stron w agencjach SEO kontra audyty automatyczne. Który wybrać?

Audyt SEO poprawi Twoją pozycję w Google

Audyty SEO stron internetowych przeprowadzone przez agencje SEO, a także audyty automatyczne przeprowadzone na specjalnych portalach internetowych to dwie różne możliwości sprawdzenia naszej strony internetowej. Obie posiadają plusy i mają nieco inną charakterystykę, a także są wskazane przy nieco innych sytuacjach. W tym tekście dokładnie je przestawiamy i podpowiadamy, kiedy warto z nich korzystać.

Agencyjne audyty SEO stron internetowych

Agencyjne audyty stron WWW to usługa przeprowadzania audytów przez agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych. Są one przeprowadzone przez specjalistów — żywych pracowników zatrudnionych w danej agencji. Audyty takie są oferowane zarówno w kompleksowej, całościowej formie, ale i również w formie sprawdzania pojedynczych elementów witryny. Mogą zatem prześwietlić całą witrynę pod kątem pozycjonowania, jak i również sprawdzać jedynie optymalizację samego serwisu, analizę i dobór słów kluczowych, dodawanie contentu, czy kwestie związane z linkowaniem serwisu.

Na rynku znajdziemy wiele agencji oferujących tego typu usługi. Są one podstawową usługą w agencjach SEO a dodatkowo wielu prywatnych specjalistów również oferuje wykonanie takich audytów. Ich koszt zależy od wielkości strony i zakresu pracy, a także oferty danej agencji marketingowej. Waha się on jednak od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, rzadko przekraczając 1000 złotych, chociaż i tak kompleksowe audyty również się zdarzają. Czas wykonania audytu to najczęściej okres kilku dni. Efektem wykonania sprawdzenia witryny jest przygotowanie raportu przez agencję, w której zostaną wyszczególnione wszystkie prace, jakie zostały wykonane, a także w którym zostanie opisany dokładnie stan naszej strony internetowej. Raport będzie dotyczył każdej kategorii pozycjonowania i będzie zawierał zarówno normę, jak i wyniki uzyskane przez naszą stronę internetową.

Plusy audytu od agencji

Pierwszym plusem audytów agencyjnych jest ich wykonywanie przez żywe osoby. Dzięki temu mamy możliwość dostosowania audytu do naszych potrzeb, celu czy sytuacji. Otrzymujemy również rekomendacje, co do rozwoju naszej witryny, które często trafnie pomagają wybrać kierunek naszych działań. Wyniki tego typu audytów są bardzo dokładne i uwzględniają charakter naszej witryny. Personalizacja wyników pomaga lepiej określić jej stan gdyż w niektórych przypadkach pewne elementy, mogą być mniej lub bardziej istotne, czego nie pokazuje audyt automatyczny. Specjaliści zajmujący się naszą witryną, mogą zatem interpretować uzyskane wyniki i przedstawiać nam bardzo dokładne wnioski.

Na rynku istnieje też bardzo dużo ofert wykonania audytów, a więc nie będziemy mieli większego problemu ze znalezieniem jakościowej agencji, która wykonana dla nas jakościowy audyt w atrakcyjnej cenie. Dobrym przykładem takich oferty jest audyt SEO od agencji Puls Online.

Audyt SEO poprawi Twoją pozycję w Google

Automatyczne darmowe audyt SEO

Automatyczna audyty są z kolei audytami wykonanymi za darmo na specjalnych serwisach internetowych. Audyty takie polegają na automatycznym sprawdzaniu naszej strony internetowej przez roboty na żądanie. Aby skorzystać z tego typu sprawdzenia witryny, wystarczy odnaleźć w sieci takie serwisy, a następnie wejść na nie i wpisać adres naszej strony. Czas wykonywania audytu to jedynie kilkadziesiąt sekund. W tym czasie roboty przeszukują internet i zbierają wszystkie dostępne publicznie informacje o naszej witrynie, a także dokonują podstawowych testów samodzielnie.

Efektem wykonania audytu na żądanie jest wygenerowanie raportu z kilkudziesięcioma elementami oraz ocenami, jakie uzyskała nasza strona internetowa. Raport najczęściej ma formę pisemno graficzną, gdzie są przedstawione wszystkie ważne elementy naszej strony internetowej, normy, jakie obowiązują, a także wyniki, jakie uzyskała nasza strona internetowa. Elementami takimi, mogą być np. dobór słów kluczowych, szybkość wczytywania się strony, czy przyjazność wersji mobilnej witryny.

Plusy raportów automatycznych

Plusem automatycznych audytów SEO w sieci przede wszystkim jest ich darmowość. Nie musimy płacić za sprawdzenie strony a taki plus jest bardzo zauważalny przy częstej weryfikacji serwisu. Sporym profitem jest również czas, gdyż podstawowe informacje o naszej stronie możemy uzyskać praktycznie od ręki. Audyty takie są anonimowe i nie musimy podpisywać umów ani rozpoczynać jakiejkolwiek współpracy ze specjalistami. Dzięki temu strony oferujące takie audyty możemy wykorzystywać również do sprawdzenia stron konkurencji. Uzyskując te informacje będziemy mogli poprawiać się w tych obszarach, w których odstajemy od innych witryn i próbować prześcignąć konkurencyjne witryny, z którymi rywalizujemy o miejsce w wyszukiwarce Google pod innymi kątami. Wykonanie takich audytów jest również bardzo proste i pomaga budować wartościową bazę informacji o rozwoju naszej strony internetowej.

Kiedy warto wybrać konkretny audyt

Audyty agencyjne przede wszystkim sprawdzą się, jeśli będziemy chcieli dokonać dogłębnej analizy naszej strony i kompleksowo ją sprawdzić. W takiej sytuacji dokładność audytów wykonywanych przez specjalistów będzie bezkonkurencyjna. Możemy wykonywać je w kluczowych momentach dla naszego serwisu lub marki np. przed rozpoczęciem pozycjonowania, przed wdrożeniem ważnych zmian lub okresowo np. co roku, aby upewnić się, czy strona internetowa działa poprawnie.

Z kolei audyty SEO automatyczne wykonywane na serwisach internetowych możemy wykorzystywać regularnie do monitorowania naszej strony internetowej. Dzięki nim będziemy mogli wykrywać niepokojące tendencje czy anomalie. Pomoże to w szybkim zauważeniu problemu, a także jego usunięciu. Dzięki temu nie będziemy narażeni na kosztowne naprawy, czy uszkodzenia witryny w dużym stopniu. Audyty automatyczne możemy wykonywać regularnie co kilka kilkanaście dni lub po wprowadzeniu drobnych czy cząstkowych zmian na stronie, aby sprawdzić, czy dane elementy funkcjonują tak jak zakładaliśmy. Możemy wykorzystywać je również do sprawdzenia witryny, jeśli zauważymy w statystykach strony pewne niepokojące elementy np. spadek ruchu organicznego.

Bardzo ciekawą sugestią odnośnie wykorzystywania audytów agencyjnych jest również wykorzystywanie ich do sprawdzania agencji SEO, które pozycjonują naszą stronę internetową. Nierzadko wydajemy na ten proces spore pieniądze, a w ten sposób możemy dowiedzieć się, czy agencja wykonuje wszystkie obiecane prace przy stronie, wywiązuje się z umowy, a także działa jakościowo.