Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Pieniądze

W jaki sposób można łatwo przenieść swoje konto indywidualne?

przeniesienie konta

Konto to jeden z najważniejszych produktów bankowych. Dzięki niemu można w prosty sposób regulować swoje zobowiązania, kupować towary i usługi lub przyjmować wynagrodzenie. Czasem dochodzi do sytuacji, w której warto jest zmienić konto lub przenieść je do innego banku. Dla wielu osób wydaje się to problematyczne, jednak w praktyce jest bardzo proste.

Jak można zmienić konto w banku?

Po założeniu konto indywidualne jest użytkowane przez wiele lat. Tak wygląda typowy scenariusz u wielu klientów. Przyzwyczają się do swojego konta i nawet przez myśl im nie przejdzie, że mogą je tak po prostu zmienić. Poza tym obawiają się zbyt wielu formalności, podpisywania dokumentów i częstych wizyt w placówkach bankowych.

Jednocześnie wraz z upływem czasu banki mogą zmieniać warunki użytkowania konta na mniej korzystne. Częstą praktyką wśród instytucji finansowych jest lepsze traktowanie nowych klientów niż tych, którzy są najbardziej lojalni.

Aby skutecznie zmienić konto, tak naprawdę wystarczy podjąć decyzję. Można poinformować bank o swojej decyzji bez wychodzenia z domu. Jednym ze sposobów jest likwidacja konta w starym banku i założenie nowego w konkurencyjnej placówce. Inną metodą jest migracja konta do nowego banku, przy zachowaniu dotychczasowego numeru i różnych ustawień konta np. polecenia zapłaty.

Dlaczego warto przenieść konto indywidualne lub zmienić je na inne?

Powodów, aby przenieść konto indywidualne, może być naprawdę dużo. Dla niektórych klientów może to być niezadowalający poziom obsługi. Dla innych będą to zbyt wysokie opłaty. Dlatego zmieniając konto, warto zadać sobie pytanie – jaka jest z tego korzyść?

Bardzo często okazuje się, że podjęcie ostatecznej decyzji wynika z trzech najczęstszych motywów:

  • chęć skorzystania z promocji – banki często przygotowują różne atrakcyjne oferty i liczne bonusy. Jednym z warunków skorzystania z promocji jest założenie rachunku. Jeśli klient spełni wszystkie wymagania, to może otrzymać konkretną sumę pieniędzy, bony do różnych sklepów lub zwrot gotówki za zrobione zakupy,
  • niższa rata kredytu – instytucje finansowe często prześcigają się w ofertach różnych kredytów. Mogą to być kredyty hipoteczne lub gotówkowe, które są niżej oprocentowane dla klientów posiadających konto indywidualne. Można w ten sposób upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – dostać kredyt na preferencyjnych warunkach i dostęp do lepszego konta,
  • atrakcyjniejsza oferta – dużo lepsze warunki prowadzenia konta są także wystarczającym powodem, aby przenieść swój rachunek. Niskie koszty prowadzenia konta, darmowe przelewy czy możliwość podpięcia karty walutowej to bardzo kusząca propozycja. Zazwyczaj banki przedstawiają dużo lepsze warunki przy okazji wprowadzania nowych produktów na rynek.

Jak wygląda procedura przeniesienia rachunku do innego banku?

Przynoszenie konta może być czasochłonne, ale nie jest trudne. Wymaga to otwarcia konta w nowym banku i odwołania zaplanowanych płatności, które miały miejsce na starym koncie. Kolejny krok to zaplanowanie płatności na nowym rachunku i przelanie wszystkich środków ze starego konta na nowe. Aby zmienić konto indywidualne, klient musi złożyć do swojego nowego banku następujące dokumenty:

  • upoważnienie do przeniesienia rachunku,
  • wniosek o przeniesienie rachunku,
  • dyspozycję przekazania środków z tytułu wynagrodzenia.

Dzięki temu bank ma wszelkie pełnomocnictwa i może rozpocząć procedurę przenoszenia rachunku. W powyższych dokumentach klient przekazuje instytucji finansowej informacje na temat zakresu przenoszonych usług, a także:

  • zgoda na realizację stałych zleceń i poleceń zapłaty, które zostają przeniesione,
  • datę realizacji płatności cyklicznych,
  • datę zakończenia usług świadczonych przez poprzedni bank,
  • termin przekazania środków finansowych na nowe konto,
  • datę zamknięcia starego rachunku.

Sama procedura zostaje rozpoczęta po złożeniu do banku wszystkich dokumentów. Może ona potrwać od kilku dni, nawet do dwóch tygodni. Po wykonaniu całej procedury, bank może poinformować swojego klienta drogą e-mailową lub za pośrednictwem swojej strony internetowej.

Źródło informacji na temat kont indywidualnych: Moneycore.pl