Obraz autorstwa ijeab na Freepik
Usługa płatności odroczonych, czyli „kup teraz, zapłać później” cieszy się zainteresowaniem coraz szerszego grona odbiorców biznesowych. Pozwala dokonać zakupu produktów nawet przy tymczasowym braku potrzebnej kwoty.
Płatności odroczone – na czym polegają?
Płatności odroczone umożliwiają dokonanie zakupu towaru w konkretnym momencie i uregulowanie zobowiązania w późniejszym terminie. W języku handlowych usługa ta nazywana jest „kup teraz, zapłać później”, co bardzo dobrze obrazuje jej sens. Klient dokonuje płatności w ciągu 30 dni, natomiast sprzedawca otrzymuje należną kwotę od razu po dokonaniu płatności. Firma zewnętrza, po ocenie zdolności kredytowej klienta, udziela finansowania, tymczasowo pokrywając wszelkie koszty.
Korzyści z płatności odroczonych dla Twojego biznesu
Sprzedawcy, którzy oferują płatności odroczone jako jedną z dostępnych metod płatności, mogą:
- pozyskać nowych klientów, zwłaszcza tych, którzy cenią sobie płatności ratalne;
- poprawić swoją płynność finansową;
- zatrzymać przy sobie stałych klientów, którzy tymczasowo nie dysponują pieniędzmi, które mogliby przeznaczyć na zakupy;
- zaproponować klientom droższe produkty, a tym samym zwiększyć dochody.
Poprawa przepływów pieniężnych
Korzystanie z usługi odroczonych płatności pozwala poprawić płynność finansową, gdyż pieniądze trafiają na konto sprzedawcy od razu po dokonaniu płatności. Nie musi on udzielać klientowi kredytu we własnym zakresie, ponosząc przy tym ryzyko jego niewypłacalności. Pieniądze pozostają do dyspozycji sprzedawcy.
Zwiększenie lojalności klientów
Klienci indywidualni i biznesowi coraz chętniej zawierają transakcje z podmiotami oferującymi odroczone płatności. Powodem jest fakt, iż dzięki temu mogą pozwolić sobie na zakup droższego produktu, za który w zwykłych okolicznościach nie byliby w stanie zapłacić. Klienci oczekują dziś najwyższej jakości usług, w tym szerokiej oferty metod płatności. Odroczone płatności mogą być jedną z nich.
Pozyskiwanie nowych klientów
Podstawowym zadaniem przedsiębiorcy jest ciągłe pozyskiwanie nowych klientów. Wymaga to zapewnienia wysokiej jakości towaru, lecz jednocześnie umożliwienia dokonywania płatności w elastyczny sposób. Nowi klienci, odwiedzając sklep internetowy, zwracają uwagę przede wszystkim na oferowane metody płatności oraz sposoby dostawy.
Jak wprowadzić płatności odroczone w Twoim biznesie?
Na wprowadzenie usługi odroczonych płatności może zdecydować się każdy przedsiębiorca, bez względu na skalę, na jaką sprzedaje towary w sieci. Podstawowym zadaniem jest skonfigurowanie swojego e-sklepu z bramką płatności, tak aby klienci mieli swobodny dostęp do usługi. Uprzednio należy jednak wybrać dostawcę oraz wypełnić odpowiedni wniosek, który będzie podlegał weryfikacji.
Wybór odpowiedniego dostawcy
Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z odroczonych płatności, powinni wybrać odpowiedniego dostawcę, który sfinansuje zakupy klientów. Ważne, aby przejął on na siebie ryzyko niewypłacalności na wypadek, gdyby klient nie uregulował płatności w uzgodnionym terminie. Jest to istotne pod kątem zachowania płynności finansowej.
Integracja z systemem sprzedaży
System, który proceduje płatności odroczone, musi być w pełni zintegrowany z systemem sprzedaży. Jest to bardzo istotne w kontekście elastycznego poruszania się po e-sklepie – klient, chcąc wybrać sposób płatności, powinien móc kliknąć „kup teraz, zapłać później”, po czym zostanie on przekierowany na właściwą stronę.
Promocja płatności odroczonych wśród klientów
Jak wypromować płatności odroczone wśród klientów? Najprostszym sposobem jest umieszczenie informacji o nich na stronie głównej e-sklepu. Stałym klientom warto przesłać wiadomość mailową. Informacja o usłudze „kup teraz, zapłać później” powinna pojawić się w momencie, gdy klient zamierza porzucić koszyk – bardzo często bowiem okazuje się, że rezygnacja z zakupów podyktowana jest niemożnością dokonania za nie płatności.