Największym zaufaniem odbiorców cieszą się strony internetowe znajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ma to szczególne znaczenie w przypadku sklepów internetowych. Właśnie dlatego dbałość o prawidłowe pozycjonowanie jest tak ważna. Umożliwi to zwiększenie ruchu na stronie i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, a w efekcie wzrost wyników sprzedażowych.
Pozycjonowanie e-commerce – na czym polega?
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem długofalowym, którego główny cel to zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Można wyróżnić dwa rodzaje działań przeprowadzanych w zakresie pozycjonowania. To działania wewnątrz witryny, czyli on-site, oraz poza nią, czyli off-site.
Pierwsze z nich obejmują optymalizację konkretnych elementów strony, np. pod kątem treści. Zwiększyć współczynnik konwersji można prowadząc równolegle działania z zakresu User Experience. Na off-site składa się m.in. link building — pozyskiwanie wartościowych linków, które przekierowują użytkowników na stronę sklepu. Działania wchodzące w skład pozycjonowania e-commerce mają na celu dostosowanie sklepu to wytycznych ustalanych przez wyszukiwarkę oraz algorytmów, które wpływają na kształtowanie się rankingu stron.
Pozycjonowanie e-commerce – w jaki sposób przebiega?
Osoby, którym zależy na podjęciu skutecznych działań w ramach pozycjonowania e-commerce, mogą sięgnąć po profesjonalną pomoc. Takie usługi wchodzą w skład oferty wielu agencji. Zajmują się one proponowaniem i wdrażaniem zmian przynoszących skuteczne efekty dla pozycjonowania sklepów. W trakcie procesu przygotowywane są m.in. atrakcyjne opisy produktowe oraz wpisy na blog sklepu.
Kluczowe są również aspekty techniczne mające związek z zarządzaniem witryną z panelu platformy. Trzeba więc zadbać o określenie właściwych tytułów dla wszystkich podstron, znakowanie metadanych, wdrożenie przekierowań, pogrupowanie produktów w podkategorie zgodnie z ich tematyką, opisanie zdjęć z wykorzystaniem atrybutu ALT, stworzenie przyjaznych dla użytkowników adresów URL, usunięcie lub przeredagowanie zduplikowanych treści, a także linkowanie wewnętrzne.
Wszystko to może wydawać się złożone i pracochłonne, lecz trzeba przeprowadzić cały proces we właściwy sposób, by zapewnić prawidłowe i przejrzyste funkcjonowanie sklepu internetowego. Klienci będą mogli w łatwy sposób znaleźć interesujące ich produkty i istnieje duża szansa, że odwiedzą stronę ponownie.