Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie strony w Google?

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie strony w Google?

Każdy, kto chce być widoczny w internecie, powinien zdecydować się na pozycjonowanie strony. W wyszukiwarce Google tak naprawdę liczą się tylko pierwsze strony. Najlepiej jest, by strony internetowe były widoczne od razu. W przeciwnym razie strony konkurencji przejmą klientów. W artykule wyjaśniamy, dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie strony w Google.

1. Komu w szczególności potrzebne jest pozycjonowanie stron internetowych?

2. Ile trwa proces pozycjonowania strony internetowej?

3. Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie strony w Google?

Pozycjonowanie strony www ma na celu zwiększenie jej widoczności w internecie. W przypadku wyszukiwarki Google i każdej innej przeglądarki internetowej najważniejsze jest to, by firma dała się znaleźć na 1 lub 2 stronie. Chodzi o to, że potencjalni klienci raczej nie będą szukać kogoś, kto „nie wyskakuje” na samym początku wyszukiwania. Dla internautów jest to strata czasu. Nawet najlepsza oferta nie ma takiego znaczenia jak pozycjonowanie strony w google. Dlatego tak ważne jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Tylko dzięki pozycjonowaniu można zmienić pozycję strony w Google. Usługi pozycjonowania stron internetowych warto powierzyć ekspertom w tej dziedzinie. Samodzielne pozycjonowanie strony www to ogrom pracy bez gwarancji skuteczności. Co więcej, firma przestaje się koncentrować na bazowej działalności, gdyż pozycjonowanie strony www jest dość czasochłonne.

Komu w szczególności potrzebne jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie strony internetowej jest niezbędne dla:

  • sklepów internetowych
  • platform sprzedażowych
  • firm usługowych
  • instytucji rządowych i samorządowych
  • organizacji pozarządowych
  • blogerów
  • artystów i twórców
  • portali internetowych

Pozycjonowanie stron www może być pomocne dla każdego przedsiębiorstwa — branża nie ma znaczenia. W celu zwiększenia widoczności strony z usług firm specjalizujących się w pozycjonowaniu stron www korzystają też osoby fizyczne. Wiele osób koncentruje się na mediach społecznościowych, co można traktować jak błąd. Social media nie dają nikomu pełnej niezależności, czego przykładem są awarie. Na dodatek mogą wprowadzić opłaty za prowadzenie profilu firmowego. Natomiast własna strona internetowa nie nakłada żadnych ograniczeń (prócz tych, które mają związek z prawem).

Ile trwa proces pozycjonowania strony internetowej?

Są firmy, które obiecują błyskawiczne wypozycjonowanie strony www. Niestety, jest to niemożliwe. Pozycjonowanie to proces, który trwa minimum kilka miesięcy. Może go zacząć audyt SEO i dobór słów kluczowych. Niezbędne jest pozyskiwanie linków oraz content marketing. Skuteczne jest pisanie i publikowanie wartościowych treści. Mogą to być na przykład artykuły poradnikowe. Przykładem jest market budowlany, który w swoich treściach doradza jak samodzielnie wyremontować mieszkanie. Marketing treści może dawać lepsze rezultaty niż standardowa reklama, gdyż klient może zapamiętać, że porada miała dla niego znaczenie. Prędzej czy później dokona zakupu. Przy pozycjonowaniu strony niezbędne są unikalne treści (Google nie toleruje ich duplikacji). Nawet jeśli artykuł należy do danej firmy, to nie można go publikować kilka razy.

Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie strony w Google?

Efektywne pozycjonowanie strony daje możliwość dotarcia do nowych klientów na całym świecie. Oczywiście firma sama musi zadecydować, czy chce zlecić pozycjonowanie lokalne, czy pozycjonowanie na wybranych rynkach zagranicznych. W każdym razie działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej mogą przynieść znaczny wzrost sprzedaży lub polepszyć statystyki odwiedzin, co ważne jest dla portali internetowych.