Być może słyszeliście już wcześniej o pojęciach takich jak „SEO” czy „pozycjonowanie”, ale nie wiecie, co się za nimi kryje. Jeśli prowadzicie swoją stronę internetową, to zdecydowanie powinniście dowiedzieć się, dlaczego są to zagadnienia bardzo istotne. W tym artykule powiemy wam, z czyich usług korzystać, aby zwiększyć ruch organiczny w domenach, które posiadacie.
Co daje pozycjonowanie stron?
Jeśli prowadzimy swoją stronę internetową, z pewnością zależy nam na tym, aby odwiedzało ją jak najwięcej osób. Jednym ze sposobów na dotarcie do internautów jest zajmowanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na kluczowe dla nas frazy. Jeśli jesteśmy Barberem w Gdańsku, chcemy, aby na hasło „Barber Gdańsk” nasze usługi pojawiały się możliwie jak najwyżej na liście wyników. W tym pomoże nam agencja SEO lub freelancer.
Pozycjonowanie jest bardzo złożonym procesem, wymaga wiedzy oraz doświadczenia. Dlatego też, choć w teorii moglibyśmy zająć się tym sami, zaleca się korzystanie z usług specjalistów. Wówczas zwiększamy swoje szanse na osiągnięcie sukcesu.
Kim jest freelancer SEO?
Niektórzy decydują się na współpracę z agencjami, inni ze specjalistami, którzy pracują samodzielnie. Jednym z freelancerów, którzy zajmują się pozycjonowaniem stron jest Michał Brzozowski. Kim dokładnie jest freelancer?
Jest to osoba, która przejmie opiekę nad naszą stroną. Sprawdzi, jakie elementy należy poprawić i jakie zmiany powinny zostać wdrożone. Celem jego działań jest zwiększenie sprzedaży naszych produktów poprzez zwiększenie ruchu na naszej stronie.
Dlaczego niektórzy wolą współpracę z pojedynczym specjalistą zamiast dużą agencją? Przede wszystkim zależy im na tym, aby wiedzieć, kto dokładnie zajmuje się ich stroną. W większych firmach czasami ciężko ustalić, kto dokładnie odpowiada za wdrożone zmiany. Można powiedzieć, że odpowiedzialność jest tam rozmyta na parę różnych osób. Dlatego też współpraca z freelancerem sprawia, że właściciele stron wiedzą, z kim dokładnie rozmawiać o przeprowadzonych pracach.
Poza tym freelancer może pokazać nam swoje portfolio. Wiemy wówczas, że to właśnie on w całości odpowiadał za dany projekt. Możemy więc ocenić, czy to właśnie usług tej osoby potrzebujemy.
Kto powinien zainteresować się SEO?
Tak naprawdę o SEO powinien zadbać każdy, kto posiada swoją stronę internetową. Powinno zależeć nam na tym, aby przyciągnąć do siebie internautów, którzy będą zainteresowani naszymi produktami lub usługami. Zwiększenie ruchu organicznego jest jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu.
Pamiętajmy natomiast, że działania SEO to projekt długofalowy. Na pierwsze efekty najczęściej czeka się nawet parę miesięcy. Jest to jednak praca warta swojej ceny, ponieważ widok rosnącego ruchu jest bardzo satysfakcjonujący. Warto od razu powiedzieć specjaliście SEO o swoich oczekiwaniach, ale również otworzyć się na jego sugestie dotyczące koniecznych zmian. Jest to bardzo ważne, jeśli współpraca ma być udana i owocna.