Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Sekrety skutecznego komunikatu – treść w autoresponderze

Sekrety skutecznego komunikatu

Każdy, kto planuje uruchomić autoresponder wiadomości i/lub dyskusji Allegro, staje przed wyzwaniem, jakim jest stworzenie automatycznej wiadomości. Treść autorespondera jest bardzo ważna – to od niej zależy, czy klient będzie zadowolony z obsługi, czy wręcz przeciwnie. Na szczęście istnieje kilka zasad, których przestrzeganie pomoże Ci stworzyć idealną odpowiedź automatyczną.

Dlaczego treść autorespondera jest tak ważna?

Autoresponder Allegro to dodatkowy program, który w sposób automatyczny odpowiada na wiadomości i dyskusje klientów. Dzięki możliwości ustalenia czasu, w jakim ma odpowiadać, sprzyja utrzymaniu wysokiej jakości sprzedaży. Ten doskonale znany polski marketplace posiada bardzo restrykcyjne terminy kontaktowania się z klientami – autoresponder Allegro pomaga je spełnić wszystkim sprzedającym. 

Wielu sprzedawców uważa błędnie, że liczy się tylko ustawienie czasu, w którym klient ma otrzymać odpowiedź na swoje zapytanie i w wyniku takiego podejścia zaniedbuje jej treść. To błąd, ponieważ treść autorespondera ma ogromny wpływ na satysfakcję kupującego. Odpowiedni komunikat nie tylko zwiększa zadowolenie klientów, ale także pomaga zbudować wizerunek profesjonalisty. 

Treść autorespondera – jak stworzyć ją dobrze?

Napisanie automatycznej wiadomości nie musi być trudne. Stosując się do poniższych wskazówek, szybko i sprawnie przygotujesz treść autorespondera, która zadowoli Twoich klientów.

  • Wybierz styl, który będzie odpowiedni dla Twojej marki. Możesz komunikować się ze swoimi klientami w bardziej lub mniej formalny sposób – wszystko zależy od Twojego produktu i podejścia. 
  • Przestrzegaj zasad poprawnej polszczyzny. Jak wynika z wielu badań osoby, które poprawnie posługują się językiem polskim, są odbierane jako bardziej wiarygodne i profesjonalne.
  • Zawrzyj informację o tym, że klient czyta właśnie odpowiedź wygenerowaną automatycznie. Dzięki temu zminimalizujesz ryzyko otrzymywania zniecierpliwionych wiadomości.
  • Koniecznie poinformuj klienta, kiedy może spodziewać się odpowiedzi na swoje pytanie. W ten sposób zwiększysz jego satysfakcję, a może nawet zyskasz sympatię.
  • Jeśli planujesz urlop (lub właśnie na nim przebywasz), napisz o tym w wiadomości automatycznej. Dodaj także, kiedy planujesz powrót do normalnych zajęć.

Gdzie szukać gotowych szablonów treści autorespondera? 

Oczywiście, nie musisz samodzielnie tworzyć treści autorespondera. W internecie można znaleźć sporo poradników zawierających gotowe szablony do wykorzystania. Warto, chociażby, zajrzeć na stronę specjalnego narzędzia dla sprzedawców Allegro AlleSpark. Korzystając z niej, nie tylko błyskawicznie uruchomisz darmowy autoresponder wiadomości i/lub dyskusji Allegro, ale także przygotujesz profesjonalną wiadomość automatyczną, która poprawi Twoje relacje z klientami. Specjaliści z AlleSpark stworzyli wiele przykładowych wiadomości, dlatego bez problemu stworzysz idealną treść autorespondera – z uwzględnieniem prowadzonego przez Ciebie stylu komunikacji.

Jak zawsze radzimy, aby gotowe szablony treści autorespondera traktować jako przydatną inspirację, tudzież punkt wyjścia. Warto bowiem choć subtelnie dostosować styl pod własny brand i język, jakim zwykle porozumiewasz się ze swoimi klientami.