Dzisiejsi przedsiębiorcy szukają sprawdzonych sposobów na skuteczną promocję swojej oferty i zwiększenie sprzedaży. Nie jest to takie łatwe, gdyż konkurencja jest spora, a sytuacja na rynku dość dynamiczna. Na szczęście są narzędzia i działania, które pomagają docierać do potencjalnych klientów. Niezliczone możliwości daje marketing internetowy. Jak wykorzystać Internet do prowadzenia efektywnej sprzedaży? Dlaczego aktywność w sieci jest tak ważna? Podpowiadamy.
Dlaczego warto promować firmę w Internecie?
Dzisiaj każda firma powinna być obecna w Internecie. Dlaczego? Otóż dzięki skutecznej promocji w sieci można zdobywać więcej klientów i zwiększać wyniki sprzedażowe. Zgodnie z badaniami Mediapanel obecnie liczba internautów w Polsce wynosi prawie 30 mln. Ludzie każdego dnia szukają w Internecie produktów, usług i firm. Warto więc pokazywać im swoją ofertę i budować własną widoczność w świecie online.
Przedsiębiorcy z sektora MŚP, którzy nie chcą zostawać w tyle za konkurencją i którym zależy na tym, aby sprzedawać więcej, powinni wykorzystywać ogromny potencjał Internetu. Dzięki obecności w sieci i odpowiednim działaniom z zakresu marketingu internetowego można:
- zdobyć rozpoznawalność na rynku,
- docierać do nowych potencjalnych klientów,
- budować pozytywny wizerunek firmy,
- łatwiej komunikować się z odbiorcami oferty,
- zdobywać zaufanie,
- dbać o dobre relacje z klientami,
- zwiększać sprzedaż.
Jak rozwijać biznes w Internecie?
Jak widać, e-marketing przynosi w dzisiejszych czasach mnóstwo korzyści i daje wiele możliwości, które warto wykorzystać. Za pomocą dobrze dobranych narzędzi i kanałów można rozwinąć własną firmę i odnosić sukcesy. Jakie to konkretnie narzędzia?
Podstawą jest bez wątpienia estetyczna i nowoczesna strona WWW, która pełni funkcję wirtualnej wizytówki przedsiębiorstwa i jest istotnym kanałem wspierającym sprzedaż produktów czy usług. Dzisiaj dobrym sposobem na dobrze prosperujący biznes jest też założenie swojego sklepu internetowego, który może przynieść duże zyski. Oczywiście pod warunkiem, że będzie odpowiednio promowany.
Firmowa witryna to nie wszystko. Ważne jest też prowadzenie działań z zakresu pozycjonowania, kampanii reklamowych w Internecie, promocja w mediach społecznościowych czy tworzenie wartościowych i merytorycznych treści content marketingowych.
Ważne, aby na początku opracować dobrą strategię marketingową, a później ją umiejętnie realizować. Wszelkie działania powinny być ze sobą spójne, zsynchronizowane i wzajemnie się uzupełniać.
Czy warto korzystać ze wsparcia specjalistów?
Przedsiębiorcy nie powinni już zastanawiać się nad tym, czy warto być online. Zamiast tego powinni pomyśleć, jak maksymalnie wykorzystać swoją obecność w Internecie. Firmy muszą dziś jeszcze skuteczniej zawalczyć o klientów. To dlatego trzeba nie tylko dotrzeć do konkretnej grupy docelowej i pokazać swoją ofertę w atrakcyjny sposób, ale też zrobić to lepiej niż inni.
Marketing online jest często dla właścicieli małych i średnich firm dość skomplikowany. Wymaga bycia na bieżąco z trendami i nadążania za zmianami i innowacjami. Potrzeba na to czasu i nie jest to takie proste. To dlatego przedsiębiorcy coraz chętniej decydują się na współpracę z ekspertami, którzy pomagają im skutecznie promować ich biznesy w Internecie. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą w tym czasie spokojnie skupić się na prowadzeniu własnej firmy.
