Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Praktyczne wskazówki dotyczące projektowania taśmy pakowej z nadrukiem

projektowania taśmy pakowej

Taśma pakowa z nadrukiem to doskonały sposób na zabezpieczenie przesyłki, ale również narzędzie do promocji marki. Stanowi tańszą alternatywę dla znakowania opakowań. Jej głównym przeznaczeniem jest wyróżnienie firmy na tle konkurencji i budowanie spójnego wizerunku marki.

Czym wyróżnia się taśma z nadrukiem?

Taśma pakowa z nadrukiem to akcesorium, które służy do zabezpieczenia opakowań, ich identyfikacji i estetycznego pakowania. Do produkcji taśm pakowych stosuje się różne podłoża – najczęściej jest to folia BOPP, papier lub inne tworzywo sztuczne. Nadruk na taśmach pakowych wykonywany jest najczęściej metodą fleksograficzną, która zapewnia wyrazistość barw oraz wysoką precyzję druku.

O czym warto pamiętać przed zakupem taśmy z nadrukiem?

Przed opracowaniem projektu nadruku na taśmę pakową należy wybrać odpowiedni rodzaj produktu. Taśma pakowa powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb konkretnej firmy. W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad rodzajem kleju, a następnie skoncentrować się na typie podłoża. Do znakowania nadają się taśmy:

  • akrylowe,
  • solventowe,
  • Hot-Melt,
  • freezer.

Kolejnym krokiem powinien być wybór szerokości taśmy, jej długości i koloru podłoża.

Jak powstają taśmy pakowe z nadrukiem?

Proces produkcyjny taśm pakowych z nadrukiem przebiega inaczej niż w przypadku tradycyjnych taśm samoprzylepnych. Kluczową kwestią jest w tym wypadku trwałość nadruku. Metoda znakowanie ma tutaj również istotne znaczenie, ponieważ to od niej zależy, czy zachowane zostaną właściwości produktu. Do produkcji taśm pakowych z logo najczęściej wykorzystywana jest tzw. metoda sandwich. Polega ona na naniesieniu znakowania od spodu, a następnie nałożeniu warstwy kleju na podłoże. Dzięki temu nadruk na taśmie pakowej nie ulega ścieraniu, a produkt nie traci swoich właściwości.

Jak zaprojektować nadruk?

Nadruk na taśmie pakowej powinien być dokładnie przemyślany. Odpowiednia estetyka opakowania wpływa na pierwsze wrażenie odbiorcy, a następnie na jego przyszłe decyzje zakupowe. Taśma pakowa może zawierać sam logotyp lub dodatkowe informacje – wszystko zależy od indywidualnego zapotrzebowania danej firmy. Doprecyzowania wymagają kolory nadruku, czcionka czy rozmiar logotypu. Kolorystyka taśmy powinna odpowiadać identyfikacji wizualnej marki. Im lepiej określone oczekiwania firmy, tym łatwiej dostosować projekt do jej wymagań. Wielu producentów taśm pakowych z logo udostępnia zamawiającym specjalne kreatory nadruku. Dzięki nim zamówienie produktu jest o wiele łatwiejsze. Kreator w prosty sposób przeprowadza klienta przez proces zamówienia. Pozwala wybrać rodzaj kleju, szerokość rolki i wgrać gotowy projekt nadruku. Przed zatwierdzeniem zamówienia możliwe jest również zweryfikowanie wizualizacji produktu z nadrukiem.

Gdzie zamówić taśmę z nadrukiem?

Jedną z zalet zamawiania taśmy z nadrukiem bezpośrednio u producenta jest to, że firma zyskuje możliwość zakupu produktu idealnie dopasowanego do jej oczekiwań. Poszukując dostawcy taśm pakowych z logo, warto skorzystać z usług doświadczonej firmy, jaką jest TCM Service. Lata działalności firmy pozwoliły uzyskać jej wysoką specjalizację w branży. To wiodący producent taśm samoprzylepnych z nadrukiem. TCM Service dysponuje nowoczesnym parkiem maszynowym, oferując asortyment najwyższej jakości. Warto podkreślić, że TCM Service udostępnia swoim klientom wygodny kreator nadruków online, który znacznie ułatwia proces zamówienia. Ponadto w TCM Service o obsługę klienta dba wykwalifikowana kadra, które służy fachowym doradztwem.