Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Co to jest content marketing: poznaj ciekawe przykłady marketingu treści

content marketing

Dlaczego Twoja firma powinna postawić na marketing treści? Bo to jedna z najbardziej skutecznych dróg do budowania świadomości marki oraz zaangażowania w grupie docelowej.

Na początku warto postawić sobie pytanie: co to jest content marketing? Mówiąc najprościej, to strategia marketingowa polegająca na produkowaniu wysokiej jakości treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców. Co ważne, treści te tworzone są według ustalonej wcześniej strategii content marketingowej, w której ustalamy nasze grupy docelowe, jak i cele, które chcemy zrealizować. 

Istotnym elementem content marketingu jest wsłuchiwanie się np. w potrzeby internautów, jak i analiza działalności konkurencji. Jedną z najważniejszych zasad marketingu jest pisanie w pierwszej kolejności pod użytkownika, a w drugiej – pod wyszukiwanie. 

Cele content marketingu

W zależności od dziedziny działalności, jak i wybranego kanału komunikacji marki, content marketing może realizować wiele różnych celów. Z jednej strony może on pomóc budować ekspercki wizerunek firmy (np. na blogu firmowym, gdzie dzielimy się wiedzą specjalistyczną), z drugiej zaś angażować społeczność, lub budować pozycję strony w wyszukiwarce. 

Poznaj najciekawsze rodzaje content marketingu:

content marketing 2

Formaty w content marketingu można podzielić według trzech kategorii: tekstowych, graficznych oraz video. Oto najciekawsze, jak i najczęściej używane przykłady z każdej z tych kategorii.

Blog firmowy

to dzięki niemu możesz dzielić się specjalistyczną wiedzą, doradzać i budować wizerunek eksperta. Regularnie publikowane artykuły blogowe sprawią pokazują też, że dobrze rozumiesz potrzeby swoich odbiorców, wchodzisz z nimi dialog i dajesz miejsce na dyskusje (opcja komentarzy pod artykułami).  

E-book

Firmy coraz częściej stawiają na e-booki wydawane w formie poradników lub zbiorów inspiracji. Jeśli pracujesz np. w branży gastronomicznej, możesz stworzyć publikację z przepisami. Dlaczego ludzie pokochali e-booki? Bo mogą z nich czerpać wiedzę, gotowe rozwiązania do wdrożenia, jak i rozrywkę. Korzyści dla marki? Oczywiście budowanie nie tylko świadomości, ale też silnej pozycji eksperta. dzieląc się wartościową treścią zwiększasz prawdopodobieństwo, że zadowolony odbiorca wróci, by skorzystać z Twoich usług. 

Opisy produktów

To coś, co można uznać za absolutny must have każdego sklepu internetowego. Ta forma content marketingu jest pomocna w optymalizacji strony pod SEO, dostarczając przy tym niezbędnych informacji o produkcie. 

 Informacja prasowa

To nic innego jak krótka notka skierowana do mediów (najczęściej droga mailową). Jej zadaniem jest informowanie o ciekawych aspektach działalności firmy, np. wydania raportu, badania czy uczestnictwa w ważnej imprezie branżowej. Odpowiednio skonstruowana, pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców (np. gazet czy portali branżowych).

Infografika

Kolejną, tym razem graficzną formą marketingu treści jest infografika. To sposób  przedstawienie pewnych informacji lub danych za pomocą grafiki. Dzięki niej można  objaśnić np. zasady korzystania z produktu, czy pokazać, jak coś jest skonstruowane.  

Webinar

W zależności od strategii content marketingowej marki, możemy skupić się też na bardziej “interaktywnych” formach content marketingu. Jedną z nich jest webinar, czyli spotkanie na żywo, gdzie odbiorcy mogą w czasie rzeczywistym oglądać i komentować wypowiedzi prowadzącego, zadając np. pytania do prezentacji. Webinar to nic innego jak szkolenie online, podczas którego możesz dzielić się wiedzą z konkretnej dziedziny lub zaprezentować nowy produkt. 

Podcast

To plik dźwiękowy, którego można słuchać w dowolnym miejscu i czasie. Odbiorcy pokochali tę formę content marketingu właśnie z uwagi na “elastyczność” – podcastu można słuchać na wakacjach, podczas jazdy rowerem czy w komunikacji miejskiej. Od audycji radiowej odróżnia go to, że nie jest transmitowany na żywo. Marki i instytucje wykorzystują podcasty do podzielenia się wiedzą (np. Strefa Psyche uniwersytetu SWPS) i wartościami, które są bliskie jej odbiorcom. 

Pamiętaj – dobrze zaplanowane treści content marketingowe mogą przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Dlatego uważnie przyglądaj się potrzebom swoich odbiorców, by tworzone przez Ciebie treści były odpowiedzią właśnie na te potrzeby. A im więcej kanałów zaangażujesz, tym krótsza droga do pozyskania nowych klientów! W zaplanowaniu i realizacji skutecznej strategii content marketingowej pomogą Ci agencje marketingowe takie jak np. Kohai.pl