Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Czym jest BPO? Poznaj zalety Business process outsourcing

Czym jest BPO? Poznaj zalety Business process outsourcing

Prowadzenie biznesu wiąże się z szeregiem obowiązków i koniecznością wykonywania zadań z przeróżnych dziedzin. Nie każdy przedsiębiorca posiada jednak wiedzę oraz doświadczenie we wszystkich obszarach. Powszechnie wykorzystywanym rozwiązaniem jest więc obecnie szeroko rozumiany outsourcing. Czym w praktyce jest sektor BPO i na jakich zasadach warto korzystać z możliwości, jakie daje? Przekonajmy się o tym!

Czym jest BPO? – Sprawdzamy 

Żyjemy w czasach, w których delegowanie zadań jest już normą i bardzo korzystną praktyką. Jak się okazuje, coraz częściej tego typu wychodzą poza struktury organizacyjne przedsiębiorstwa. Trudno wyobrazić sobie bowiem prowadzenie własnej firmy bez wsparcia zewnętrznych podmiotów, które specjalizują się w konkretnej tematyce. 

Co rozumiemy pod pojęciem BPO? 

BPO to skrót od angielskiego Business Process Outsourcing, czyli rozwiązań w zakresie outsourcingu procesów biznesowych. Pod pojęciem tym kryją świadczenia ze strony podmiotów specjalizujących się w danej tematyce, które realizują konkretną usługę dla przedsiębiorców, ale nie tylko. Więcej informacji na temat tego pojęcia można znaleźć na stronie: https://bpochampions.pl/bpo-definicja/. Firmy, które zlecają dane zadania, projekty, funkcje itp. podmiotowi zewnętrznemu, pozbywają się w ten sposób niektórych, mało kluczowych obszarów swojej działalności. Outsourcing może dotyczyć zleceń z zakresu IT, logistyki, marketingu, księgowości, HR, obsługi klienta itd.  

BPO – charakterystyka i najważniejsze zalety 

Tym, co najczęściej przekonuje przedsiębiorców do skorzystania z opcji outsourcingu, jest znaczna oszczędność finansowa. Nie muszą bowiem zatrudniać u siebie specjalistów zajmujących się konkretną dziedziną, lecz zlecić to osobom, które znają się na rzeczy. Zapewnia to realizację usługi na najwyższym poziomie, lepszą wydajność i często także krótszy termin finalizacji. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest wygoda oraz możliwość przeniesienia odpowiedzialności za wykonanie danej pracy na podmiot trzeci. Wykwalifikowani specjaliści mają dostęp do nowoczesnych narzędzi, jak i wiedzę oraz doświadczenie, dzięki czemu usługa jest wykonywana sprawnie, rzetelnie i zgodnie z obowiązującymi standardami. 

Kto powinien skorzystać z BPO?

Outsourcing usług to opcja dla każdej firmy, nie ma tutaj znaczenia wielkość podmiotu, liczba zatrudnionych osób czy wysokość obrotów. Na rynku istnieje tak wiele przedsiębiorstw świadczących usługi w sektorze BPO, że jest w czym wybierać, niezależnie od tematyki. Bardzo często pada też pytanie o to, czy warto zlecać poszczególne zadania na zewnątrz? Oczywiście, wszystko zależy od konkretnego przypadku, dlatego każdy powinien podjąć decyzję we własnym zakresie, biorąc pod uwagę plusy i minusy tego rozwiązania. Z pewnością jednak jest to opcja, która pozwala na redukcję kosztów, przy wysokiej wydajności i profesjonalizmie w realizacji danego zlecenia. Najlepiej przetestować wszelkie korzyści w praktyce, samodzielnie wyciągnąć wnioski i przekonać się, czy outsourcing sprawdza się w przypadku danego biznesu.