Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

Bank Pekao i Tpay podejmą współpracę na rynku e-commerce

konto bankowe

Bank Pekao zakupi 38,33% akcji Tpay- marki Krajowego Integratora Płatności. Komisja Nadzoru Finansowego nie stwierdziła żadnych podstaw, by zgłosić sprzeciw wobec planów obydwu spółek. Co więcej, czuwa nad jakością i bezpieczeństwem usług.  Tpay i Pekao sfinalizują umowę na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r.

Nowe możliwości dla przedsiębiorców

Tpay zapowiedział podpisanie umowy sprzedaży mniejszościowego pakietu akcji jednej z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej, jakim jest bank Pekao. Spółki połączą siły na rynku e-commerce w ciągu najbliższych tygodni. Klienci obu instytucji uzyskają dostęp do narzędzi czy produktów odpowiadających na aktualne największe wyzwania w biznesie online.

Wśród korzyści płynących z podpisania umowy między Tpay a Bankiem Pekao znajdzie się przede wszystkim dostęp do płatniczej bramki online. Dla przedsiębiorców współpracujących z obiema spółkami możliwe będzie korzystanie z panela analitycznego w serwisie Pekao24. Panel gromadzi dane dotyczące transakcji online i kartą płatniczą (offline), a także umożliwia szybki wgląd w bieżące wyniki finansowe. Nie musimy monitorować samodzielnie danych sprzedażowych z kilku źródeł, co jest bardzo wygodne, a zaoszczędzony czas można przeznaczyć na rzeczywisty rozwój swoich przedsiębiorstw.

Działalność Tpay i Banku Pekao w obszarze e-commerce będzie obejmować także dedykowaną ofertę usług bankowych dla przedsiębiorców oraz ofertę płatności odroczonych i pożyczek gotówkowych dla klientów indywidualnych przy płatnościach online czy akceptowanie płatności kartami bankowymi w zakresie terminali POS. Dodatkowo, dotychczasowi i nowi klienci Tpay mogą spodziewać się atrakcyjnej oferty usług bankowych.

Historyczna współpraca

 Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay podkreśla:

Tak strategiczna współpraca jest pierwszą w historii polskiego rynku, nadaje ona kierunek dalszemu rozwojowi cyfrowych płatności.

Do podpisania umowy przyczynił się wzrost atrakcyjności rynków e-commerce.

Bank dostrzega duży potencjał kompleksowej obsługi finansowej podmiotów z rynku e-commerce, których atrakcyjność dodatkowo wzrosła poprzez obecną sytuację związaną z COVID-19. Aby sprostać potrzebom klientów biznesowych, ważne jest połączenie w ramach oferty rozwiązań płatności online oraz offline- wyjaśnia p.o preses zarządu Banku Pekao S.A., Leszek Skiba.

SW Research na zlecenie Tpay na przełomie listopada i grudnia 2020 r. przeprowadziło badania na grupie 854 internautów, z których wynika, że płatności online mają coraz większe znaczenie dla Polaków. Ponad 70% ankietowanych wybiera najczęściej BLIKA, 37% przelew online, a 36%- płatność kartą. Decydujące okazały się szybkość i wygoda.

Źródło: Tpay

Opracowała: Weronika Walasek

Powiązane artykuły

Trzy polskie banki wśród najbardziej zaawansowanych cyfrowo w Europie

teoriabiznesu.pl

Bank Pekao S.A sfinalizował transakcję z Tpay. Narodziny strategicznego partnerstwa e-commerce

teoriabiznesu.pl

Bank Pocztowy zawiesza przekazy pieniężne do Rosji

teoriabiznesu.pl