Jakie elementy umieścić na stronie firmy? To pierwsze pytanie, które powinno się zadać przed rozpoczęciem projektowania witryny. Strona internetowa odzwierciedla firmę i stanowi główne źródło informacji o celach, misji czy też oferowanych usługach, dlatego braki w zawartości mogą sprawić, że odwiedzający opuszczą witrynę bez jakiejkolwiek interakcji. Przygotowaliśmy kilka podstawowych informacji, które pozwolą Ci ustalić, co powinieneś zawrzeć na swojej stronie, by okazała się skuteczną w prowadzeniu działalności.
Jasny opis własnej firmy
Opis firmy to pierwsza rzecz, na którą zwraca się uwagę, szczególnie gdy stronę odwiedza nowy użytkownik i chce się dowiedzieć, co dokładnie robisz. Dobry opis firmy może zaintrygować i wzbudzić zainteresowanie odbiorcy, dlatego jeśli jesteś w stanie wyjaśnić, czym się zajmujesz, jakie masz cele, co oferujesz i jakimi wartościami się kierujesz – Twoje szanse na pozostanie użytkowników w witrynie znacznie wzrośnie. Uwzględnij wszystkie istotne informacje w wyczerpujący sposób, ale przy okazji wykorzystując łatwe do zrozumienia słowa. Powiedz odwiedzającym, że właśnie ta witryna jest tą, której szukali.
Łatwe do znalezienia informacje kontaktowe
Utrata klienta na rzecz konkurencji z powodu utrudnionego kontaktu z firmą, to najprostszy z możliwych błędów, który oczywiście da się wyeliminować. Jako twórca strony warto pamiętać, że nie każdy odwiedzający firmową stronę internetową ma cierpliwość, by przeklikiwać każdą podstronę w celu znalezienia danych kontaktowych. Umieść swoje dane w widocznym miejscu, najlepiej w lewym lub prawym głównym rogu. Coraz częstszą praktyką jest umieszczanie informacji kontaktowych na każdej stronie witryny w stopce lub pasku bocznym, co zdecydowanie ułatwia skontaktowanie się z firmą z dowolnego miejsca w witrynie. Użytkownik powinien mieć również komfort wyboru, dlatego podanie kilku opcji kontaktu (np. formularz, telefon, e-mail, adres) sprawi, że cały proces będzie dla niego zdecydowanie prostszy.
Silny i profesjonalny branding
Niektóre firmy nie doceniają cech charakterystycznych marki, które obejmują m.in. kolory i logotyp czy nazwę domeny. Wszystko to, co reprezentuje Twoją firmę, powinno być spójne i ze sobą powiązane. Logo powinno być profesjonalne, kolory i czcionki dopasowane do charakteru marki, a projekt oryginalny i przejrzysty dla odbiorcy. Branding jest ważny, nie tylko ze względu na wrażenia użytkownika – jest to sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji, wyjaśnienie tego, co sprawia, że jesteś lepszym wyborem. Twoja marka jest zbudowana tak, aby odzwierciedlać to, kim jesteś jako firma, dlatego branding ma pomóc w jej postrzeganiu.
Silne wezwanie do działania
Wezwanie do działania powinno informować użytkownika, co ma zrobić i w jaki sposób ma to zrobić. Strategiczne umieszczenie CTA to sposób na zwiększenie konwersji, a prosty i nienachalny button przyciągający wzrok jest jedną z najlepszych na to metod. Powiedz odwiedzającym stronę, co chcesz, aby zrobili. Może być to wykonanie telefonu w celu uzyskania wyceny, rejestracja czy dodanie produktów do koszyka. Wezwanie do działania jest ważne nie tylko dla biznesu – klienci go chcą i oczekują, że znajdą je na stronie. Wiele osób liczy na CTA, by wykonać następny krok. Pominięcie tego elementu może zmylić gości na stronie, zmniejszyć szanse na konwersję, dlatego ułatw zadanie klientom i powiedz im, czego od nich oczekujesz.
Przekonująca i wartościowa treść
Treść to sposób, w jaki witryna ma generować ruch, ale jest też jednym z pierwszych elementów, na który użytkownik zwraca uwagę. Zawartość ma więc podstawowe znaczenie dla witryny i ma być tym, co odróżni Twoją firmę od konkurencji. Zastanów się, jakich informacji na stronie będzie szukać potencjalny klient i na tej podstawie twórz strony i artykuły na bloga. Treść powinna zawierać kluczowe informacja dla klienta, ale musi być również zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, by faktycznie mogła spełniać swoją rolę.
Opinie klientów
Opinie klientów, nie tylko te pozytywne, potwierdzają wiarygodność firmy. Nowi użytkownicy, widząc recenzje od poprzednich klientów, utwierdzają się w przekonaniu, że produkt lub usługa spełnia ich potrzeby. Uczciwe słowa innych użytkowników pomagają stworzyć ofertę firmy bardziej namacalną dla innych na podstawie zaufania. Recenzje potwierdzają też wiarygodność. Gdy nowi użytkownicy zobaczą opinię od poprzednich klientów, ich poziom zaufania wzrasta i prawdopodobnie podejmą się współpracy, mając już wyrobione zdanie na temat firmy.
Strona firmowa – podsumowanie
Dobrze przemyślana zawartość strony, jej elementy i układ będzie wyraźnie kierował odwiedzających do stworzenia relacji biznesowych. Skorzystanie z powyższych porad powinno przybliżyć Twoją firmę do tego, by klient mógł lepiej ją poznać i przyczyniać się do rozwoju działalności. Jeśli szukasz partnera do stworzenia idealnej firmowej strony internetowej, sprawdź ofertę Drupal Solution i skontaktuj się z nami – wiemy, jak projektować witryny zgodnie z oczekiwaniami, by spełniały wymagane założenia.