– 82% przedsiębiorców nie wyobraża sobie dzisiaj prowadzenia firmy bez jej obecności w Internecie. Cieszymy się, że coraz więcej właścicieli małych i średnich biznesów zdaje sobie sprawę z tego, że aby zdobywać klientów, trzeba zadbać o skuteczną promocję w sieci – mówi Katarzyna Jezierska, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu WeNet. – Naszym zadaniem jest wspieranie firm z sektora MŚP w ich rozwoju. Dostarczamy kompleksowe rozwiązania, które dopasowujemy do potrzeb biznesu i konkretnej branży. Budujemy strony WWW i sklepy internetowe. Zapewniamy widoczność i promocję w Internecie. Oferujemy przy tym profesjonalne wsparcie i doradztwo przez cały okres współpracy – mówi Katarzyna Jezierska.
Jak strona internetowa pomaga zwiększać sprzedaż?
Przechodząc do sedna, jak wykorzystać potencjał Internetu, aby więcej sprzedawać? Jak już wspomnieliśmy, bardzo ważne jest posiadanie własnej strony internetowej. Jest ona miejscem do prezentowania firmowej oferty. Internauci mogą z dowolnego miejsca w dowolnym czasie odwiedzić stronę WWW i zapoznać się z ofertą. Witryna pozwala zatem docierać z usługami czy produktami do zainteresowanych osób 24/7. Dzięki temu wpływa na wzrost wyników sprzedażowych. Ważne jest jednak, aby oferta była przedstawiona w atrakcyjny sposób, a jej opis zawierał język korzyści, był szczegółowy, a przy tym zwięzły.
Strona WWW to często pierwsze miejsce styczności klienta z firmą. Aby zachęcała do skorzystania z oferty, powinna być więc estetyczna, nowoczesna, przejrzysta, wygodna i intuicyjna w przeglądaniu oraz powinna wywoływać pozytywne wrażenie. Dobrą stronę cechuje też responsywność, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych. Internauci coraz częściej przeglądają bowiem strony internetowe na swoich smartfonach.
Warto też wspomnieć, że strona internetowa jest narzędziem do komunikacji z klientami. Należy udostępnić na niej różne formy wygodnego i szybkiego kontaktu, a więc oprócz numeru telefonu czy adresu e-mail dodać też np. formularz kontaktowy, czy możliwość prowadzenia czatu na żywo.
Zaprojektowanie i budowa profesjonalnej strony internetowej wymaga wiedzy i umiejętności. Najlepiej więc skorzystać z usług specjalistów, którzy znają się na kwestiach technicznych, mają zmysł estetyczny, znają aktualne trendy i są na bieżąco z nowościami.
Nowoczesny e-sklep, czyli jak skutecznie sprzedawać w sieci
Według raportu E-commerce w Polsce 2022 już 77% polskich internautów robi zakupy online. Nic dziwnego, kupowanie w sieci jest bowiem szybkie, wygodne i łatwe. W odpowiedzi na ten trend przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na prowadzenie sprzedaży w Internecie, aby docierać do dużej liczby klientów. Pomaga w tym nowoczesny sklep internetowy.
Sklep online pracuje 24h na dobę 7 dni w tygodniu. Można cały czas w nim składać zamówienia. Tak samo, jak strona WWW, aby e-sklep był skuteczny i przyciągał klientów, musi być jednak dobrze zaprojektowany. Zakupy w nim powinny być intuicyjne i komfortowe.
– Nasi doradcy internetowi pomagają przedsiębiorcom przenieść biznes do sieci. Zapewniają wszystko, co potrzebne do prowadzenia skutecznej sprzedaży online. Specjaliści budują sklepy internetowe – zarówno małe i proste dla początkujących sprzedawców online, jak i dla tych, którzy chcą rozwinąć e-biznes na znaczną skalę. Każdy e-sklep jest szyty na miarę potrzeb klienta oraz jest dostosowywany do oczekiwań dzisiejszych konsumentów – mówi Katarzyna Jezierska, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu WeNet.
