Pomysł na biznes – Franczyza – Sale konferencyjne
Firma Reklama

Etyka w biznesie w kontaktach z przedsiębiorcami

sale konferencyjne

Prowadząc działalność gospodarczą prędzej czy później spotykamy się z propozycją współpracy z innym przedsiębiorcą lub instytucją. Może to oznaczać bezpośredni kontakt, lub spotkanie na platformie internetowej. W wypadku wideo rozmów etyka w biznesie jest równie ważna jak podczas bezpośredniego spotkania. Czasy kiedy wystarczyło założyć dopasowany garnitur skończyły się bezpowrotnie. Jakie w takim razie zasady etyki biznesowej warto zastosować, aby spotkanie przebiegło pomyślnie ?

Etyka w biznesie – zasady

Przywitanie naszego rozmówcy już od samego początku może zdradzić z kim mamy do czynienia. Jeżeli nasz uścisk dłoni będzie mocny i pewny przekażemy tym samym szczerość, profesjonalizm i pewność siebie. Jest on ważny bez względu na to, czy spotykasz się z partnerem biznesowym po raz pierwszy, czy po raz kolejny. Utrzymuj kontakt wzrokowy pokazując tym samym, że jesteś zainteresowany tym co ma do przekazania rozmówca.

Kolejną ważną zasadą jest zapamiętanie imienia i nazwiska osoby z która mamy styczność. Możemy skojarzyć sobie imię z inna dobrze znaną nam osobą. W ten sposób pokażemy, że interesujemy się danym współpracownikiem i okażemy mu tym samym szacunek.

Kolejna ważną zasadą etyki w biznesie – chociaż nie powinno to być niczym nowym – jest bycie uprzejmym. Nie róbmy tego do przesady, ale używając takich słów jak „zapraszam”, „proszę” na pewno zjednamy sobie współpracownika. Warto zapamiętać, że przesadne podziękowania mogą zostać odebrane jako nasza desperacja.

W wypadku spotkań biznesowych, w których uczestniczą nasi współpracownicy, warto na początku spotkania przedstawić swoich partnerów. Oczywiście zapamiętanie od razu wszystkich imion dla naszego rozmówcy nie będzie możliwe, ale wcześniejsze przedstawienie partnerów biznesowych będzie wyglądać profesjonalnie, a przecież o to nam chodzi.

Spotkania biznesowe na przykład w gabinecie naszego współpracownika wymagają przestrzegania prostej zasady – pukania przed wejściem. Jeżeli natomiast my zapraszamy kogoś pamiętajmy, aby miejsce naszej pracy było czyste. Nie sprzyja temu jedzenie przy biurku lub bałagan w naszych dokumentach.
Szacunek dla osoby z którą rozmawiamy wyrazimy także poprzez wyciszenie naszego telefonu komórkowego. Możliwe jest, że w trakcie naszej rozmowy będziemy go używać, to jednak warto unikać przerwania spotkania w celu odebrania rozmowy telefonicznej.

Etyka w biznesie – email

Kontakt z naszym współpracownikiem możemy utrzymywać na różne sposoby. Może to być rozmowa telefoniczna, lub kontakt mailowy. Skonfiguruj tak swój telefon, aby wysyłał powiadomienia o otrzymanej wiadomości email. Dzięki temu będziesz na bieżąco z ważnymi wiadomościami. Szybsze reagowanie na wiadomości mailowe pokaże Twój profesjonalizm. Jeżeli pójdzie to w parze z profesjonalną odpowiedzią okażesz szacunek swojemu nadawcy. Unikaj odpowiedzi „tak”, „nie”, rozwiń swoją wypowiedź. Zwróć uwagę na literówki i błędy ortograficzne. Zadbaj o poprawny i profesjonalny podpis maila.

Etyka biznesowa to także zachowanie w miejscu w pracy. Aby okazać szacunek swoim współpracownikom unikaj niepotrzebnego generowania hałasu, na przykład poprzez słuchanie muzyki z wykorzystaniem głośników, głośnych rozmów przez telefon czy śmiechów.

Szanuj swojego potencjalnego współpracownika na każdym etapie rozmów poprzez punktualne przybycie w określone miejsce. Dotyczy to także rozmów online, odpowiedzi na maile czy umówionej rozmowy telefonicznej.

Pozostaw po sobie dobre wrażenie, a każdą z powyższych raz stosuj przy każdym spotkaniu. Etyka w biznesie to bardzo ważne ogniwo udanej współpracy biznesowej.

Powiązane artykuły

Podstawy Modelowania Procesów Biznesowych 2.0

teoriabiznesu.pl

Niedziele handlowe vs. niedziele bez handlu – kalendarz

teoriabiznesu.pl

RODO – Dane osobowe i zmiany w prawie pracy – szkolenie

teoriabiznesu.pl