Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Reklama na tiktoku – nowe możliwości dla biznesu?

reklama na tiktoku

Przez długi czas TikTok kojarzył się głównie z zabawnymi filmikami, które przyciągały młodzież. Z czasem jednak ten niepozorny serwis stał się jedną z najważniejszych platform społecznościowych i daje wyjątkową możliwość łatwego dotarcia do szerokiej publiczności. Nic więc dziwnego, że zainteresowanie takimi usługami jak reklama na TikToku stale rośnie, do czego przyczyniają się również coraz większe problemy z łatwym prowadzeniem kampanii w Google Ads, na Facebooku i w innych serwisach. Nie dość, że generują one wysokie koszty, to wiele reklam jest odrzucanych.

  1. Co sprawia, że reklama na TikToku jest skuteczna?
  2. Pomoc w przygotowaniu kampanii reklamowych
  3. Ile kosztują wyświetlenia wideo na TikTok?
  4. Jakie kampanie reklamowe przyniosą najlepsze efekty?

W przypadku TikToka problem ten praktycznie nie występuje, a w przypadku starannie przygotowanych kampanii reklamowych można uzyskać doskonałe efekty. Co więcej, ten format reklamy może być stosowany praktycznie przez każdą firmę, niezależnie od jej wielkości oraz tego, w jakiej działa branży. Jeżeli więc wciąż nie korzystasz z TikTok dla firm, prawdopodobnie każdego dnia tracisz wielu potencjalnych klientów.

Co sprawia, że reklama na TikToku jest skuteczna?

Ogromna popularność serwisu w połączeniu z niezwykle zróżnicowanymi tematami zamieszczanych filmów oraz ich krótka i przystępna forma sprawiają, że reklamy TikTok są bardzo skuteczne. Dzięki nim można na przykład zwiększyć zasięgi marki, pozyskać nowych obserwatorów lub nawet zwiększyć sprzedaż produktów oraz usług. Należy jednak pamiętać o najważniejszym: chociaż popularny serwis z krótkim filmami może być wykorzystywany przez firmy z różnych branż niezależnie od ich wielkości, to jednak jeżeli chce się uzyskać dobre efekty, należy starannie przemyśleć całą strategię marketingową. To natomiast może być trudne i bardzo czasochłonne dla osób, które nie zajmują się tym na co dzień. TikTok jest jednocześnie na tyle specyficzną, że nawet jeżeli ktoś wie, jak wykorzystywać inne platformy społecznościowe i się na nich reklamować, to taka wiedza raczej nie wystarczy do skutecznego prowadzenia konta reklamowego na TikToku.

Pomoc w przygotowaniu kampanii reklamowych

Zawsze jednak można skorzystać z pomocy specjalistów od reklamy wideo na TikTok, którzy pomogą zaplanować grupę reklam, ustawią TikTok Ads, a także zadbają o inne sprawy, co zwiększy skuteczność kampanii reklamowej. Wyświetlanie reklam w taki sposób, aby oddziaływały na użytkowników, wymaga najczęściej przeprowadzenia dokładnej analizy rynku oraz konkurencji, zdefiniowania celów kampanii oraz jej późniejszego optymalizowania. Chociaż tworzenie krótkich, angażujących i dostosowanych do TikToka kreacji reklamowych jest czasochłonne, to przynosi świetne efekty. Dla wielu firm z całego świata jest to obecnie najlepsze rozwiązanie stosowane w celu przyciągnięcia uwagi użytkowników oraz zachęcenia ich do interakcji.

W zależności od tego, jakie cele chce osiągnąć firma, reklamy na TikTok mogą na przykład zachęcać do zakupu jej produktów lub wpływać na zwiększenie świadomości marki. Nie należy jednak mylić profesjonalnie przygotowanych kampanii reklamowych, które można zamówić w agencji marketingowej z kupowaniem wyświetleń, co niestety wciąż jest praktykowane przez nieświadomych klientów. W takim przypadku narażają się nie tylko na to, że użytkownicy szybko zorientują się, że obserwujący są kupowani, ale również na blokadę konta ze strony platformy.

Ile kosztują wyświetlenia wideo na TikTok?

Ceny wspomnianych wyświetleń lub polubień nie są wysokie, ale w zdecydowanej większości przypadków pochodzą z niskiej jakości kont. Szkoda więc tracić swój czas i pieniądze na takie działania, szczególnie że wiążą się one z dużym ryzykiem nałożenia kary na konto. Zamiast tego lepiej od razu skontaktować się z pracownikami agencji marketingowej, którzy pomogą w pełni wykorzystać możliwości TikTok Ads. Najlepiej zrobić to od razu, bo w przeciwnym razie trudno będzie później dogonić konkurencję. W dodatku wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie popularność TikToka wciąż będzie rosła. Jest to dobra wiadomość dla firm, które postanowiły zainwestować w promowanie swojej marki na tej platformie, a jednocześnie motywacja dla tych, które jeszcze się za to nie zabrały. Więcej informacji na temat oferty można znaleźć w zakładce TikTok reklama.

Jakie kampanie reklamowe przyniosą najlepsze efekty?

Współpraca z agencją z doświadczeniem w reklamach TikTok to bezpieczny i skuteczny sposób, aby można było wypromować swój biznes lub produkt. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że TikTok to zaledwie jedna z wielu platform, którymi zajmują się pracownicy agencji. Można więc w jednym miejscu zamówić kompleksowe usługi związane z kampaniami reklamowymi (Meta, Google Ads, TikTok Ads, Pinterest Ads, LinkedIN Ads) oraz inne usługi związane z social media (na przykład prowadzenie konta). Już po kilku pierwszych tygodniach na pewno będzie można zauważyć wzrost popularności kont, co z czasem może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży, szczególnie jeżeli reklama TikTok będzie stale optymalizowana przez specjalistów.