Warto wspomnieć, że obecnie gorącym trendem e-commerce jest omnichannel, czyli prowadzenie sprzedaży za pomocą różnych kanałów, zarówno tych offline, jak i online. E-sklep może być więc wsparciem sklepu stacjonarnego. Swoją ofertę warto także prezentować na platformach marketplace. Dzięki temu można trafiać do różnych grup odbiorców i sprzedawać o wiele więcej. Należy przy tym pamiętać, że strategia omnichannel wymaga zachowania spójności we wszystkich kanałach.
SEO, czyli jak trafiać do większej liczby klientów
Strona WWW czy sklep internetowy zaczną odnotowywać większy ruch, jeśli będą dobrze widoczne w Internecie. Należy więc zadbać o SEO. SEO (skrót od Search Engine Optimization) to optymalizacja witryn internetowych pod wyszukiwarkę Google. Celem działań optymalizacyjnych jest to, aby dana strona zajmowała wysokie pozycje w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Im wyżej będzie się wyświetlać, tym więcej potencjalnych klientów zacznie ją odwiedzać. Internauci najczęściej klikają bowiem w pozycje, które znajdują się na pierwszej stronie wyświetlającej wyniki wyszukiwania.
Pozycjonowanie nie jest jednak łatwe. Nie jest to czynność jednorazowa. To proces pracochłonny i długotrwały. Należy prowadzić odpowiednie działania na bieżąco i znać aktualne wymagania algorytmów Google. Na pierwsze efekty trzeba czekać kilka tygodni lub miesięcy. Warto jednak być cierpliwym, ponieważ prawidłowo przeprowadzona optymalizacja potrafi przynieść wiele dobrego dla firmy.
Wzrost rozpoznawalności marki, większy ruch na stronie, więcej klientów, zwiększenie sprzedaży – to najważniejsze korzyści płynące z pozycjonowania, na których z pewnością zależy każdemu właścicielowi biznesu. Aby jednak móc cieszyć się z dobrych wyników, najlepiej skorzystać z usług specjalistów SEO, którzy mają wiedzę i doświadczenie.
Google Ads sposobem na dotarcie do danej grupy docelowej
Innym sposobem na dotarcie do klientów jest reklama w Google Ads. Google Ads to system reklamowy, umożliwiający tworzenie płatnych kampanii. Reklamy tekstowe, graficzne czy wideo mogą wyświetlać się internautom w różnych miejscach, w tym w sieci wyszukiwania Google (nad, pod i obok wyników organicznych) oraz w sieci reklamowej Google Display Network. W jej skład wchodzą partnerskie serwisy, aplikacje, YouTube, Gmail itd.
Narzędzie Google Ads jest tak skuteczne, gdyż umożliwia tworzenie reklamy kierowanej do konkretnej grupy docelowej, która jest zainteresowaną firmową ofertą. Zaletą takiej reklamy jest też szeroki zasięg oraz szybkie i mierzalne rezultaty. Ta forma promocji doskonale sprawdza się zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. Odbiorca reklamy po kliknięciu w nią zostaje przenoszony na stronę sklepu, gdzie może od razu dokonać zakupu.
Warto mieć jednak na uwadze, że stworzenie skutecznej kampanii reklamowej w Internecie wymaga wiedzy i doświadczenia. Kampanię trzeba też stale monitorować i optymalizować. Warto więc skorzystać z pomocy ekspertów. Przykładem jest firma WeNet, która ma status Google Partner Premium, co jest potwierdzeniem, że jej specjaliści znają się na rzeczy.
Jak sprzedawać więcej dzięki aktywności w Internecie?
Podsumowując, aktywność w sieci pozwala zwiększać sprzedaż. Marketing internetowy daje dziś mnóstwo możliwości. Kluczowe jest jednak, aby potrafić dobrać odpowiednie narzędzia i rozwiązania do potrzeb własnego biznesu i branży. Wszelkie działania powinny być przemyślane i umiejętnie realizowane. Przedsiębiorcy z sektora MŚP zazwyczaj nie mają wystarczającej wiedzy i doświadczenia. Właśnie dlatego korzystają z usług specjalistów, którzy wiedzą, jak promować i rozwijać małe i średnie firmy w Internecie.