Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Czy system rezerwacji wizyt online to rozwiązanie dla Twojej firmy

system rezerwacji online

System rezerwacji wizyt online brzmi jak rozwiązanie, na które stać największe przedsiębiorstwa, tymczasem korzystają z niego również jednoosobowe firmy. Dzisiaj obecność w internecie jest w biznesie standardem – nieliczni decydują się na brak strony internetowej, czy choćby konta w mediach społecznościowych. Oczywiście nie każda branża potrzebuje systemu rezerwacji online, ale dla sektora usług jest to rozwiązanie, które wiele ułatwia. Sprawdź, czy Twoja firma również powinna wdrożyć aplikację do umawiania wizyt.

Jak działa system rezerwacji online

System rezerwacji to rodzaj wirtualnego kalendarza, który jest ułatwieniem zarówno dla klientów, jak i pracowników. Dlaczego? Nie ma znaczenia, jak wielu klientów obsługujesz w ciągu miesiąca. Nieistotne jest również to, czy działasz w pojedynkę, czy masz kilku- lub kilkunastoosobowy zespół.

Możesz oczywiście przyjmować rezerwacje mailowo lub telefonicznie, ale wiesz, jak to wygląda w praktyce. Z jednej strony trzeba obsłużyć klientów, którzy już się wcześniej do Ciebie umówili i trzeba to zrobić dobrze. Z drugiej, trzeba rejestrować każdy telefon, każdego maila, odpowiedzieć, zapisać termin w kalendarzu lub jakimś pliku. Do tego dochodzi zarządzanie pracownikami, jeśli masz zespół i ogarnianie administracji bez względu na wielkość firmy.

Strona internetowa z systemem rezerwacji umożliwia klientom samodzielne umawianie się na wybrany termin, a także modyfikację lub anulowanie takiej rezerwacji. Takich narzędzi jest na rynku wiele, dlatego zanim podejmiesz decyzję, sprawdź, jakie oferują funkcjonalności – dobrze jeśli aplikacja kompleksowo podchodzi do zarządzania firmą.

Kto skorzysta z systemu rezerwacji wizyt online

Jakie firmy mogą skorzystać z systemu rezerwacji online? Niemal wszystkie z branży usługowej, która wiąże się z koniecznością umówienia się na konkretny termin. Aplikacja sprawdzi się, jeśli:

  • Twoi klienci zapisują się telefonicznie lub mailowo, a Ty wszystko przepisujesz do kalendarza,
  • trudno Ci zapanować nad grafikiem tak, żeby efektywnie wykorzystać zasoby w firmie,
  • chcesz wprowadzić płatności online, ale też zaprezentować klientom cennik, żeby mogli podjąć decyzję o rezerwacji świadomie,
  • widzisz, że w firmie coraz częściej dochodzi do błędów, które wynikają z nieuważności, zmęczenia, czy zwykłej pomyłki,
  • chcesz z większą skutecznością planować miesięczny przychód – w tym pomoże Ci sprzedaż subskrypcyjna.

Z systemem rezerwacji wizyt online łatwiej będzie Ci stworzyć bazę danych o klientach. Dzięki temu dowiesz się, które usługi cieszą się największą popularnością w godzinach, które są z kolei mało popularne. Będziesz w stanie przygotować komunikację do osób, które właśnie z takich usług korzystają. Stworzysz też bazę adresów do newslettera, który może pełnić funkcję sprzedażową. Tych możliwości jest oczywiście więcej – dane są doskonałym punktem wyjścia do świadomego rozwoju biznesu.

Z systemu rezerwacji online mogą więc korzystać fryzjerzy, tautażystki, psycholożki, doradcy biznesowi, trenerzy personalni, kosmetolożki, salony SPA, korepetytorzy, prawniczki, a także fotografowie, czy dietetycy. Rozwiązanie sprawdza się doskonale zarówno w przypadku jednorazowych usług (np. narzeczeńska sesja zdjęciowa), jak i tych, które wymagają ponownego skorzystania z oferty. Pozostaje Ci jedynie wybrać odpowiednie narzędzie do zarządzania kalendarzem online.