Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Jak najprościej założyć sklep internetowy?

cstore

Obecnie coraz więcej osób myśli o otworzeniu własnego biznesu, który pozwoli im uniezależnić się od pracodawcy. Dobrym sposobem staje się wówczas wejście na rynek e-commerce. Założenie sklepu internetowego jest bowiem dość proste i wbrew pozorom niekoniecznie trzeba znać najnowsze rozwiązania informatyczne. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak założyć sklep internetowy i czy da się to zrobić tanio.

Jak najprościej założyć sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego często kojarzy się z założeniem strony internetowej. Wiele osób myśli, że w tym celu musiałyby zatrudnić informatyka, który stworzyłby taką stronę od podstaw. W konsekwencji można obawiać się, że już na start konieczne będzie poniesienie znacznych kosztów, na co nie każdy może sobie pozwolić. Nie jest to jednak do końca prawda. Oczywiście można skorzystać z usług takiego podwykonawcy, niemniej istnieją także inne rozwiązania. Obecnie bowiem przedsiębiorcy mają możliwość kupienia gotowego sklepu internetowego w ramach abonamentu na platformach oferujących oprogramowanie dedykowane branży e-commerce. Takie usługi są oferowane chociażby przez CStore. Czy warto się nimi zainteresować? Oczywiście, że tak!

Gotowy sklep internetowy – zalety

Skorzystanie z opieki abonamentowej niesie ze sobą wiele korzyści. Po pierwsze, otrzymujemy gotowy sklep internetowy i nie musimy się martwić całym procesem jego stworzenia. Po drugie, możemy stworzyć swój indywidualny plan i dobrać taki pakiet, jaki jest nam niezbędny (w miarę rozwoju działalności oczywiście będzie można go poszerzyć). Oprogramowanie zazwyczaj umożliwia także:

  • podpięcie nowoczesnych form płatności, takich jak BLIK czy zakupy na raty,
  • zintegrowanie systemu wysyłek poprzez ich szybkie nadawanie przez większość firm kurierskich,
  • personalizację grafiki,
  • integrację z hurtowniami internetowymi oraz platformami takimi jak Allegro czy Amazon,
  • wsparcie techniczne w przypadku bieżących problemów.

Skorzystanie z tego rodzaju usług abonamentowych jest zatem najprostszym, a zarazem najtańszym sposobem na rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce. Nie bez znaczenia jest także, że gotowy sklep internetowy można zazwyczaj bezpłatnie przetestować w czasie okresu próbnego. Jeżeli zatem stwierdzimy, że taki model współpracy nam nie odpowiada, to zawsze możemy zrezygnować i znaleźć informatyka do założenia sklepu od podstaw.

Mam sklep – co dalej?

Jeżeli masz już swój sklep internetowy, pierwsza rzecz, jaką musisz załatwić, to wystawienie w nim sprzedawanego asortymentu. Umieść zatem oferowane produkty wraz z ich opisami oraz zdjęciami. Pamiętaj, że zdjęcia powinny przedstawiać prawdziwy towar, a także być zrobione przez Ciebie. Złym pomysłem jest bowiem podkradanie fotografii ze stron innych sklepów. Opis produktu powinien natomiast być jak najbardziej dokładny. Można podzielić go także na części. Jeżeli masz już jakieś opinie wcześniejszych użytkowników na jego temat, to zawsze warto się nimi podzielić z potencjalnymi klientami.

Pamiętaj także, aby umieścić na stronie sklepu jasną politykę cenową. Klient powinien bowiem od razu zorientować się, ile kosztuje dany produkt, ile kosztuje jego wysyłka, jaki jest czas oczekiwania na otrzymanie towaru, a także z jakich form płatności może skorzystać. Warto również zadbać, aby w widocznym miejscu znajdowały się Twoje dane kontaktowe, a jeżeli masz taką możliwość – dodaj na stronie czat. Kolejnym krokiem jest już tylko właściwy marketing i reklama, co pozwoli Ci pozyskać i utrzymać klientów.