Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Eventy

Jacek Dziura nagrodzony w Konkursie Dyrektor Marketingu Roku podczas Executive Summit

Z jakimi kryzysami muszą mierzyć się współcześnie marki? Gdzie marketing będzie za kolejną dekadę? Na jakie trendy warto zwrócić uwagę w najbliższych latach? Te i inne zagadnienia, poświęcone najważniejszym trendom z obszaru współczesnego marketingu i eCommerce, poruszyli prelegenci podczas Executive Summit w hotelu Crowne Plaza Hotels & Resorts w Warszawie, na które została zaproszona Grupa iCEA.

Executive Summit to największa w Polsce konferencja liderów firm przyszłości, skierowana do zespołów i przedstawicieli działów marketingu, a także prezesów czołowych polskich oraz zagranicznych firm z oddziałami w Polsce. Uczestnikami paneli dyskusyjnych są członkowie największych i najszybciej rozwijających się organizacji w kraju i na świecie. Konferencję łączącą marketing i szeroko pojęty biznes zwieńczyła 10 edycja Gali Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2020/2021, w którym Jacek Dziura – Chief Marketing Officer w Grupa iCEA zwyciężył w kategorii „Master of content marketing”.

Skuteczny praktyk strategii

Jack Dziura na co dzień zarządza komunikacją jednej z największych agencji SEO w Polsce. To doskonały praktyk strategii i skutecznego budowania brandów. W pracy pasjonuje się ujęciem klientocentrycznym i zawsze patrzy przez pryzmat konsumenta – zarówno w marketingu, jak i eCommerce. Doświadczenie zdobywał budując marki, takie jak Tpay i FIBARO, czy  Grupie SARE S.A. oraz Booking.com. Obecnie w Grupa iCEA z powodzeniem realizuje kolejne cele marketingowe. Jacek doskonale zna rynek, śledzi trendy i sam wyznacza nowe. Zarówno te mniejsze, jak i te większe wyzwania, których jest inicjatorem, składają się na sukcesy całego zespołu marketingu Grupa iCEA. Do najważniejszych z nich należą:

Rozwój formatu wideo

Obecnie trendy w eCommerce pokazują, że to właśnie obraz i film dominują nad tekstem. Jest to spowodowane wieloma czynnikami, głównie rozwojem społeczeństwa, które wymaga coraz więcej od wysokiej technologii dlatego w Grupa iCEA nastąpił obrót w stronę wideo. Inni robią webinary? OK, my idziemy w postprodukcje! – komentuje Jacek Dziura

Wraz z rozwojem firmy nastąpił intensywny rozwój formatu wideo, który zaowocował cyklem filmów Zapytaj o SEO”, SEO Newsy”, Zapytaj o SEO on tour” oraz  serią rozmów z prelegentami Zapytaj o SEO” podczas konferencji Internet Beta.

Sukces filmów Zapytaj o SEO”

„Zapytaj o SEO” to autorski cykl wideo, zaproponowany przez Jacka Dziurę, który miał wyróżnić Grupa iCEA w branży, a także edukować klientów w zakresie skomplikowanych procesów SEO. Początkowo „Zapytaj o SEO” miało formę webinarów na żywo, ale szybko przeszło od tego formatu do cyklu filmów edukacyjnych, stawiając na atrakcyjniejszą dla widzów formułę. Obecnie każdy odcinek stanowi zapis rozmowy Wojciecha Haremzy z jego gościem – ekspertem z branży, na tematy związane z SEO, pozycjonowaniem stron oraz z zakresu eCommerce.

Rozwój strategii komunikacyjnej dla Digital Now! Holding oraz powstanie magazynu

Digital Now! to holding zrzeszający podmioty specjalizujące się w udzielaniu kompleksowego wsparcia branży eCommerce oraz firmom usługowym, działającym w obszarze online. Stawia na nowatorskie strategie i tworzy nowy obraz e-marketingu w wymiarze 360. Nadrzędną misją holdingu jest maksymalizacja efektywności konwersji klientów. Określona strategia, szerokie know-how oraz wieloletnie doświadczenie sprawiają, że klienci otrzymują skuteczne wsparcie w realizacji swych celów biznesowych. Dzięki wielopłaszczyznowym działaniom Digital Now! Holding szybciej niż inni osiąga sukces dla swoich klientów, zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. W skład Holdingu wchodzą spółki: Grupa iCEA, iCEA Group International, ADSRight, Blue Whale Press, eBrains, White Content, SXO. Jacek Dziura na co dzień zarządza komunikacją oraz buduje silne marki w Digital Now! Holding. Odpowiadał za tworzenie strategii w procesie powstawania każdej ze spółek, tworząc spójny plan komunikacji.

