SEO (ang. Search Engine Optimization) to pojęcie, które zapewne spędza sen z powiek wielu właścicieli witryn internetowych. W końcu większość z nich ma świadomość, że podczas tworzenia treści powinno wziąć pod uwagę jej optymalizację pod kątem SEO, niewiele osób jednak wie, co tak naprawdę kryje się pod pojęciem.
Wyjaśnienie definicji wcale nie jest takie proste. W uproszczeniu można napisać, że SEO to wszystkie działania, które mają na celu optymalizację strony WWW w takim stopniu, by boty umieściły witrynę jak najwyżej w wyszukiwaniach. Nie jest to więc pojedyncze działanie, a proces. Warto pamiętać również, że pozycjonowania nie da się nauczyć raz i na stałe. Wciąż zmieniają się kryteria brane pod uwagę podczas sprawdzania stron i umieszczania ich na konkretnych pozycjach przez roboty, dlatego specjaliści SEO wciąż rozwijają się i śledzą najnowsze zmiany, jakie zachodzą w tym zakresie.
Dlaczego warto zdecydować się na optymalizację strony?
Każdy właściciel witryny internetowej pragnie, by jego strona prężnie się rozwijała i wpływała na dynamiczny rozwój biznesu. Z tego powodu chociażby warto zainteresować się korzyściami, które płyną z optymalizacji strony pod kątem SEO.
Osoby, które zdecydują się na krok w kierunku poprawienia swojej strony; postawienia na konkretne słowa kluczowe czy śródtytuły, mają większą szansę na wyższe wyniki wyszukiwania niż ci, którzy nie robią w tym kierunku nic. Dzięki temu witryna osób stosujących się do zasad pozycjonowania zyska nowych czytelników, a ruch na stronie zwiększy się.
Należy pamiętać jednak, że na pozycjonowanie wpływa wiele czynników, takich jak na przykład działalność konkurencji. Im jest ona bardziej przyjazna botom, tym nam trudniej jest trafić na wyższe wyniki w wyszukiwarce. Ponadto działanie w ramach SEO nie polega jedynie na używania słów-kluczy w artykułach. Boty biorą pod uwagę kilkaset wciąż zmieniających się kryteriów. Poza tym warto wiedzieć, że SEO to szerokie działanie w ramach marketingu witryny. Powinno się ingerować nie tylko w treść tekstową strony, ale także warstwę techniczną, strukturę witryny czy linki.
SEO, SEM i inne niejasne pojęcia
Nie można zapomnieć jednak, że SEO jest jednym z działań, które można podjąć w ramach promocji witryny. Istnieje wiele innych możliwości, w których skład wchodzi między innymi SEM. Jest to pojęcie nadrzędne wobec SEO i oznacza całokształt reklamy internetowej. Nie opiera się ono jedynie na promocji w Google Ads, choć to wciąż jest jego ważny element, ale bierze pod uwagę również takie kanały jak Facebook Ads, YouTube czy inne social media. Dlatego, zanim zdecydujemy się na konkretny rodzaj marketingu, warto zorientować się, jakie działania są dostępne.
W niektórych sytuacjach warto również zastanowić się, czy działania specjalisty nie odniosą większego sukcesu niż nasze własne. Specjaliści SEO na bieżąco śledzą zmiany, jakie zachodzą w działaniach botów, dopasowując do nich działania dotyczące optymalizacji i pozycjonowania, co w konsekwencji wpływa na dynamiczny i sukcesywny rozwój strony. Jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat działań SEO lub SEM, zajrzyjcie na stronę cwierkaja.pl, gdzie nie tylko znajdziecie merytoryczne i przystępnie napisane artykuły, lecz także skontaktujecie się ze specjalistami z zakresu optymalizacji, którzy skutecznie pomogą w rozwoju witryny.