Obecnie rozwój branży e-commerce to w dużej mierze zasługa małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią około 99 proc. wszystkich firm w Unii Europejskiej. Są najważniejszym elementem e-handlu. W ciągu ostatnich kilku lat były odpowiedzialne za stworzenie około 85 proc. nowych miejsc pracy. Mają ogromny wpływ na gospodarkę, dlatego tak ważny jest rozwój kompetencji technologicznych i odpowiednia edukacja oraz znajomość najnowszych trendów, aby wybić się w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku e-commerce.
iCEA Group – międzynarodowa agencja digital marketingu, która od 16 lat wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu wraz z doświadczonymi ekspertami rynku e-commerce rozpoczynają nowy cykl bezpłatnych webinarów edukacyjnych, w którym dzielą się wiedzą z obszarów e-handlu. Webinary skierowane są do właścicieli, e-commerce, managerów oraz specjalistów digital marketingu. Celem cyklu edukacyjnego jest pomoc w lepszym rozumieniu i wykorzystaniu potencjału marketingu internetowego w e-biznesie.
Zgodnie z informacją z września 2021 roku na temat rzeczywistej kondycji polskiego e-commerce tylko 1,5% sklepów internetowych ma bardzo dobrą sytuację finansową, natomiast aż 67% e-sklepów odnotowuje trudną, a 8,3% bardzo trudną kondycję biznesu. Dlaczego tak się dzieje? Na to pytanie odpowiadają eksperci, którzy znają kulisy branży, pracując w niej od ponad dekady.
W pierwszym odcinku cyklu specjaliści: Paweł Borowik – Vice President of Business Development w iCEA Group oraz Marek Kich – konsultant e-commerce i marketingu oraz CEO Satisfly – firmy technologicznej tworzącej sklepy internetowe, które sprzedają, skupili się na zagadnieniu doboru właściwej platformy do e-sklepu, omówili zalety i wady platform e-commerce oraz udzielili wskazówek, w jaki sposób wybrać najlepszy silnik sklepu internetowego. Odpowiedzi na te zagadnienia szuka wielu przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój e-biznes. Prezentowana podczas webinaru wiedza nie jest teoretyzowaniem, ale bazowaniem na wielu zrealizowanych kampaniach i case study klientów.
Marek od ponad dekady pomaga firmom uruchamiać i rozwijać się w e-commerce w branży B2B oraz B2C, wspierając je od pierwszych pomysłów rozpoczęcia sprzedaży w sieci po skalowanie wyników sprzedażowych. Swoją wiedzą dzieli się w autorskim podcaście „Sztuka E-Commerce”.
Wybór silnika e-commerce to jedna z tych decyzji, które mają wielkie znaczenie dla biznesu. Tutaj błędem jest zarówno niedoinwestowanie, jak i przeinwestowanie. W pierwszym przypadku mamy hamulec na sprzedaży ze strony niewydolnej technologii. W drugim wydanie mnóstwa pieniędzy na coś, czego potencjału nigdy nie wykorzystamy. Pułapek jest sporo, podobnie jak mitów, które narosły wokół tematu. Trzeba o tym mówić, bo wbrew różnym sloganom e-commerce nie jest łatwym sposobem na zarobek. Bez odpowiedniej wiedzy to jak porywanie się z motyką na słońce – mówi Marek Kich, CEO Satisfly.
Z pewnością sukces branży e-commerce zależy od rozwoju małych i średnich firm, które na nim działają. Dlatego wszelkie innowacyjne rozwiązania powstające z myślą o sektorze MŚP mają ogromne znaczenie dla rozwoju handlu online. Dzięki odpowiedniej edukacji i znajomości najnowszych aktualizacji w digital marketingu przedsiębiorcy będą na bieżąco z topowymi narzędziami, które zapewnią im przewagę konkurencyjną.
Prowadzenie efektywnych kampanii online, optymalizacja e-sklepu pod kątem SEO, dobór odpowiednich narzędzi dla jak najlepszych wyników sprzedażowych sklepu internetowego to najważniejsze wyzwania związane z prowadzeniem biznesu e-commerce, jakie stoją przed przedsiębiorcami, którzy chcą zbudować silną markę, rozpoznawalną w Internecie oraz osiągnąć wzrost wolumenu sprzedaży. Do tego niezbędna jest znajomość rynku i narzędzi. Cykl edukacyjny, który rozpoczynamy, we współpracy z liderami z branży, obejmie wszystkie obszary e-commerce, niezależnie od tego, na jakim etapie rozwoju się on znajduje. Uważam, że jedną z największych wartości webinarów jest to, iż eksperci zaproszeni do jego współtworzenia to praktycy z wieloletnim doświadczeniem – mówi Paweł Borowik, Vice President of Business Development w iCEA Group.
Bezpłatny webinar otwierający nowy cykl edukacyjny iCEA Group pt. „Jak dobrać platformę do Twojego e-sklepu?” już za nami. Kolejna edycja już 29 sierpnia 2023 r. o godzinie 10:00. Zapisy na wydarzenie już wkrótce >> tutaj.
Dowiedz się pierwszy o najnowszych trendach, technikach i najbardziej efektywnych praktykach, które są istotne w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku e-commerce.po