11 lat społecznego zaangażowania Avenidy Poznań to czas dynamicznego rozwoju inicjatyw, wspierających i aktywizujących lokalną społeczność, a także czas edukacji. Galeria konsekwentnie rozwija swoją długofalową strategię CSR, jednocześnie planując nowe projekty, które będą odpowiadać na potrzeby mieszkańców Poznania oraz regionu.
Avenida Poznań od ponad dekady jest miejscem, w którym nie tylko robi się zakupy, ale także wspiera i angażuje lokalną społeczność. Centrum, realizujące strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, organizuje liczne inicjatywy związane ze zdrowiem, bezpieczeństwem, edukacją i ekologią, tworząc przestrzeń pełną wartościowych doświadczeń dla mieszkańców miasta i regionu. Nasza strategia CSR to długofalowe zobowiązanie wobec lokalnej społeczności realizowane poprzez profilaktykę zdrowia, edukację oraz promocję postaw prospołecznych i proekologicznych. Przyszłe projekty również opierają się na tych filarach, z naciskiem na współpracę z lokalnymi instytucjami – mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Avenidy Poznań.
Pomoc i integracja
Od 2013 roku Avenida cyklicznie organizuje charytatywną akcję „Uszyj Jasia – Poduchy od Serca”, która co roku przyciąga setki szyjących uczestników. Łączna ilość to aż 1622 poszewki na poduszki. W tegorocznej, majowej edycji, padł rekord szycia – 233 poszewki, które zostały przekazane dzieciom leczącym się w Wielkopolskim Centrum Pediatrii. Kolejna akcja Uszyj Jasia odbędzie się 7 grudnia br.
Już po raz trzeci w Avenidzie odbyła się „Wrotkarnia pod ażurowym niebem”, czyli bezpłatne zajęcia nauki jazdy na wrotkach. Wydarzenie przyciągnęło zarówno dzieci, jak i dorosłych, którzy mogli doskonalić swoje umiejętności lub po prostu aktywnie spędzić czas w czasie wakacji. Ta inicjatywa tworzy przestrzeń do aktywności ruchowej i integracji.
Z bardzo pozytywnym odbiorem spotkała się również akcja „PSYjaciel od zaraz”, w ramach której odbyły się: wystawa zdjęć psów gotowych do adopcji, zbiórka karmy oraz najpotrzebniejszych rzeczy dla schroniska i warsztaty dla właścicieli czworonogów.
Z kolei w ramach partnerstwa z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, Avenida zorganizowała akcję „Wiosłowanie dla WOŚP”. Aż 257 uczestników, zarówno klientów, jak i znanych osobistości, rywalizowało na ergometrach wioślarskich w duchu dobrej zabawy i pomocy innym. Wspólnie „przepłynęliśmy” aż 128,5 km, zdobywając dla Poznania czwarte miejsce w Polsce.
Profilaktyka i zdrowie
Bardzo ważnym aspektem naszych działań CSR są wydarzenia promujące zdrowie – mówi Katarzyna Korpak. Od wielu lat udostępniamy naszą przestrzeń studentom uczelni medycznych, w tym m.in. z oddziału IMFSA w Poznaniu, którzy organizują edukacyjne eventy profilaktyczne, takie jak „Zjednoczeni dla zdrowia”, czy „Skonsultuj z farmaceutą”. Np. w ramach akcji „5 minut dla serca” nasi klienci mogli wykonać darmowe badania diagnostyczne. Frekwencja na tych wydarzeniach pokazuje, jak bardzo są ważne i potrzebne – dodaje Katarzyna Korpak.
Działania promujące zdrowy tryb życia w Avenidzie to nie tylko profilaktyka, lecz również edukacja. Na interaktywnej wystawie „Jak działa ciało: poznaj je bliżej”, klienci Avenidy mieli okazję odbyć podróż przez sześć różnych obszarów tematycznych, w tym z anatomii człowieka, procesów zachodzących w ludzkim ciele i funkcjonowania poszczególnych organów.
