Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Uncategorized

Etykiety – jak zwiększyć atrakcyjność produktu? Co zrobić, aby naklejki były trwałe i odporne na warunki zewnętrzne?

naklejki reklamowe

Poszczególne formy marketingu mają za zadanie w odmienny sposób poszerzać grupę klientów. Ważne zadanie w tym zakresie odgrywają etykiety oraz naklejki reklamowe z logo. Aby dobrze odgrywały swoją rolę, powinny być trwałe i odporne na działanie warunków zewnętrznych.

Rozbudowany przekaz reklamowy jest potrzebny, jednak w przypadku zabieganych, niemających zbyt dużo czasu klientów okazać się może nieskuteczny. Do takich osób o wiele łatwiej jest dotrzeć z pomocą prostych, wyraźnych i czytelnych form marketingu, które można sobie szybko przyswoić. Dlatego tak ważną rolę w promowaniu firmy oraz budowie jej tożsamości odgrywają etykiety i naklejki reklamowe z logo. Warunkiem, by należycie odegrały one swoją rolę, jest ich wysoka jakość.

Naklejki reklamowe – zastosowania

Firmowe etykiety samoprzylepne czy naklejki reklamowe mają znacznie większy potencjał, niż można by przypuszczać na pierwszy rzut oka. Są one wszak jedną z niewielu form promocji, jakie zapewniają właściwie nieograniczone możliwości kreatywnego zastosowania. Warto wiedzieć, że mogą one dotrzeć do świadomości masowego odbiorcy na bardzo różne sposoby. Można je wszak przyklejać na firmowych sprzętach, rozdawać niewielkie naklejki samoprzylepne jako upominek każdej osobie odwiedzającej siedzibę firmy, a na samochodach firmowych umieszczać duże wypukłe naklejki. Stosować można też wielkoformatowe naklejki na podłogi, jak również naklejki drukowane na folii matowej na ściany.

zastosowanie naklejek

Warto pamiętać, że nawet bardzo niewielka naklejka z nadrukiem, umieszczona w widocznym miejscu może przyczynić się do podniesienia świadomości marki. Należy jej oczywiście nadać wyróżniający się kształt oraz przyciągający wzrok design. Przykładowo, coraz popularniejsze są etykiety trójwymiarowe.

Ważna jest jakość

Design naklejki czy etykiety firmowej jest bardzo istotny, aby przyciągnąć wzrok odbiorców i skupić ich uwagę. Równie ważna jest jakość. Naklejki z logo firmy i etykiety powinny być odporne na działanie niekorzystnych warunków zewnętrznych, zwłaszcza atmosferycznych, i maksymalnie trwałe. Co istotne, wysoka jakość tego typu materiałów promocyjnych świadczy o poważnym podejściu firmy do klientów oraz szacunku dla nich. Stanowi ona znak, iż usługi świadczone przez przedsiębiorstwo wykonywane są z należytą pieczołowitością.

Naklejki i etykiety – materiały

Jakość i trwałość naklejek oraz etykiet zależą przede wszystkim od materiałów zastosowanych przy ich wytwarzaniu. Obecnie najpopularniejszymi materiałami używanymi do druku naklejek promocyjnych są różne rodzaje folii. Wynika to przede wszystkim z tego, że folia jest znacznie wytrzymalsza niż nawet najlepszy papier, a do tego może zostać wzbogacana np. żywicą.

Z reguły najczęściej stosowane są folie białe i przezroczyste, gdyż właśnie one umożliwiają najlepsze oddanie charakteru logo. Możliwe jest oczywiście też sięgnięcie po rozwiązania niestandardowe. W zależności od zastosowania naklejki, do jej produkcji użyć można:

  • folii samoprzylepnej typu DOT, dzięki czemu naklejki są szybkie i łatwe w aplikacji;
  • folii ploterowych mono- i polimerycznych;
  • folii odblaskowych;
  • folii holograficznych;
  • folii plombowych.

Aby zwiększyć wytrzymałość produktów, arkusze, na jakich są one drukowane, warto jest zabezpieczyć laminatem chroniącym nadruki przed promieniowaniem UV. Dzięki temu naklejki nie wyblakną zbyt szybko na słońcu. Taka etykietka będzie też odporna na wodę czy zarysowania.

Porządnie wykonana naklejka o atrakcyjnym designie z pewnością przyciągnie spojrzenie odbiorców i pomoże poszerzyć grono klientów firmy.