Jacek pojawił się w naszych strukturach w momencie dynamicznego rozwoju i od razu został wrzucony na głęboką wodę, ponieważ musiał się zająć prowadzeniem działań marketingowych dla kilku spółek. Świetnie sobie poradził z tym zadaniem, co więcej dobrze się odnajduje w naszej firmie, która wciąż intensywnie się rozwija, także na rynkach zagranicznych. Ponadto Jacek to prawdziwa skarbnica wiedzy marketingowej. Posiada doskonałą znajomość rynku digital. W swojej codziennej pracy biegle posługuje się wynikami badań i dokładnymi statystykami, wyciągając wnioski i przekładając je na konkretne działania dla organizacji. To znacząco poprawia jakość naszej komunikacji, wyznacza kierunek dalszego rozwoju i wpływa na jakość projektów, które tworzymy w Grupa iCEA.

 – mówi Paweł Borowik, Prezes zarządu w Grupa iCEA.

Powstanie Digital Now! Magazine”

Kierując się doskonałą znajomością marketingu online i orientacją w tym dynamicznym środowisku, Jacek Dziura powołał do życia “Digital Now! Magazine” – czasopismo skierowane do marketerów oraz przedsiębiorców działających w obszarze online. Magazyn powstał w odpowiedzi na potrzeby edukacji rynku i stanowi fachowe kompendium wiedzy dla branży eCommerce. Rozwój magazynu przebiega bardzo dynamicznie. Już wkrótce kolejne wydania wiedzy zebranej od najlepszych ekspertów, zaproszonych do współpracy, którzy jak nikt inny doskonale znają i czują świat online.

Ekspansja międzynarodowa Grupa iCEA

Kolejnym waznym projektem marketingowym, nad którym pracował Jacek Dziura była ekspansja zagraniczna spółki. Zgodnie ze strategią ciągłego rozwoju realizowaną przez Digital Now! Holding, w 2021 roku Grupa iCEA weszła na nowe rynki zagraniczne: amerykański i indyjski. Ekspansja na nowe kontynenty oznaczała również, dostosowanie komunikacji firmy do innych rynków międzynarodowych. Powstała nowa identyfikacja wizualna, nawiązująca do europejskich korzeni firmy. Stawiając na skuteczny content marketing powstały również filmy o charakterze międzynarodowym, a także kolejne kanały w social mediach. Kolejnym etapem rozwoju, w ramach ekspansji zagranicznej Grupa iCEA, jest unifikacja identyfikacji wizualnej na wszystkich kontynentach, w tym także strony internetowej polskiego oddziału Grupa iCEA. Ekspansja zagraniczna stanowi element długofalowej strategii Grupa iCEA. Do tej pory, żadna polska firma, z branży SEO nie zdecydowała się na tak daleki krok, jakim było mi.in. wejście spółki na kontynent azjatycki. Działania zmierzające do ujednolicenia identyfikacji wizualnej Grupa iCEA i wszystkich spółek już się rozpoczęły. Wkrótce firma przedstawi efekt pełnego rebrandingu marki.

Podsumowanie

Roku 2020/2021 nie da się opisać jednoznacznie. Dla jednych był łaskawy, dla innych wręcz

przeciwnie. Wyzwania, przed jakimi stanął rynek to przede wszystkim nowe spojrzenie na firmy i przedsiębiorców. Dynamiczna digitalizacja i konieczność elastyczności firm, którą wymusił rok 2020, znaczne przyspieszyły procesy, które prawdopodobnie nastąpiłyby dopiero w perspektywie dekady.

Dla marketerów było to bardzo intensywny czas tworzenia nowych trendów i skutecznych strategii. Marketingowe trendy wyznaczyły kierunek zmian, którymi podążają liderzy w swoich kategoriach. W 10 Edycji Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2020/2021 nagradzane są osoby, których strategie marketingowe przekładają się na ponadprzeciętne wyniki kampanii zrealizowanych w 2020/21 r. To jedyna okazja w roku, kiedy Kapituła docenia indywidualne oraz zespołowe dokonania w zakresie marketingu przekładające się na sprzedaż i innowacyjność firmy w 15 nowych kategoriach branżowych.

Tytuł Dyrektora Marketingu Roku to zasłużona nagroda dla Jacka Dziury i Grupa iCEA. Być w gronie takich firm nagrodzonych jak: T-Mobile, Seat, Adamed, Carrefour, CANAL+ Polska, Dell Technologies, Orange, Acer, Electrolux, InPost, Pekao S.A., CCC Group, MODIVO czy PayU to już ogromne wyróżnienie! Gratulujemy zwycięstwa wszystkim laureatom konkursu.

Okładka DN!Magazine

Powiązane artykuły

Grupa iCEA z nowym Zarządem

teoriabiznesu.pl

ADSRight rozpoczyna współpracę dydaktyczną z UAM

teoriabiznesu.pl

GO WITH THE FLOW – podsumowanie konferencji Brains Attack

teoriabiznesu.pl