Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Blisko ludzi Firma Wideo

Biznes Backstage – Jak pozyskać środki finansowe od Anioła Biznesu

Biznes Backstage

Odcinek poświęcony pozyskiwaniu środków finansowych dla biznesu od prywatnego inwestora. To konfrontacja z wcześniejszym odcinkiem, który także poruszał zagadnienie pozyskiwania finansów, lecz były to finanse od funduszu Venture Capital.

„Pozyskiwanie finansów od Anioła Biznesu”. Gość odcinka – Daniel Kubach przedsiębiorca, inwestor, anioł biznesu.

Zbierając szereg informacji chcieliśmy uzyskać odpowiedzi na pytania zadane naszemu rozmówcy:

Jak wyglądała Twoja droga biznesowa?

Daniel Kubach w swojej historii jak sam mówił dwukrotnie stał się bankrutem, aby dzięki wiedzy i doświadczeniu, dziś być w miejscu w którym jest.

Jaki był Twój życiowy start? Zaczynałeś od zera?  

Chcieliśmy wiedzieć czy borykał się z problemami finansowymi, przeciwnościami losu czy może miał łatwiejszą drogę, dzięki np. pomocy rodziców, przyjaciół itp.  

Jakie cechy powinien posiadać unikatowy projekt?

Jeżeli ktoś stara się o środki od Anioła Biznesu powinien zwrócić uwagę, jak powinien wyglądać mój projekt aby w oczach inwestora był wyjątkowy.

Czy w obecnych czasach jest jeszcze miejsce na wyjątkowy projekt biznesowy?  

Rynek zasypuje nas rozwiązaniami startup’owymi. Jest ich naprawdę wiele, stąd właśnie pytanie, ile jest jeszcze miejsca niezagospodarowanego, gdzie nie zostały zaspokojone ludzkie potrzeby.

Co takiego musi zrobić startup aby przekonać Cię do zainwestowania w swoją ideę?

Pomysły jak wiemy niewiele są warte. Warte jest to jaką ktoś posiada wizję, głębszą ideę, w którą inwestor uwierzy oraz realizacja tego pomysłu.

Co poza finansami można otrzymać od prywatnego inwestora?

Biznesowe relacje z inwestorem to nie tylko pieniądze. Pieniądze są częścią składową współpracy. Warto dowiedzieć się co jeszcze daje korelacja z aniołem biznesu.

Jesteś inicjatorem akcji „Polska jako płuca Europy”?

Może mało biznesowo ale nie da się ukryć, że jest to świetna akcja w dobie zmian klimatycznych, o których słyszymy każdego dnia. Możecie dowiedzieć się ciekawych informacji związanych np. z kosztem zasadzeniem 1 drzewa w Polsce, ile kosztuje całe przedsięwzięcie 1 mln drzew i wiele innych.

Jak zostać aniołem biznesu?  

Zakładamy, że wiele osób zadaje sobie takie pytanie, posiadając własne, większe oszczędności, które „kurzą się „ na kontach bankowych.

Jakich porad możesz udzielić młodym przedsiębiorcom?

Często zadajemy to pytanie. W zasadzie staramy się zawsze je zadawać. Porady dla przedsiębiorców od każdego biznesmana są inne. To genialne, bo nadają różne kierunki jakimi może podążać nowy przedsiębiorca.

Jak zaplanować swoją drogę do pierwszego miliona? 

Informacja nurtująca tysiące osób każdego miesiąca. Pytanie jaką wartość ma dziś milion? oraz czy dziś milion to ten sam pieniądz co 10,20 lat temu ? „

– analizuje Jarosław Krysztofiak

O projekcie Biznes Backstage

Biznes Backstage – został stworzony przez mieszkańców Opola: Jarosława Krysztofiak i Pawła Dołhańczuk. Projekt zrodził się z potrzeby uzyskania odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, przekształcając się w pasję i chęć spełniania potrzeb innych. Pomysł powstał w 2019r. Codzienna obserwacja polskiego rynku zachęciła do stworzenia inicjatywy niosącej wsparcie „nowym” właścicielom firm.

„Zastanawialiśmy się, jak uzyskać ważne informacje omijając szkolenia w danym zakresie. Kosztowne szkolenia, z których tak naprawdę potrzebowaliśmy jakiegoś % informacji ( reszta była zbędna) nie miały sensu. To był idealny moment na stworzenie BB. Kilka burz mózgów, wiele notatek i mamy to!. Nie chcieliśmy opierać się jedynie na naszych potrzebach, dlatego dziś szkielet zestawu pytań, stanowią zagadnienia intrygujące młodych przedsiębiorców, a nie nas.” – podaje Jarosław Krysztofiak

Projekt jest skierowany do początkujących przedsiębiorców poszukujących: pomysłów, motywacji, inspiracji, swojej drogi w biznesie, przykładów z życia wziętych.
BB oferuje wachlarz informacji (zebranych od małych fascynujących firm oraz dużych korporacji) zawartych w przeprowadzonych wywiadach. Przedsięwzięcie poza wywiadami zamierza intrygować swoich fanów rozmaitymi: challenge’ami, akcjami, relacjami z targów biznesowych oraz innymi realizacjami, które na tą chwilę objęte są tajemnicą.

 

 

Powiązane artykuły

Wywiad z Anetą Jarczyńską, dyrektor ds. marketingu produktowego i komercjalizacji w Symfonii

teoriabiznesu.pl

Telepraca w polskich realiach biznesowych

teoriabiznesu.pl

Oprogramowanie dla gastronomii – wywiad z twórcą marki iD POS

teoriabiznesu.pl