Bank Pekao zakupi 38,33% akcji Tpay- marki Krajowego Integratora Płatności. Komisja Nadzoru Finansowego nie stwierdziła żadnych podstaw, by zgłosić sprzeciw wobec planów obydwu spółek. Co więcej, czuwa nad jakością i bezpieczeństwem usług. Tpay i Pekao sfinalizują umowę na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r.
Nowe możliwości dla przedsiębiorców
Tpay zapowiedział podpisanie umowy sprzedaży mniejszościowego pakietu akcji jednej z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej, jakim jest bank Pekao. Spółki połączą siły na rynku e-commerce w ciągu najbliższych tygodni. Klienci obu instytucji uzyskają dostęp do narzędzi czy produktów odpowiadających na aktualne największe wyzwania w biznesie online.
Wśród korzyści płynących z podpisania umowy między Tpay a Bankiem Pekao znajdzie się przede wszystkim dostęp do płatniczej bramki online. Dla przedsiębiorców współpracujących z obiema spółkami możliwe będzie korzystanie z panela analitycznego w serwisie Pekao24. Panel gromadzi dane dotyczące transakcji online i kartą płatniczą (offline), a także umożliwia szybki wgląd w bieżące wyniki finansowe. Nie musimy monitorować samodzielnie danych sprzedażowych z kilku źródeł, co jest bardzo wygodne, a zaoszczędzony czas można przeznaczyć na rzeczywisty rozwój swoich przedsiębiorstw.
Działalność Tpay i Banku Pekao w obszarze e-commerce będzie obejmować także dedykowaną ofertę usług bankowych dla przedsiębiorców oraz ofertę płatności odroczonych i pożyczek gotówkowych dla klientów indywidualnych przy płatnościach online czy akceptowanie płatności kartami bankowymi w zakresie terminali POS. Dodatkowo, dotychczasowi i nowi klienci Tpay mogą spodziewać się atrakcyjnej oferty usług bankowych.
Historyczna współpraca
Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay podkreśla:
–Tak strategiczna współpraca jest pierwszą w historii polskiego rynku, nadaje ona kierunek dalszemu rozwojowi cyfrowych płatności.
Do podpisania umowy przyczynił się wzrost atrakcyjności rynków e-commerce.
–Bank dostrzega duży potencjał kompleksowej obsługi finansowej podmiotów z rynku e-commerce, których atrakcyjność dodatkowo wzrosła poprzez obecną sytuację związaną z COVID-19. Aby sprostać potrzebom klientów biznesowych, ważne jest połączenie w ramach oferty rozwiązań płatności online oraz offline- wyjaśnia p.o preses zarządu Banku Pekao S.A., Leszek Skiba.
SW Research na zlecenie Tpay na przełomie listopada i grudnia 2020 r. przeprowadziło badania na grupie 854 internautów, z których wynika, że płatności online mają coraz większe znaczenie dla Polaków. Ponad 70% ankietowanych wybiera najczęściej BLIKA, 37% przelew online, a 36%- płatność kartą. Decydujące okazały się szybkość i wygoda.
Źródło: Tpay
Opracowała: Weronika Walasek