Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Na czym polega chat-commerce?

Nowe rozwiązania w handlu internetowym to efekt rozwoju tego rynku i rezultat konieczności dostosowania się do stale rosnących i zmieniających się potrzeb klientów. Wszelkie innowacje mają na celu maksymalne uproszczenie procesu sprzedażowego w Internecie. Jedną z nowszych metod sprzedaży jest chat-commerce, którego prekursorem w Polsce jest Gizmi.

Kupowanie w sklepach internetowych jest dziś zdecydowanie bardziej popularne niż jeszcze kilka lat temu. Na rozwój e-handlu wpływ miał bez wątpienia wybuch pandemii i zamknięcie stacjonarnych sklepów w 2020 roku, jednak cały proces zakupów przez Internet nawet bez tego zaliczał sukcesywny wzrost popularności. Na rynku e-commerce zapanowała ogromna konkurencja. Każdy chce być numerem jeden w swej branży i dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Naprzeciw oczekiwaniom zarówno sprzedających, jak i kupujących wychodzi Gizmi, twórca platformy chat-commerce -> gizmi.io/pl

Czym jest chat-commerce i co można sprzedawać za pomocą Gizmi?

Platforma chat-commerce zamienia popularne komunikatory w sklepy. Gizmi umożliwia sprzedaż produktów cyfrowych czy usług za pośrednictwem mediów społecznościowych. To swoiste novum na rynku polskim, które w ogromnym stopniu upraszcza i skraca proces kupna-sprzedaży.

Chat-commerce doskonale sprawdza się jako narzędzie do monetyzowania treści cyfrowych. Przedmiotem sprzedaży mogą być na przykład kursy i szkolenia prowadzone przez trenerów czy dietetyków. Sprzedać można też własne prace w formie utworów, nagrań, artykułów, grafik czy e-booków. Osoby, które prowadzą salony beauty, sklepy z odzieżą, kosmetykami czy restaurację również mogą skorzystać z tego rozwiązania, oferując vouchery. Z kolei branża rozrywkowa może w ten sposób zwiększyć sprzedaż biletów na wydarzenie! Opcji jest naprawdę wiele, a będzie jeszcze więcej, bowiem Gizmi już niedługo wdroży możliwość sprzedaży produktów fizycznych oraz ich wysyłki! Jak widać potencjał tego unikalnego i nowoczesnego rozwiązania jest nieograniczony. Niemal każdy może z niego skorzystać i tym samym podnieść wyniki sprzedażowe oraz dotrzeć do licznej grupy odbiorców skupionej wokół mediów społecznościowych!

Jak wygląda proces zakupu w chat-commerce?

Użytkownik, który chce kupić produkt bądź usługę, musi jedynie kliknąć odpowiedni link, który przeniesie go do okienka Messnegera, a następnie dokonać płatności, na przykład za pomocą wygodnego systemu BLIK. Za bezpieczeństwo i zarządzanie systemem finansowym odpowiada operator Stripe. Umożliwia on rozliczanie się z klientami, a także dokonywanie ewentualnych zwrotów czy reklamacji. Pieniądze są transferowane na konto sprzedawcy automatycznie. Wszystkie transakcje są rzecz jasna odpowiednio zabezpieczone i chronione.

Na czym polega wysyłanie wiadomości za pomocą Gizmi?

Nadrzędną funkcją Messengera jest rzecz jasna możliwość wysyłania wiadomości do innych użytkowników aplikacji. Podobną opcję oferuje Gizmi. Jeśli prowadzisz fanpage i chcesz poinformować swoich odbiorców o nowej usłudze, którą mogą oni kupić, wystarczy wybrać odpowiednią opcję ze swojego konta. Jest to doskonały sposób na to, by być w stałym kontakcie z odbiorcami, wysłanie im przypomnienia na temat danego produktu lub na przykład promocji albo odpowiedzenie na jakieś pytanie. Interakcja w czasie rzeczywistym wpływa na pozytywny odbiór i dobry wizerunek sprzedającego!

Czy po transakcji pojawia się jakieś potwierdzenie zakupu?

Każda transakcja kupna-sprzedaży powinna być potwierdzona odpowiednim dokumentem. Najczęściej jest to faktura lub paragon, które stanowią później podstawę do uznania reklamacji czy zwrotów towarów. Kupując usługi i produkty przez social media, klienci otrzymują także paragon, dzięki któremu będą mogli później ubiegać się o ewentualny zwrot.

Jak widać, sprzedawanie dzięki platformie Gizmi jest bardzo proste. To rozwiązanie wznosi proces sprzedaży na nowy, wyższy poziom. Warto zatem założyć tu konto przekonać się, jak zarabiać w jeszcze łatwiejszy sposób! Co więcej, warto zrobić to zanim konkurencja jako pierwsza zdecyduje się wdrożyć to nowoczesne rozwiązanie!