Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Social media – przyszłość handlu i reklamy?

social media

Media społecznościowe z biegiem czasu mają coraz większy wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie. Nie ulega wątpliwości, że stały się one obecnie jednym z najistotniejszych kanałów marketingowych. Jak może prezentować się przyszłość handlu i reklamy w kontekście social mediów?

Nowe reguły marketingu

Stopniowe odchodzenie od tradycyjnych form przekazu medialnego, takich jak telewizja, radio czy prasa obserwujemy w coraz większej skali. Znaczna większość naszych potencjalnych klientów przeniosła się na stałe do przestrzeni internetowej, co najwyżej sporadycznie sięgając do innych środków przekazu. Co więcej – koszta kampanii marketingowych przeprowadzanych w social mediach są nieporównywalnie niższe od masowych działań. Media społecznościowe umożliwiają nam ukierunkowanie naszej strategii na bardzo precyzyjnie określoną grupę odbiorców, redukując tym samym koszty jej wcielenia w życie do absolutnego minimum przy jednoczesnej maksymalizacji rzeczywistych wyników sprzedażowych. Jak tendencja ta może rozwinąć się w przyszłości?

Ilość informacji, gromadzonych przez sieci społecznościowe na temat ich użytkowników zwiększa się z dnia na dzień. Internauci chętnie dzielą się swoimi zainteresowaniami i oczekiwaniami z algorytmami popularnych serwisów w celu otrzymywania propozycji marketingowych, które mogą ich realnie zainteresować. W ten sposób nadawca reklamy może docierać wyłącznie do klientów poszukujących jego produktów i usług. Jest to rozwiązanie korzystne dla obu stron – odbiorca reklamy nie traci czasu na zapoznawanie się z nieinteresującymi go ofertami, jej nadawca natomiast jest w stanie niskim kosztem skomunikować się z tymi osobami, które wyraziły wcześniej zainteresowanie proponowanymi przez niego rozwiązaniami.

Możemy śmiało przypuszczać, że z biegiem czasu tendencja ta będzie coraz bardziej nabierała na sile. Przesyceni natłokiem informacji internauci dążą do ograniczenia przewijającego się przez ekrany ich urządzeń materiału tylko do treści, które rzeczywiście będą ich interesować. Dobra strategia social media pozwoli nam stworzyć przyjazną dla użytkownika reklamę, która nie tylko pozwoli nam sprzedać produkt, ale także wykreować w oczach odbiorcy pozytywny wizerunek naszej marki.