Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Najważniejsze trendy w sklepach Magento na rok 2021

Najważniejsze trendy w sklepach Magento na rok 2021

Magento to sprawdzona platforma, która stale się rozwija. Z tego też powodu w jej przypadku ciągle pojawiają się nowe trendy, które warto mieć na uwadze. Właściciele sklepów internetowych Magento powinni szczególnie o nich pamiętać, jeśli chcą wyprzedzić konkurencję.

W tym artykule poznasz dlatego 5 najważniejszych trendów Magento na 2021 rok.

1. Wyszukiwanie głosowe

W ostatnich latach coraz więcej konsumentów wykorzystuje funkcje głosowe w swoich urządzeniach przenośnych oraz domowych, aby wygodniej dokonywać zakupów. Trend taki jest szczególnie widoczny wśród młodego pokolenia:

Źródło

Można zatem się spodziewać, że w 2021 roku odsetek osób wykorzystujących funkcje głosowe przekroczy 50%.

Jak zatem uwzględnić ten trend w przypadku sklepów internetowych Magento? Wprowadź funkcje, które usprawniają korzystanie z asystentów głosowych jak Amazon Alexa lub Google Assistant. Zoptymalizuj także publikowany content pod długi ogon – istnieje dzięki temu większa szansa, że będziesz widoczny właśnie na zapytania wprowadzane głosowo, które zwykle są dłuższe. Oprócz tego usprawnij sam proces zakupowy, aby dało się po nim sprawnie nawigować za pomocą głosu.

2. Headless Commerce

Headless commerce już od kilku lat jest na czasie i nie inaczej będzie w 2021 roku. Technologia ta bardzo usprawnia elastyczność platform sprzedażowych i poprawia całe doświadczenie zakupowe (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych).

Headless commerce pomaga sklepom Magento integrować aplikacje i strony z takimi systemami automatyzacji jak ERP czy CRM. Zespół marketingowy może na bieżąco wprowadzać produkty, uruchamiać promocje, zmieniać ceny i aktualizować inne elementy bez konieczności angażowania w tym celu programistów. Obok takiego rozwiązania na pewno nie powinieneś przejść obojętnie.

3. Powiadomienia push

Według pewnych testów powiadomienia push są otwierane nawet w 90% przypadków. Oznacza to, że warto z nich korzystać, jeśli chcesz przyciągnąć klientów do swojego sklepu Magento. Wysyłanie do nich powiadomień o najnowszych ofertach dzięki takiemu rozwiązaniu stało się łatwiejsze (i przy tym skuteczne) niż kiedykolwiek.

Jeśli chcesz wykorzystać ten trend, Magento 2 daje Ci dostęp do wielu rozszerzeń, które pozwalają wprowadzić omawianą funkcję. Powiadomienia push to także dobry sposób na zredukowanie liczby porzuconych koszyków, czyli zjawiska, które trapi praktycznie każdy sklep internetowy.

4. Chatboty

Podobnie jak wspomniane wcześniej powiadomienia push, chatboty także od jakiegoś czasu stają się coraz popularniejsze i nie inaczej będzie w tym roku. Dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji chatboty są coraz skuteczniejsze w przewidywaniu kolejnych kroków klienta i dokonywanych przez niego zakupów.

Chatboty są także w stanie sugerować klientom przydatne filmy, artykuły i wskazówki, które przydadzą się podczas korzystania z Twojego sklepu.

5. Live Streaming

Strumieniowanie na żywo stało się niespodziewaną funkcją w marketingu e-commerce. Platforma Magento także nie pominęła tego trendu, gdyż pozwala ona za pomocą transmisji na żywo realizowanej na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych prezentować produkty i poradniki.

Taki trend jest spowodowany oczywiście pandemią COVID-19, która zmusiła firmy do przyjęcia nowych form interakcji z potencjalnymi klientami. Materiały audiowizualne mogą zapewnić większą przejrzystość oferty usług, a zatem dodanie ich do sklepu internetowego Magento 2 z pewnością napędzi ruch.

Dodatkowo interakcja w czasie rzeczywistym zapewnia również wysoki poziom satysfakcji klienta, ponieważ na wszystkie jego pytania może on uzyskać odpowiedzi natychmiastowo. Taka pomoc na pewno pomoże zdobyć serce Twoich potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Kolejny rok to na pewno nowe wyzwania dla każdego, kto prowadzi sklep internetowy Magento. Na szczęście możesz sobie bardzo pomóc w procesie pozyskiwania nowych klientów, jeśli będziesz na czasie z ostatnimi trendami e-commerce. Pamiętaj o nich zatem, a dzięki temu wyprzedzisz konkurencję.