Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Telefoniczna obsługa klienta – jak uruchomić profesjonalną infolinię call center w biznesie?

polcall telesprzedaz

Posprzedażowa opieka nad klientami ma kluczowe znaczenie w utrzymaniu dobrych relacji i wzmocnieniu zaufania do firmy. Indywidualne podejście w procesie obsługi zapytań, udzielania informacji czy bieżącego rozwiązywania problemów jest pozytywnie odbierane przez klientów, dzięki czemu w przyszłości chętniej wybierają usługi oraz produkty tego samego dostawcy. Jak uruchomić infolinię, która przyniesie firmie zysk i zwiększy poziom satysfakcji klientów?

Na czym polega telefoniczna obsługa klienta?

Telefoniczna obsługa klientów oferuje możliwość bezpośredniego nawiązania kontaktu z firmą, dzięki czemu szybko uzyskują oni potrzebną pomoc. Konsultanci w czasie rzeczywistym udzielają informacji na temat usług, produktów, etapu realizacji zamówienia, kosztów i wielu innych pytań, które pojawiają się po zakończeniu procesu sprzedażowego. Infolinia obsługi klienta może pełnić różne funkcje – rozwiązanie warto wdrożyć z myślą o aspekcie informacyjnym oraz obsłudze konkretnych zapytań, np. reklamacji czy zapewniać niezbędne wsparcie techniczne.

Biuro obsługi klienta realizowane w ramach infolinii można połączyć z innymi kanałami komunikacji wykorzystywanymi przy strategii omnichannel dzięki odpowiednim narzędziom i rozwiązaniom systemowym. Telefoniczna obsługa zgłoszeń usprawnia przebieg wybranych procesów z korzyścią dla klienta oraz firmy. jednak aktywacja infolinii wewnątrz działu nie należy do tanich procedur. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z kosztem zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników do obsługi centrali telefonicznej oraz zapewnieniem niezbędnej infrastruktury technicznej. Z myślą o redukcji wydatków firmy i odciążeniu personelu obsługę klienta za pośrednictwem infolinii warto zlecić profesjonalnemu call center.

Outsourcing usług telemarketingowych w call center

Outsourcing infolinii polega na całkowitym lub częściowym przejęciu obowiązków związanych z obsługą klienta przez call center specjalizujące się w zarządzaniu komunikacją. Telemarketerzy mają duże doświadczenie w prowadzeniu rozmów telefonicznych i efektywnie dbają o wzrost zainteresowania ofertą klienta. W rezultacie działań osoba zgłaszająca się z konkretnym problemem zostaje objęta posprzedażową opieką według najwyższych standardów, co zwiększa jej pozytywne doświadczenia podczas kontaktu z firmą.

Profesjonalną obsługę klienta za pośrednictwem infolinii call center możesz zlecić firmie Polcall z Częstochowy. To contact center oferujące usługi telemarketingowe dla wielu branż. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom pracownicy z łatwością przejmują opiekę nad wybranymi procesami w ramach outsourcingu, opracowują strategię komunikacji i konsekwentnie ją realizują za pośrednictwem centrali telefonicznej.

polcall call center

Więcej o pełnej ofercie usług call center Polcall możesz przeczytać na stronie: https://www.polcall.pl/.

Korzyści wdrożenia infolinii obsługi klienta

Biuro obsługi klienta (BOK) stanowi dodatkowy kanał komunikacji z klientem, który pozwala w jednym miejscu uzyskać informacje odpowiadające jego aktualnym potrzebom. Rozmowa z doświadczonym konsultantem oferuje więcej okazji do pozyskania przydatnych informacji na temat grupy docelowej i służy wykorzystaniu dodatkowej okazji do sprzedaży produktów lub usług. Dzięki zastosowaniu zintegrowanych narzędzi z wewnętrznymi systemami można usprawnić proces zarządzania danymi i zautomatyzować wiele procedur. Dedykowana infolinia pozwala zbudować wizerunek firmy jako zaufanego eksperta niskim kosztem, a efekty działań są zauważalne również przy wzroście konwersji.