Ekologia i kreatywność
Działania Avenidy obejmują również proekologiczne wydarzenia: warsztaty, wystawy oraz konkursy. Wśród nich wyróżnia się „Modny Upcycling. Zainspiruj się!” – konkurs dla pasjonatów mody wykorzystujących w swoich projektach ekologiczne materiały. Kolejnym krokiem w kierunku zwiększania świadomości ekologicznej była organizacja wydarzenia „EKOMISJA”, podczas której uczestnicy uczyli się tworzenia „lasu w szkle” oraz „bomb kwiatowych” przyjaznych pszczołom i odstraszających komary. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 1200 osób.
Przykładem kreatywnego angażowania społeczności lokalnej są organizowane co rocznie w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Świąt Wielkanocnych bezpłatne warsztaty tworzenia stoików, które skupiają dzieci, młodzież i dorosłych. W tym roku tylko w edycji wiosennej w wydarzeniu udział wzięło aż 250 dzieci z poznańskich szkół podstawowych i setki klientów Galerii. Z kolei Dzień Kobiet Avenida uczciła w wyjątkowy sposób, organizując warsztaty wyplatania makramy, na które zapisy zakończyły się w ciągu zaledwie 24 godzin! Było to nie tylko twórcze spotkanie dla prawie 100 uczestników, ale również okazja do wspólnego rozwijania pasji.
Takie inicjatywy pokazują, że Avenida aktywnie angażuje wszystkich członków społeczności – od dzieci i młodzieży po studentów i dorosłych.
Bezpieczeństwo
Avenida zaangażowała się też we współpracę z poznańską policją przy realizacji akcji „Bezpieczne ferie”, podczas której poprzez interaktywne zabawy każdy zainteresowany mógł sprawdzić swoją wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze.
Z kolei w ramach współpracy z Fundacją Psów Przewodników Labrador, dała poznaniakom możliwość bliższego poznania pracy psów przewodników oraz dowiedzenia się, jak mogą wspierać osoby niewidome.
Od wielu lat podejmujemy świadome działania, które wspierają lokalną społeczność i edukują w kluczowych obszarach życia – od zdrowia i bezpieczeństwa, po kreatywność i ekologię. Zorganizowaliśmy łącznie ponad 50 tego typu wydarzeń i inicjatyw na przestrzeni ostatnich 11 lat, w których wzięła udział niezliczona liczba klientów. To dowód na to, że nasze centrum handlowe konsekwentnie realizuje misję związaną ze społeczną odpowiedzialnością i przez następne lata będzie ją kontynuować – podsumowuje Katarzyna Korpak.
Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na 3 kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych, w tym 30 restauracji i kawiarni. Pod szyldem Avenidy zgromadziły się najpopularniejsze marki modowe, obuwnicze, biżuteryjne, czy kosmetyczne, a także szereg usług. Do grona najemców Centrum należą m.in. HalfPrice, TKmaxx, Reserved, H&M, Sinsay, Cropp, Stradivarius, Pull&Bear, Bershka, Mango, New Yorker, MediaMarkt, Empik, SportsDirect, Intersport, Calypso oraz Lidl. Avenida nieustannie stawia na rozwój oferty. Z myślą o komforcie swoich Klientów, Centrum stworzyło wyjątkową strefę pod nazwą Avenida Lounge. Jest to zlokalizowana na dwóch poziomach, na powierzchni ponad 2 000 mkw., przestrzeń przeznaczona do relaksu, rozrywki, coworkingu i integracji. W Avenidzie do dyspozycji zmotoryzowanych Klientów jest 1500 miejsc parkingowych (2 godziny darmowego parkowania) oraz bezpłatny parking dla jednośladów. Centrum położone jest bezpośrednio przy poznańskich dworcach kolejowym i autobusowym.