Podczas dużych eventów wiele firm może organizować prelekcje lub też przeprowadzać wywiady ze znanymi osobistościami. To, jak dobrze przygotujemy naszą imprezę, będzie miało wpływ na to, jak zostaniemy odebrani przez potencjalnych klientów i innych uczestników wydarzenia. Właśnie dlatego wiele marek stawia na zatrudnienie doświadczonego konferansjera.
Doświadczony konferansjer to głos eventu
Organizacja imprez okolicznościowych, wydarzeń biznesowych, spotkań ze znanymi i ważnymi osobistościami wymaga przemyślanych przygotowań. Wiele prac zaczyna się na długo przez samym show. Pojawia się scenariusz, wybieramy miejsce, zapraszamy gości. Przychodzi też moment, kiedy musimy podjąć decyzję, kto będzie prowadził spotkanie.
Większość z nas dobrze wie, że konferansjer to niezbędna osoba, ważna jest jednak jego specjalizacja, ponieważ niektórzy prowadzą tylko jeden rodzaj konferencji, w którym czują się najlepiej. Mogą to być na przykład eventy biznesowe.
Decydując się na współpracę z daną osobą, musimy dowiedzieć się, czy poradzi sobie ona z zadaniem, jakie jej zlecimy. Zawodowcy zamieszczają na swoich stronach internetowych pełne portfolio imprez, które prowadzili, a także wymieniają swoje specjalizacje, takie jak na przykład: panele dyskusyjne, konferencje i kongresy czy też wywiady, dobrym przykładem jest uznany w branży konferansjer Maciej Kautz.
Dzięki takim danym mamy pewność, że wybrany przez nas prowadzący bez problemu poradzi sobie z wydarzeniem, do którego poprowadzenia go zaprosimy.
Jak pracuje konferansjer podczas eventu?
Jeśli nawiążemy współpracę z konferansjerem, który będzie reprezentował naszą markę na wydarzeniu, to możemy mieć pewność, że zostanie on naszym ambasadorem podczas całego wieczoru. Dobry konferansjer wie, czego się od niego oczekuje, a dodatkowo doświadczenie, jakim się wyróżnia, jest gwarancją, że impreza będzie sukcesem, nawet jeśli wystąpią jakieś nieplanowane zdarzenia losowe.
Maciej Kautz, prezenter, o którym wspominamy wcześniej, sam mówi o swojej pracy w następujących słowach:
-Na miejscu wydarzenia jestem jego ambasadorem i również poza sceną wchodzę w dialog z gośćmi.
Doświadczenie konferansjera często bierze się z wcześniejszej pracy w telewizji lub radiu. Konferansjer nie ma zatem zazwyczaj problemu z tym, że podczas wystąpienia będzie pracował z tzw. uchem. Ucho to słuchawka, dzięki której reżyserka komunikuje się z prowadzącym. Pozwala to na stały kontakt z producentem, który niejednokrotnie jest potrzebny, szczególnie podczas dużych i prestiżowych eventów.
Topowi konferansjerzy zaczynają pracę od przygotowania scenariusza występu. Bazują na materiałach od zleceniodawcy oraz na własnym researchu. Starają się zdobyć wiedzę o poszczególnych uczestnikach wydarzenia, by móc wpleść w spotkanie anegdoty i historie, które mogą rozluźnić atmosferę albo też oswoić gości z mikrofonem i światłami reflektorów.
Dodatkowo dobry prowadzący bierze udział w próbach, dzieli się sugestiami i pomysłami, które mogą wpłynąć na jakość wydarzenia, a które wywodzą się z jego doświadczenia zawodowego. Mowa tutaj na przykład o ustawieniu oświetlenia, nagłośnieniu czy nawet rozmieszczeniu stolików, by scena była lepiej widoczna dla większej liczby gości. Warto korzystać z tych rad, ponieważ to konferansjer dysponuje ogromnym doświadczeniem scenicznym.
Oddaj mikrofon w ręce specjalisty
Wynajęcie konferansjera na event branżowy może przemienić Twoje wydarzenie w show, przy którym inne imprezy będą po prostu blade. Dlatego właśnie najlepszym rozwiązaniem jest oddanie mikrofonu specjaliście, który zadba o jego wyjątkową oprawę.