Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma Technologie

Druk katalogów – który format wybrać?

Katalogi to ciekawe narzędzie marketingowe, które w znacznym stopniu wpływa na odbiór działalności firmy oraz nadaje jej prestiżu. Dlatego wiele przedsiębiorstw decyduje się na druk katalogów przedstawiających ich ofertę. Ważne jednak, by gotowe materiały były odpowiednio zaprojektowane i wykonane. Dowiedz się, jaki format i rodzaj katalogów wybrać dla swojej firmy.

Dlaczego warto zdecydować się na druk katalogów?

Katalogi to bardzo elegancki sposób na przedstawienie swojej oferty – pod warunkiem oczywiście, że są starannie wykonane. Czy warto w nie inwestować? To zależy m.in. od profilu Twojej firmy i wizerunku, jaki chcesz budować. Ważny jest też profil działalności – wydruk katalogów niekoniecznie sprawdzi się w każdej branży. To jednak produkty, które mają wiele zalet:

  • prestiż – elegancki katalog wpłynie na wizerunek firmy i da do zrozumienia klientom lub kontrahentom, że mają do czynienia z poważnym przedsiębiorstwem;
  • kontakt z klientem – drukowany katalog to forma bezpośredniego kontaktu, która jest wciąż postrzegana lepiej niż katalog internetowy i pozwala budować silniejsze relacje z klientami;
  • skuteczny przekaz – papierowy katalog nie wymaga przedzierania się przez dziesiątki stron internetowych czy reklam; jest poświęcony tylko Twojej ofercie, dlatego będzie skuteczniejszy w zwiększaniu sprzedaży.

Drukowanie katalogów – jaki format wybrać?

Firmy zajmujące się drukowaniem katalogów zwykle proponują swoim klientom szereg opcji związanych chociażby z ich formatem. Od tego zależy zarówno poręczność materiałów, jak i możliwość odpowiedniej ekspozycji produktów. W tym przypadku nie warto kierować się wyłącznie ceną lub wyglądem. Dlatego, zanim zlecisz druk katalogów, zastanów się, kto jest Twoim odbiorcą i w jaki sposób będzie korzystał z publikacji. Następnie opracuj projekt, który najlepiej wyeksponuje treść w ramach konkretnego formatu.

Druk cyfrowy katalogów stwarza szerokie możliwości, dlatego ich nabywcy mają do wyboru co najmniej kilka formatów. Popularna drukarnia OpenPrint proponuje np. katalogi szyte, klejone i spiralowane w formatach standardowych od A6 (105 x 148 mm) do A4. Ponadto w ofercie znajdują się dwa formaty kwadratowe (o boku 120 i 210 mm) oraz format DL (99 x 210 mm). Duże katalogi (np. A4 lub kwadratowe) świetnie się prezentują i są wygodne w przeglądaniu. Sprawdzą się do prezentacji wielu produktów lub usług. Przydają się również podczas bezpośredniej rozmowy z klientem. Te najmniejsze świetnie spełniają funkcje wizerunkowe lub informacyjne. Doskonale nadają się do prezentacji aktualnych promocji, ponieważ można je łatwo schować – nawet do kieszeni. Dzięki temu klient może udać się z katalogiem bezpośrednio do sklepu.

Warto pamiętać ponadto, że format katalogu i jego proporcje powinny być dopasowane do treści. Dlatego projekty zawsze warto przygotowywać z profesjonalistami.

Wydruk katalogów – technologia ma znaczenie

Zlecając druk katalogów, musisz wybrać też technologię, w jakiej będą wykonane. Dotyczy to przede wszystkim sposobu łączenia stron. Najpopularniejsze katalogi szyte są rozwiązaniem korzystnym cenowo i trwałym. Jednak w ten sposób tworzy się tylko materiały o mniejszej ilości stron. Zdecydowanie grubsze mogą być katalogi klejone, które są też bardzo estetyczne, ale droższe. Zwykle przy tego rodzaju publikacjach stosuje się gruby, powlekany papier, co wpływa na ich postrzeganie i jakość. Niekiedy można też zdecydować się na katalogi spiralowane. Grzbiet na spirali umożliwia wygodne przeglądanie, dlatego wówczas wewnątrz można umieścić dużo treści. Takie rozwiązanie jest też trwałe i solidne.