Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Cennik buzz marketingu 2022

agencja marketingowa

O marketingu szeptanym słyszy się coraz więcej. To jedno z najskuteczniejszych narzędzi do promocji marki i jej produktów. Jednak mimo niepodważalnej ilości korzyści wielu przedsiębiorców dalej zastanawia się, czy aby na pewno warto zainwestować w tę formę reklamy. Jedną z kwestii, która budzi wątpliwości, jest cena. Ile tak naprawdę kosztuje marketing szeptany i jak prezentuje się przykładowy cennik buzz marketingu w 2022 roku? Przekonajmy się, na jakie koszty należy się przygotować!

Buzz marketing w pigułce

Każdy z nas w pewnym momencie swojego życia polecił drugiej osobie jakiś produkt lub zachwalał usługę, z której korzystał. Bardzo często w gronie rodziny lub znajomych opowiadamy sobie o naszych zakupach, najczęściej wykorzystywanych produktach lub ulubionym gabinecie kosmetycznym czy salonie fryzjerskim. Dokładnie tak działa marketing szeptany. Jego potęga opiera się na działaniu plotki i społecznego dowodu słuszności. Obecnie opinie o produktach i sklepach można znaleźć również w Internecie. Zarówno na stronach opiniotwórczych typu gowork lub opineo, jak i na forach dyskusyjnych czy w mediach społecznościowych. Internauci bardzo chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i wymieniają recenzjami produktowymi. Odpowiednio zaplanowany marketing szeptany sprawia natomiast, że klienci nie tylko dokonują zakupu, ale chętnie polecają go kolejnym odbiorcom. Dokładają swoją cegiełkę do listy pozytywnych opinii konsumenckich wyświetlających się w sieci.

Jak efektywnie wykorzystać marketing szeptany?

Buzz marketing przez wielu specjalistów uważany jest obecnie za jedną z najskuteczniejszych metod promocji firm w sieci. By to zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że ponad 90% użytkowników przed dokonaniem zakupu poszukuje opinii o danej firmie lub jej produktach właśnie w Internecie. Bardzo często użytkownicy spędzają nawet kilka godzin na czytaniu rekomendacji innych osób. Jak wskazują statystyki, najczęściej przed dokonaniem ostatecznej decyzji sprawdzamy aż kilkanaście recenzji! Te dane mówią same za siebie. Im więcej mówi się o Twojej firmie w Internecie, tym lepiej, oczywiście pod warunkiem, że komentarze są pozytywne. Tworzenie wizerunku marki jest niezwykle ważne i może zadecydować o sukcesie firmy. Narzędzia budowania wizerunku w sieci to nie tylko popularne social media i profile firmowe, ale również buzz marketing. Może być z powodzeniem stosowany do poprawy nadszarpniętej reputacji, budowania zaufania odbiorców, czy po prostu w celu zwiększenia popularności i rozpoznawalności firmy. Co ciekawe, bardzo często wykorzystują go również pracodawcy, by zadbać o odpowiedni employer branding, na przykład poprzez gowork opinie.

Skuteczny buzz marketing – zasady

Kluczem do sukcesu, jak w przypadku większości działań reklamowych jest odpowiednia strategia i działanie według ściśle określonego planu. Przed przystąpieniem do publikowania wpisów, dobrze jest przeprowadzić skrupulatny audyt treści. Zobaczyć jak wygląda obecny wizerunek marki w Internecie i gdzie pojawia się najwięcej opinii na jej temat. Oczywiście niezwykle istotne jest również to, jaki jest wydźwięk widniejących w sieci komentarzy i czy są to zaufane opinie, czy raczej wpisy pochodzące z podejrzanych kont, bez historii. Dopiero po dokładnej analizie można przystąpić do opracowania strategii i planu content marketingu. Powinien zawierać między innymi główne kanały komunikacji, czas trwania kampanii oraz ilości postów, które mają być publikowane. Na tym etapie warto się też zastanowić, które wskaźniki będą monitorowane w celu kontrolowania efektów. Przydatnymi narzędziami w tej kwestii mogą być na przykład Brand24, Google Alerts, Sprout Social czy Sotrender.

O tym nie możesz zapomnieć!

Marketing szeptany opiera się na autentyczności i wiarygodności. W dobie internetu konsumenci mają coraz wyższe wymagań i naprawdę ciężko ich zadowolić. Unikają nachalnej i natarczywej reklamy i zdecydowanie preferują subtelny przekaz. Pamiętaj o tym i staraj się prowadzić dyskusję w sposób subtelny, udzielając przy tym wartościowych i merytorycznych informacji. Tworzone treści powinny być całkowicie zgodne z prawdą i unikalne. Kopiowanie wpisów nie jest mile widziana praktyką. Prędzej czy później internauci to zauważą, a utracone zaufanie będzie bardzo ciężko odbudować. Podczas kreowania wpisów nie można zapomnieć również o kreatywności. Wciągające wpisy, opierające się na ciekawych historiach, sprawią, że nawiążesz więź z potencjalnymi klientami i przekonasz ich do siebie bardzo szybko. Co więcej, w ten sposób zachęcisz ich do udziału w dyskusji i sprawisz, że utworzony wątek będzie żył własnym życiem i jeszcze długi czas działał na korzyść marki.

Jak wygląda cennik buzz marketingu 2022 roku?

Dokładny koszt działań buzz marketingowych zależy od wielu czynników i bardzo precyzyjnie odpowiedzieć na to pytanie. Zwykle agencje marketingowe oferują dokładną wycenę po przeanalizowaniu potrzeb i wymagań klienta. Najlepszym sposobem jest skontaktowanie się ze specjalistami z tej branży i dopytanie o szczegóły. Zachęcamy do skorzystania z pomocy ekspertów z WMH Agency, którzy chętnie udzielą odpowiedzi na wszystkie dodatkowe pytania. Jednak ogólnie rzecz biorąc, chcąc postawić na marketing szeptany wysokiej jakości, uwzględniający analizę sytuacji rynkowej marki, potrzeby jej klientów i merytoryczne treści publikowane w dopasowanych kanałach komunikacji trzeba przygotować się na wydatek rzędu minimum kilkuset złotych miesięcznie. Jest to jednak bardzo dobra inwestycja, która zwykle zwraca się w szybkim czasie.

Autor  – Piotr Sulewski, WMH AGENCY