Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Otwieramy salon kosmetyczny – na co zwrócić uwagę?

salon kosmetyczny pomysłem na biznes

Otwarcie salonu kosmetycznego może być dobrym pomysłem na biznes, jeżeli jego założeniu towarzyszy odpowiedni przygotowany biznes plan.

Biznesplan salonu kosmetycznego

Dobrze rozplanowany plan działania przyszłego zakładu kosmetycznego, zapewni powodzenie biznesu.  Jakie najważniejsze punkty powinien zawierać biznesplan?

  1. Misja salonu

W pierwszej kolejności należy ustalić, jaka jest misja przyszłej działalności. W tym celu określamy po co chcemy otworzyć taki biznes i jaki chcemy osiągnąć cel.

  1. Problem który rozwiązuje salon kosmetyczny

Otwarcie salonu rozwiązuje problem, z jakim borykają się klienci, a którego wykonanie wolą zlecić Tobie, a nie rozwiązać go np. samemu. Jaki problem na przykład może rozwiązać taki salon?

  1. Model przychodów

Każdy biznes musi mieć jasno określony model przychodów, czyli ich źródła. W ten sposób ustalasz sposoby zarabiania pieniędzy. Produkty detaliczne mogą stanowić kolejny punkt oferty, która powinna uzupełniać usługi w sposób pomagający rozwiązać problem klientów.

 

  1. Koszty prowadzenia salonu

Punkt ten uwzględnia wydatki na prowadzenie firmy, czyli wszystkie koszty związane z uruchomieniem i prowadzeniem Twojego salonu. Jakie mogą być koszty prowadzenia salonu kosmetycznego?

Lista miesięcznych kosztów, w zależności od wybrania modelu biznesowego może zawierać:

  1. Wynagrodzenie personelu
  2. Czynsz i rachunki za media (woda, prąd, ogrzewanie)
  3. Zakupy produktów
  4. Marketingi reklama salonu
  5. Ubezpieczenie lokalu, swoje i pracowników
  6. Edukacja swoja i pracowników
  7. Oprogramowanie dla salonu kosmetycznego

Zobacz także ofertę oprogramowania dla salonu kosmetycznego firmy Versum – https://www.versum.pl/terminarz-dla-salonu-kosmetycznego/

  1. Docelowy rynek i klienci

Warto ustalić kto będzie docelowym klientem, w jaki sposób go przyciągnąć oraz jak rozlegał jest wielkość lokalnego rynku, który skorzysta z takich usług.

  1. Konkurencja i marketing

Ważne jest rozeznanie runku – salony kosmetyczne konkurencji w Twojej okolicy i ich działalność. Dodatkowo ważny jest plan, w którym zawarty jest kosztorys.

  1. Personel i współpracownicy

Głównym filarem, który decyduje o powodzeniu biznesu, jest odpowiednie podejście do klienta. Może to zapewnić odpowiedni dobrany personel.

  1. Programy wspierające pracę

Oprócz dobrze dobranego personelu, warto dobrać program dla kosmetyczki, który pomoże na przykład ustalić terminarz kosmetyczny.

Jakie jeszcze koszty mogą obejmować otwarcie takiego zakładu? Mogą to być na przykład:

  1. Kaucja czynszu
  2. Odstępne
  3. Dzierżawa
  4. Wyposażenie salonu
  5. Wstępne dostawy i inwentaryzacja
  6. Certyfikaty i licencje 
  7. Marketing wprowadzający salon
  8. Opłaty prawne i ubezpieczenie salonu

Powiązane artykuły

Od 18 maja skorzystamy z usług fryzjera i kosmetyczki, a także pójdziemy do restauracji i kawiarni.

teoriabiznesu.pl